Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 1. maj 2018

April 2018


April var en måned der var delt i to for mig. Der var tiden op til d. 13. & 14. april og der var tiden efter den 14 april. Den 13. april havde min arbejdsplads fernisering på Star Wars biblioteket, som er Danmarks største samling af Star Wars relaterede bøger både fag- og skønlitteratur, tegneserier, film, spil og musik. I løbet af dagen afholdte vi forskellige kreative workshops, der blev spillet en lille minikoncert, danset ballet, opført lyssværdkamp og meget mere. Den 14. april var der Sci-Fi-Con, hvor biblioteket også deltog med en stand. Der var mange ting, der skulle på plads inden, så mine arbejdsdage op til var fyldt med planlægningen af de sidste detaljer. Jeg håber på at få skrevet lidt mere om Star Wars biblioteket på et tidspunkt.

Tiden efter d. 14. april var på den anden side helt anderledes. Den store dag var vel overstået og nu kunne jeg igen koncentrere mig om mine almindelige arbejdsopgaver.

April bød også på nogle varme solrige dage imellem de grå og regnefulde, og jeg var så heldig at jeg havde nogle korte arbejdsdage, så jeg kunne komme hjem og nyde solen og varmen ude i min spirende have og med et koldt glas vand og en god bog.

Jeg brugte også nogle dage på at arbejde på det værelse, der bliver mit hjemmebibliotek, og nu kan jeg snart se en ende på det hele, og det er bare rigtig dejligt.

Jeg fik set to biograffilm i april, faktisk i den samme uge. Den ene var A Quiet Place, som jeg så sammen med en veninde fra arbejdet. Det var en meget stemningsfyldt gyser og aldrig har jeg spist popcorn så stille, som jeg gjorde under denne film. Den anden film jeg så var Avengers: Infinity War, som jeg så sammen med mine brødre. Det var en virkelig fed film. Jeg vil have anden del nu, tak!

I april deltog jeg som sædvanligt i Dewey's 24 Hour Read-A-Thon og det var et helt fantastisk læsedøgn, hvor jeg hyggede og fik læst en del. Det hele kan læses lige her.


I april fik jeg læst hele 32 bøger, godt hjulpet på vej af Read-A-Thonet. De fordelte sig i alt på 7.130 sider.
25 nye bøger flyttede ind på mine allerede overfyldte reoler i løbet af april.

Igen fik jeg ikke læst min tbr for april - suk. Så jeg må tage mig sammen og få den læst her i løbet af maj. Der er bare så mange bøger jeg gerne vil læse, og jeg vil åbenbart læse dem på samme tid, hvilket ikke lige er det smarteste.

April korteste bog var tegneserien Vover pelsen om Steen & Stoffers eventyr. Den var på blot 29 sider.

Aprils længste bog var Fullmetal Alchemist vol. 1-3 af Hiromu Arakawa på 576 sider, som jeg slugte under Read-A-Thonet.

April bedste læseoplevelse som jeg nævner i flæng og tilfældig rækkefølge: One of Us is Lying,  SøvnløsFullmetal Alchemist vol. 1-3Sprækker i virkeligheden og Er du okay, Nanna?

Aprils største overraskelse var den fjerde bog om Theodore Tate Øje for øje. Jeg er ved at blive helt glad for Paul Cleave. Han skriver nogle rigtig gode krimi/thrillers. Blackhawk var også en bog der overraskede positivt.

I april blev jeg bekræftet i at man ikke altid skal genlæse bøger, som man tidligere har synes godt om. I min bogklub skulle vi læse Min mor siger, som jeg havde læst for et par år siden og dengang synes jeg at den var ganske fin. Så denne gang valgte jeg at høre den som lydbog, og jeg kunne slet ikke med den. Jeg ved ikke om det var oplæseren eller skrivestilen, men den var slet ikke noget for mig anden gang.

I maj har jeg planer om at gøre mit bibliotek færdig. Jeg skal ud og ordne min lille have. Jeg skal arbejde og så skal jeg selvfølgelig læse. Har du nogle spændende planer for maj?


Læste bøger:
Bill Watterson: Venner for altid...? (Steen & Stoffer #7)
Bill Watterson: ...dybt at falde (Steen & Stoffer #8)
Bill Watterson: Skønheden og uhyret (Steen & Stoffer #9)
Bill Watterson: Tør hvor andre tiGer (Steen & Stoffer #10)
Bill Watterson: En for alle... (Steen & Stoffer #11)
Bill Watterson: I mørke er alle katte grå... (Steen & Stoffer #13)
Bill Watterson: Vover pelsen (Steen & Stoffer #15)
Chris Carter: Mordoffer (Robert Hunter #8) (lydbog)
Grete Roulund: Blackhawk
Caryl Hart: Grisekrisen (De uovervindelige #1)
Stine Pilgaard: Min mor siger (lydbog)
Dennis Jürgensen: Dansende røde bjørne (Roland Triel #2) (lydbog)
Sissel Moody: Den magiske sten (Forbandelsen Over Laitana, #1) (anmeldereksemplar)
Jens-Christian Holm: Vægttab der holder hele livet
Dennis Jürgensen: Hviskende lig (Roland Triel #3) (lydbog) 
Tsugumi Ohba & Takeshi Obata: Death Note vol. 1 & 2
Geoff Johns: Batman: Earth One, Volume 1
Geoff Johns: Batman: Earth One, Volume 2
Karen M. McManus: One of Us is Lying
Kristoffer J. Andersen: Shitstorm
Dennis Jürgensen: Kælderkrigerne (lydbog)
Nick Clausen: Søvnløs (anmeldereksemplar)
Sarah Engell og Lilian Brøgger: Fuglemanden
Når mørket kommer krybende (anmeldereksemplar)
Nick Clausen: Hummerkongens hævn 2 (Hummerkongens hævn #2) (anmeldereksemplar)
Åsa Larsson og Ingela Korsell: Bjæren (Pax #4)
Hiromu Arakawa: Fullmetal Alchemist vol. 1-3 
Camilla Wandahl & Caroline Ørsum: Sprækker i virkeligheden (anmeldereksemplar)
Anika Eibe: Er du okay, Nanna? (Er du okay #4)
Tsugumi Ohba & Takeshi Obata: Death Note vol. 3 & 4
Stephen King: Carrie
Paul Cleave: Øje for øje (Theodore Tate #4) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar