Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 2. december 2018

November 2018


[Menneskekød er anmeldereksemplar fra Forlaget Facet]

November var en travl måned, hvor jeg knapt nok nåede at trække vejret undervejs, eller sådan føltes det i hvert fald. Det var også en måned, der var fyldt med gode oplevelser, så på den front vil jeg bestemt ikke klage. Men når hverdagen er travl, skal jeg arbejde på at blive bedre til at skabe små pusterum til mig selv, hvor jeg lige får lov til at trække vejret og genoplade mine batterier. Det kan jo eksempelvis gøre ved at slappe af med en god bog.

I november fik jeg læst 18 bøger, heraf var der én grafisk roman, tre billedromaner og fem lydbøger. Det blev i alt til 4.488 sider.
Selvom jeg fik købt rigtig mange bøger i oktober, blev det også til en pæn stak på 14 nye bøger i november.

Den længste bog jeg læste i november var min genlæsning af Ravnenes Hvisken af Malene Sølvsten på 707 sider, som vi skal snakke om i min læsekreds i morgen.
Den korteste bog var den flotte og uhyggelige billedroman King af A. Silvestri på 39 sider.

Jeg havde rigtig mange gode læseoplevelser i november, hvor jeg både genlæste nogle elskede bøger og opdagede nye favoritter. Blandt de nye favoritter vil jeg fremhæve Mare, mare minde af Teddy Vork, som var virkelig uhyggelig og sørgelig. King af A. Silvestri som også var uhyggelig, men med et strejf af håb. Shadow and Bone af Leigh Bardugo, som var en fantastisk start på fantasy trilogi, som jeg glæder mig til at læse videre i.

Jeg havde ikke nogle skuffende læseoplevelser i november, så det var rigtig skønt. Jeg håber på at december bliver mindst ligeså god på den front.

December byder på julehygge og julelæsningen. Efter den hæsblæsende november trænger jeg til at sætte tempoet lidt ned og få slappet af med nogle gode bøger og tv-serier. Jeg skal også have skrevet en række anmeldelser til bloggen, det blev der desværre ikke tid til i november, så det vil jeg tage mig tid til at få gjort her i december.


Læste bøger:
Tamora Pierce: Mastiff (Beka Cooper #3) (lydbog)
Linette Harpsøe: De fejlfødte (Exilium #1)
Jakob Martin Strid: Da Mumbo Jumbo blev kæmpestor
Seanan McGuire: Every Heart a Doorway (Wayward Children #1) (lydbog)
Leigh Bardugo: Shadow and Bone (Grisha Verse #1)
Steen Langstrup: Alt det hun ville ønske hun ikke forstod
Boris Hansen: Vejen til Panteon (Panteon-sagaen #1) (lydbog)
J. K. Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets (lydbog)
Glenn Ringtved: Hader, hader ikke
Sarah Engell: Mowgli
Nick Clausen: Menneskekød (anmeldereksemplar)
Teddy Vork: Mare, mare minde
J. K. Rowling: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (lydbog)
Malene Sølvsten: Ravnenes Hvisken (Ravnenes Hvisken #1)
Michael Kamp: Klovn
A. Silvestri: King
Bente Klarlund Pedersen: Gå-bogen: Gå, så går det nok
Noelle Stevenson: Nimona


Ingen kommentarer:

Send en kommentar