Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 27. december 2018

Magical Readathon: Christmas at Hogwarts 2018 - opsummering

Magical Readathon: Christmas at Hogwarts blev et helt igennem magisk readthon midt i arbejde og juleri, og det bliver bestemt ikke sidste gang at jeg deltager.
Her er en lille opsummering af hvad jeg fik læst i løbet af de 10 dage:


Mandag d. 17. december
Det er den første dag af Magical Readathon, og jeg er i gang med at læse Monsteret i kælderen af Dennis Jürgensen som jeg startede på i går. Derudover startede jeg også på en lydbog i går, nemlig Sagen om de japanske dræbergardiner også af Dennis Jürgensen. Det var mine planer at få læst en stor del i dag og skrevet en anmeldelse eller to, men det kom ikke helt til at ske. Efter arbejde tog jeg nemlig på en spontan biograf tur med en veninde fra arbejdet. Vi så Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald, som var lidt ujævn i dens historie med nogle større eller mindre plothuller og til tider klippet lidt rigeligt i det, men jeg elsker altså Newt. Vi havde en rigtig hyggelig aften, og jeg er glad for endelig at have fået set filmen.
Det betød så også at jeg kom for sent hjem, og var meget træt, så derfor blev det ikke til mange sider i hverken Monsteret i kælderen eller Sagen om de japanske dræbergardiner

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 33


Tirsdag d. 18. december
Jeg startede dagen med at tage til træning, før jeg skulle på arbejde. Jeg havde en kort dag på arbejde, hvor jeg fik nået en hel del, så det var rigtig dejlig. Efter arbejde skulle jeg lige en hente en pakke på posthuset og derefter tog jeg hjem for at skrive en anmeldelse til bloggen. Det tog lidt længere tid end planlagt, men så fik jeg set nogle afsnit af Angel.
Jeg fik også læst Monsteret i kælderen færdig. Jeg startede derfor på den næste udfordring, som var Help Hagrid decorate the trees, hvor jeg havde valgt bogen Father Christmas's Fake Beard af Terry Pratchett. Hvad jeg ikke lige viste før jeg begyndte var at det rent faktisk var en novellesamling med historier der løst var baseret på ting og traditioner fra julen. Det havde jeg ikke lige tjekket da jeg købte den. Men det gjorde da heller ikke noget, for historierne var hyleskægge, og jeg nåede at læse 60 sider inden jeg lagde mig til at sove.
Mens jeg gjorde mig klar til at gå i seng, fik jeg også hørt noget mere af Sagen om de japanske dræbergardiner.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 115


Onsdag d. 19. december
Jeg har aftenvagt i aften, og skal derfor møde sent. Jeg startede derfor dagen med at læse Father Christmas's Fake Beard færdig. Den var virkelig god med nogle sjove og overraskende noveller.
Jeg skal jo i gang med den næste udfordring som er Visit 3 Broomsticks for muller pixie wine, hvor man skal læse en bog i løbet af en dag. Her havde jeg valgt Alice's Adventures in Wonderland, men jeg tror ikke at jeg kan nå at læse den i dag på grund af min aftenvagt. Heldigvis må man godt springe i de udfordringer man har valgt, så længe man bare når at læse bøgerne færdig før readathonet er ovre. Jeg tog derfor Nøkken af Åsa Larsson & Ingela Korsell med, for det kan være at jeg kan nå at læse noget i min pause.
På vej til arbejde lyttede jeg til Sagen om de japanske dræbergardiner, som jeg hurtig blev færdig med, så derfor begyndte jeg straks på den næste i serien, Sagen om det blodige vampyrtrick.
Jeg nåede faktisk at få læst over 100 sider i Nøkken i løbet af dagen, så alt i alt blev det en rigtig god læsedag.

Antal læste bøger: 3
Antal læste sider: 466


Torsdag d. 20. december
Jeg startede dagen med at tage til træning, hvilket var hårdt (mest det med at komme tidligt op, når det er så mørkt udenfor) men det var så godt, og jeg er glad for at jeg kom op og ikke bare lå og snuede videre. Derefter stod dagen på arbejde og julehygge med flere af mine kollegaer. Det var rigtig hyggeligt.
Da jeg kom hjem fik jeg set nogle afsnit af Angel, og jeg fik også både læst noget mere i Nøkken samt hørt noget mere af Sagen om det blodige vampyrtrick. Det blev ikke til så meget, men jeg var også pænt træt, så valgte derfor at gå tidligt i seng.

Antal læste bøger: 3
Antal læste sider: 524



Fredag d. 21. december
Jeg startede igen dagen med træning inden arbejdet. Derefter havde jeg en kort og hyggelig arbejdsdag inden jeg gik af for weekenden. Jeg læste videre i de to bøger, som jeg var i gang med, og jeg endte med at blive færdig med Sagen om det blodige vampyrtrick. Derudover mangler jeg ikke særligt meget i Nøkken, som jeg håber på at blive færdig med i morgen.

