Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 11. december 2018

Tome Topple Readathon // round 7 opsummering


Jeg kan ikke komme udenom, at jeg havde store forventninger til denne omgang Tome Topple Readathon, som måske også kan udledes af min oprindelig tbr, som kan ses lige her. Tingene kom dog ikke til at gå helt som jeg havde forventet. Selvom jeg i teorien havde tid til at fordybe mig i en eller flere murstensromaner. Det var bare en anelse svært at omsætte til praksis. Derfor bliver opsummeringen også en smule anderledes end normalt.

Jeg havde fire bøger på min oprindelig tbr, og af dem fik jeg kun læst Ravnenes Hvisken af Malene Sølvsten, hvilket som sådan passede mig fint, da det var den bog jeg havde valgt, der skulle læses til mit arbejdes læsekreds. Det var også bare helt igennem herligt at være tilbage i dette univers, og jeg er så klar til endelig at læse videre.
Jeg fik også startet på The Stand af Stephen King, og jeg fik læst omkring 70 sider i den i løbet af de to uger, hvilket bestemt ikke er særligt overvældende. The Stand er en bog jeg længe har set frem til at læse, men samtidig er det også en bog, jeg har udsat igen og igen, og det er helt klart på grund af dens massive størrelse. Desværre viste det sig at jeg ikke rigtig kunne tage mig sammen til at give mig tid til at fordybe mig i dens handling i løbet af de to uger, så derfor har jeg valgt at sætte den på pause resten af året, og så give den et nyt forsøg i 2019. Det er helt klart en bog jeg gerne vil læse, men det skal ikke være fordi jeg tvinger mig selv til det, for det ender sjældent godt.

Når jeg nu ikke rigtig fik læst alle de murstensromaner jeg havde planlagt i løbet af de to uger, hvad fik jeg så læst?
Faktisk en hel del skulle det vise sig.

Jeg fik:

  • lyttet til 3 lydbøger, som alle var fantasy - Vejen til Panteon, Harry Potter and the Chamber of Secrets og Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.
  • læst 3 horrorromaner - Alt det hun ville ønske hun ikke forstod, Menneskekød og Klovn.
  • prøvet kræfter med billednovelle/roman formatet, og kan konkludere at jeg er fan! - Hader, hader ikke, Mowgli og King.
  • læst en virkelig uhyggelig børneroman, som gav mig onde drømme, og som jeg ikke kan vente med at læse igen og igen og igen - Mare, mare minde.
Så selvom tingene ikke gik helt som jeg havde forventet, havde jeg nogle fede læseoplevelser, som opvejede det hele i sidste ende, og det er vel det vigtigste.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar