Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 2. januar 2019

December 2018


[Requiem er et anmeldereksemplar fra Valeta // Helt mørkt, intet lys er et anmeldereksemplar fra Hr. Ferdinand //Hummerkongens hævn og De Dødes tid er anmeldereksemplarer fra Facet]

December stod på arbejde, træning pyntning af 2 juletræer, kagebagning, stjernefletning, fremstilling af fyldte chokolader, julehygge både på arbejdet og i familien, ferie, julefrokoster, biograftur, et magisk readathon, læsning og juleaften. Der har godt nok været gang i december, og det har bestemt ikke været kedeligt.

December blev en af de bedste læsemåneder i 2018 - i hvert fald når det kommer til antallet af læste bøger. Jeg fik nemlig læst hele 32 bøger, hvoraf  blev lyttet som lydbog og der smuttede en enkelt tegneserie med i denne omgang. I alt fik jeg læst/hørt 7.450 sider. Så man må da sige at jeg sluttede læseåret 2018 af med et brag.

Den korteste bog jeg læste i december var min genlæsning af King af A. Silvestri, som var på små 39 sider.
Den længste bog jeg læste var J. K. Rowlings Harry Potter and the Goblet of Fire på 636 sider.

Jeg læste som sagt en hel del i løbet af december, heriblandt var der også en god del, som var genlæsninger. Af de bøger som jeg læste for første gang var de bedste Helt mørkt, intet lysRequiem, Down Among the Sticks and Bones samt de to bind i Frygt fabrik fælde. Alle bøger var enten uhyggelig eller meget dystre, som måske ikke er et så oplagt valg her i december, hvor der er lys og glitter alle vegne.

Decembers allerstørste overraskelse var helt klart Hvor der er fugle. Den kom godt nok bag på mig, og jeg var helt opslugt af den, og det så meget at det gik ud over min søvn.
Jeg blev også virkelig meget rørt af Snesøsteren, bare på en helt anden måde end Hvor der er fugle. Den var en utrolig sørgelig julehistorie, men en god én af slagsen.

Januar kommer til at byde på min fødselsdag (og bloggens). Derudover håber jeg som altid på, at jeg får læst noget godt i løbet af måneden. Jeg går også med nogle planer om at omorganisere mine bøger, men da jeg er i seriøs reolmangel, kan det godt være at det må vente indtil jeg får købt nogle flere reoler. Jeg kunne jo godt begynde så småt med at sortere bøgerne. Nu må vi se, hvor meget tid jeg får til rådighed.


Læste bøger:
Nick Clausen: Hummerkongens hævn (Hummerkongens Hævn #2) (anmeldereksemplar)
Rick Riordan: The Lightning Thief (Percy Jackson and the Olympians #1) (lydbog)
Patrick Leis: Requiem (Necrodemic #3) (anmeldereksemplar)
Frances Andreasen Østerfelt & Anja C. Andersen: Marie Curie - Et lys i mørket 
Thomas Helle: De Dødes tid (anmeldereksemplar)
Philip Reeve: De rullende byer (The Hungry City Chronicles #1) (lydbog)
Stephen King: Helt mørkt, intet lys (anmeldereksemplar)
Cecilie Eken: Styrke (Kakana-galaksen #1)
Kenneth Bøgh Andersen: Julemandens død
Teddy Vork: Mare, mare minde
Steen Langstrup: Frygt fabrik fælde - bind 1
Steen Langstrup: Frygt fabrik fælde - bind 2
Sissel Bøe & Peter Madsen: Troldeliv - Julekalenderbogen 
J. K. Rowling: Harry Potter and the Goblet of Fire (lydbog)
Dennis Jürgensen: Tingen i cellen 
Dennis Jürgensen: Monsteret i kælderen
Terry Pratchett: Father Christmas's Fake Beard
Dennis Jürgensen: Sagen om de japanske dræbergardiner (Spøgelseslinien #1) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Sagen om det blodige vampyrtrick (Spøgelseslinien #2) (lydbog)
Åsa Larsson & Ingela Korsell: Nøkken (Pax #6)
Lewis Carroll: Alice's Adventures in Wonderland (Alice's Adventures in Wonderland #1)
Seanan McGuire: Down Among the Sticks and Bones (Wayward Children #2)
Dennis Jürgensen: Sagen om Ugledrengens afklippede klo (Spøgelseslinien #3) (lydbog)
Christina Bonde: Kampen for Valianien (Izola #2)
Glenn Ringtved: Hader, hader ikke
Maren Uthaug: Hvor der er fugle
Maja Lunde: Snesøsteren
Dennis Jürgensen: Sagen om det galoperende maleri (Spøgelseslinien #4) (lydbog)
Horror.dk 
Sarah Engell: Mowgli
Mikael Kamp: Bunker 137
A. Silvestri: King

Ingen kommentarer:

Send en kommentar