Antal læste bøger: 4
Antal læste sider: 676


Lørdag d. 22. december
Så er det blevet weekend igen og jeg startede dagen med at læse Nøkken færdig. Dermed blev jeg færdig med læseudfordringen Bring a festive treat to Hedwig at the Owlery.
Vi skulle også have fundet et juletræ, så jeg brugte noget af formiddagen på at gå min fars juletræsmarker for at finde det perfekte juletræ. Jeg fandt det til sidst og fik min lillebror til at fælde det.
Jeg havde besluttet mig for at starte på Alice's Adventures in Wonderland i dag, da jeg ifølge læseudfordringen Visit 3 Broomsticks for muller pixie wine skulle læse en bog i løbet af en dag. Det lykkedes jeg også med, selvom det tog lidt længere tid end jeg havde regnet med. Jeg har læst Alice's Adventures in Wonderland før, men det var ved at være en del år siden sidst, og jeg ville gerne have genopfrisket historien. Jeg fandt den stadig meget underfundig og mærkelig til tider, men det var nu ret sjovt at dykke ned i Wonderland igen.
Jeg fik også startet og læst omkring 100 sider i Down Among the Sticks and Bones, som er til min Attend a Yule Ball læseudfordring. Jeg var fanget fra første side og meget fascineret af den noget dystre historie.
Den sidste bog jeg fik påbegyndt i dag var en ny lydbog Sagen om Ugledrengens afklippede klo.

Antal læste bøger: 6
Antal læste sider: 950


Søndag d. 23. december
Dagen før dagen lavede min ene lillebror og jeg fyldte chokolader. Det var virkelig hyggeligt og så smagte de vildt godt. Det tager bare meget lang tid at lave, især temperering af chokoladen tog tid. Derfor fik jeg heller ikke læst så meget i dag, som jeg måske kunne have ønsket mig. Jeg blev dog færdig med Down Among the Sticks and Bones, som var en fortryllende historie, som jeg helt sikkert skal læse igen. Dermed blev jeg også færdig med læseudfordringen Attend a Yule Ball. Men det var ikke det hele for jeg blev faktisk også færdig med min tbr til Magcial Readathon. Jeg har i hvert fald fået læst alle de bøger, som jeg havde sat mig for og så lidt til. Jeg regner også med begynde på Izola 2 - Kampen for Valianien, som var ekstra på min tbr, men jeg tror ikke, at jeg når at blive færdig med den inden readathonet slutter.
Jeg fik også lyttet til mere i min lydbog Sagen om Ugledrengens afklippede klo.

Antal læste bøger: 7
Antal læste sider: 1.069


Mandag d. 24. december
Juleaftensdag startede med at jeg pyntede vores juletræ, som jeg altid gør. Mens jeg gjorde det fik jeg hørt noget mere af Sagen om Ugledrengens afklippede klo. Det blev faktisk også den eneste bog jeg fik læst i dag, for jeg kunne ikke rigtig koncentrere mig om at starte på en ny (aka Izola 2), så det må vente til næste dag. Jeg fandt derfor nogle af mine jumbobøger frem og kastede mig over dem i stedet for, da de er dejlig afslappende.
Noget af dagen gik med at gøre de sidste forberedelser til juleaften, som jeg fejrede sammen med min forældre, brødre, min ene faster og onkel samt min ene morbror.
Det var en virkelig hyggelig aften, som først sluttede et godt stykke over midnat.

Antal læste bøger: 7
Antal læste sider: 1.115


Tirsdag d. 25. december
Traditionen tro holder vi julefrokost i min mors familie 1. juledag og i år var ingen undtagelse. I år skulle vi ud til min ene morbror, hvor hver familie medbragte en ret. Det var en hyggelig dag, men hen mod aften var jeg ved at være pænt træt, og da vi kom hjem, gik jeg da også forholdsvis tidligt i seng. Lidt læsning nåede det også at blive til. Jeg fik hørt noget af Sagen om Ugledrengens afklippede klo, mens jeg gjorde mig klar, og jeg fik også påbegyndt Kampen for Valianien, hvor jeg fik læst omkring 70 sider.

Antal læste bøger: 7
Antal læste sider: 1.215


Onsdag d. 26. december
2. juledag holder vi altid julefrokost med min fars familie, så den sidste dag i readathonet bød heller ikke på særlig meget læsning, men til gengæld bød den på familiehygge.
Jeg fik læst nogle flere sider i Kampen for Valianien. Jeg nåede at blive færdig med Sagen om Ugledrengens afklippede klo, som også bliver den sidste bog jeg når at færdiglæse under dette magiske readathon.
Det var jo også meningen at man kunne se en Harry Potter film, når man havde gennemført alle læseudfordringerne, men det venter jeg lige med til en gang i det nye år. Jeg skal helt sikkert snart se dem igen, for det er år siden sidst.

Antal læste bøger: 8
Antal læste sider: 1.284

Magical Readathon: Christmas at Hogwarts endte med at blive et yderst vellykket readathon. Jeg fik læst 8 bøger, påbegyndt en niende og fik i alt læst 1.284 sider, så jeg er mere end tilfreds. Dette bliver mit sidste readathon for i år, men jeg glæder mig allerede meget til hvad 2019 kommer til at byde på af spændende readathons.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar