Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 14. november 2017

Tome Topple Readathon TBR // round 5


[Thors Hammer - Magnus Chase og de Nordiske Guder 2 er et anmeldereksemplar fra Carlsen]

Så er det blevet tid til den næste omgang Tome Topple Readathon, og jeg skal selvfølgelig være med igen. Dette readathon handler om at læse tomes eller murstensromaner (de skal være over 500 sider), og jeg har efterhånden været med et par gange. Readathonet varer i 2 uger, og det starter d. 17. november og slutter igen d. 30. november. Igen fandt jeg ud af startdato m.m. via Little Book Owl, som også er en af arrangørerne.

Der er som altid nogle læseudfordringer, som man kan vælge at lave sin tbrstak efter:
  1. Læs mere en murstensroman
  2. Læs en grafisk roman
  3. Læs en murstensroman, der er en del af en serie
  4. Buddy læse en murstensroman
  5. Læs en voksenroman

Jeg har denne gang fundet tre bøger, som jeg kaster mig over i løbet af de to uger.
  • Thors Hammer (Magnus Chase og de Nordiske Guder #2) af Rick Riordan (512 sider). Den mindste bog i min tbr er anden del om Magnus Chases eventyr. Jeg læste den første bog i serien til det sidste Tome Topple og den var simpelthen så morsom og opslugende. Så det regner jeg bestemt også med at Thors Hammer er. (Læs en murstensroman, der er en del af en serie).
  • A Game of Thrones (A Song of Ice and Fire #1) af George A. A. Martin (835 sider). Jeg har hørt denne bog som lydbog, læst tegneserien og ikke mindst set de første par sæsoner af tvserien. Men jeg har aldrig læst den fysiske bog selvom jeg har ejet den siden 2013. Om det er fordi jeg ejer en paperback udgave med bibeltynde sider, lillebitte skrift og tætskrevne sider skal jeg ikke kunne sige (men det kan nu godt være derfor). Men nu er det på tide at få læst den fysiske udgave. (Læs en voksenroman & Læs en murstensroman, der er en del af en serie).
  • The Sandman Omnibus, Vol. 1 (The Sandman Omnibus #1) af Neil Gaiman (1040 sider). Jeg har tidligere læst nogle bind af Sandman serien, men jeg har aldrig læst den i sin hele. Jeg regner med, at læse den indimellem de andre bøger. (Læs en grafisk roman & Læs en murstensroman, der er en del af en serie)
    Dette er min lille stak på i alt 2.387 sider, hvis jeg får læst det hele. Jeg har måske også et lille håb om at få læst nogle kortere bøger i perioden, men nu må vi få at se hvad det bliver til. Mine tidligere erfaringer er at det går ganske fint i den første uge og i den anden uge går det knap så godt. Jeg håber at kunne lave det om denne gang, så jeg får to gode uger i stedet for kun én.
    Jeg laver selvfølgelig en opsummering efter readathonet her på bloggen, men under readathonet kan man følge mig på Instagram, Twitter og Goodreads.

    Deltager du i Tome Topple Readathon?

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar