Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 13. januar 2019

19 i '19


Som nævnt i mine læsemål for 2019, har jeg i år valgt at lave en tbr liste over 19 bøger, som jeg gerne vil læse i 2019. Der er både nyere og ældre bøger, bøger jeg har haft i kortere tid og bøger jeg har haft i lang tid. Fælles for dem alle, er at det er bøger, som jeg længe gerne har villet læse, men som jeg på den ene eller anden måde endnu ikke har fået taget mig sammen til få læst. Størstedelen af bøgerne er dele af serier (de kan jo så fint også gå ind under min udfordring om at læse flere serier), et par stykker er klassikere og resten vil jeg bare virkelig gerne læse. 

Det var både svært og let at udvælge de 19 bøger. Det største problem er, at jeg har så mange bøger, jeg gerne vil læse og helst snart. Denne liste kommer ikke til at erstatte almindelig tbr lister, for dem vil jeg stadig lave, når det giver mening (oftest til readathons) og når jeg har lyst. 
Jeg regner med at lave en opsummering halvvejs gennem året, hvor jeg gør status for hvor mange jeg nået at læse, og hvor mange jeg stadig har til gode. 

Mine 19 i '19 er:

  1. Pierce Brown: Golden Son
  2. Jay Kristoff: Nevernight
  3. Sabaa Tahir: A Torch Against the Night
  4. Malene Sølvsten: Ravnenes Hvisken 2
  5. Justin Cronin: De Tolv
  6. Deborah Harkness: Heksenat
  7. Sylvia Plath: The Bell Jar
  8. Justine Larbalestier: My Sister Rosa
  9. Marissa Meyer: Cinder
  10. V. E. Schwab: A Darker Shade of Magic
  11. Louise O'Neill: Hun bad selv om det
  12. Jojo Moyes: Me Before You
  13. Neil Gaiman: American Gods
  14. Peter V. Brett: The Painted Man
  15. Rainbow Rowell: Fangirl
  16. Cormac McCarthy: The Road
  17. N. K. Jemisin: The Fifth Season
  18. George Eliot: Middlemarch
  19. George R. R. Martin: A Clash of Kings
Hvilke bøger vil du gerne læse i 2019?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar