Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 1. november 2023

Oktober 2023


I oktober var jeg i teateret for at se stykket I frit fald om tre midaldrende mænd, og det var mega sjovt.
Jeg deltog i to readathons, vores traditionelle for børn og unge på arbejdet samt Dewey's 24 Hour Readathon.
Men den største oplevelse i oktober var nok at se Taylor Swift: The Eras Tour i biografen. Jeg så den faktisk to gange, og det var en fantastisk oplevelse hver gang. Håber så meget den bliver til gængelig på blu-ray på et tidspunkt!
_________

Jeg fik læst 23 bøger. 4 af dem blev hørt som lydbøger. I alt fik jeg læst 6.365 sider.

Månedens længste bog var Fourth Wing på 528 sider, mens den korteste var Samarbejde60 sider.

Langt størstedelen af de bøger, som jeg læste i oktober var enten rigtig gode eller fantastiske læseoplevelser. Jeg vil især gerne fremhæve Fourth WingLore Olympus: Volume FiveWhat Moves the DeadThe Serpent and the Wings of NightA Guest in the HouseShiverDanske sagnvæsener - Et bestiarium samt Slasher Girls & Monster Boys.

A Deadly Education var en positiv overraskelse, og det var papirhjerter også. 

Hekseflod og Voksbarnet havde jeg glædet mig til at læse, men de fungerede desværre ikke rigtig for mig. Især Hekseflod tvang jeg mig selv til at læse færdig.
Ida tager ansvar var heller ikke en bog for mig, da jeg blev mere og mere irriteret på hovedpersonen jo længere historien skred frem.


Serier i oktober: 
Færdiglæste serier:


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
The Scholomance 1 af Naomi Novik
Vilde hjerter 2 af Sara Ejersbo
The Empyrean 1 af Rebecca Yarros
De glemte vogtere 1 af Andreas Boeskov 
Mia Myhr 1 af Sara Hjardar
Sworn Soldier 1 af T. Kingfisher
I Hate Fairyland 5 af Skottie Young
Lore Olympus 5 af Rachel Smythe
Crowns of Nyaxia 1 af Carissa Broadbent


DNF:


Anmeldelser i oktober:

_________

Bogforum er lige om lidt, og selvom jeg måske ikke lige synes det er det mest interessante program, så tænker jeg det nok skal blive spændende alligevel.
November er også NaNoWriMo, og jeg kommer nok ikke lige til at skrive skrive, men jeg håber på at kunne plotte en historie. 
Jeg er stadig bagud med at få skrevet anmeldelser, så dem arbejder jeg videre med. Og så håber jeg også på at få læst nogle gode bøger, gået nogle lange ture og hygge med familie og venner. 


Læste bøger:
Ella Paldam: Samarbejde 
Kenneth Bøgh Andersen & Kristian Eskild Jensen: Danske sagnvæsener - Et bestiarium 
Junji Ito: Smashed 
Naomi Novik: A Deadly Education (The Scholomance #1) (lydbog) 
Thomas Korsgaard: Mente I det 
Olga Ravn: Voksbarnet
Anne-Marie Vedsø Olesen: Drift 
Margaret Meyer: Hekseflod 
Sara Ejersbo: Aldrig sig aldrig (Vilde hjerter #2) (lydbog)
Rebecca Yarros: Fourth Wing (The Empyrean #1) 
Andreas Boeskov: De glemte vogtere (De glemte vogtere #1) (anmeldereksemplar/genlæsning) (lydbog) 
Hanne Dagmar Raaberg: papirhjerter 
Sara Hjardar: Mia Myhr og børnene, som forsvandt (Mia Myhr #1)
Eric LaRocca: Things Have Gotten Worse Since We Last Spoke 
Junji Ito: Gyo
T. Kingfisher: What Moves the Dead (Sworn Soldier #1)
Junji Ito: Shiver: Selected Stories
Kjersti Halvorsen: Ida tager ansvar (lydbog)
Skottie Young: Gert's Inferno (I Hate Fairyland #5)
Emily Carroll: A Guest in the House
Rachel Smythe: Lore Olympus: Volume Five 
April Genevieve Tucholke: Slasher Girls & Monster Boys 
Carissa Broadbent: The Serpent and the Wings of Night (Crowns of Nyaxia #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar