Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 31. marts 2018

FairyLoot #10 - Memorable Moments Marts 2018


Lige før påskeferien modtog jeg denne måneds FairyLoot, og jeg var rigtig glad for at den kom så hurtigt, for det ville have været træls at gå på ferie uden den. Denne boks var lidt anderledes end årets andre, da det var FairyLoot 2-års jubilæumsboks. For at yderlig at markere det var boksen i en fin lilla farve.
Jeg synes ikke at mine forventninger var højere end ved denne boks end ved nogle af de andre, men jeg må indrømme at jeg var en smule skuffet, da jeg pakkede tingene ud. Jeg synes ikke helt, at den levede op til de andre bokse jeg har modtaget.

Men lad os gå videre til indholdet:


Den første ting jeg fiskede op af boksen, var som altid kortet med månedens tema og boksens indhold på bagsiden. Temaet i marts hed Memorable Moments og kortet var som altid virkelig flot designet.


Den første ting jeg gravede op var et Exclusive Bilbo's Birthday Cake Vegan Soap med en duft af vanilje og jordbær. Jeg er normalt ikke så vild med vanilje. Jeg synes tit duften hurtigt bliver alt for overvældende men sammen med jordbærduften er den nu okay. Sæben er lavet af Geeky Clean. Jeg ved bare ikke rigtig, hvad sæbe af har med Ringenes Herre at gøre og ikke mindst kage, så kombinationen føles lidt mærkelig.


Igen havde FairyLoot inkluderet noget drikkeligt i form af chokoladepulver med navnet Toast To The Warden of the North Hot Chocolate. Det er inspireret af Game of Thrones og lavet Eponine. Jeg glæder mig til at smage det ved lejlighed.


Jeg synes FairyLoot er ret gode til at inkludere duftlys i mange af deres bokse og sørme ikke om der også var en med denne gang. Denne gang var lystet inspireret af Harry Potter, nærmere bestemt Goblet of Fire og det var Paper Flames Candle Co., der havde designet det. Duften er brød og chokolade, hvor jeg især kunne dufte chokoladen, og det var bare en helt fantastisk duft, og gav mig lyst til at spise lyset.


Den næste ting var Cork Bunting, der er designet af Paladone. Det er en æske med 5 trekantet flag af kork på en snor. Det er meningen at man skal hænge den op og pynte den med hvad man nu lige har lyst til af billeder, papir eller hvad man nu lige kan finde på. Jeg synes at kassen er temmelig kedelig at se på og de ideer de selv forslår også er pænt kedelige. Jeg ved endnu ikke rigtig om jeg nogensinde får den brugt eller hvad jeg skal egentlig skal bruge den til. Jeg synes lidt den ville gøre sig bedre på et børneværelse, hvis jeg skal være helt ærlig. Samtidig synes jeg at den stikker ud fra det andet indholdet på en uheldig måde. Den passer bare ikke sammen med de andre ting, andet end ideen med at man kan sætte sine minder fast på den.


I boksen var der også inkluderet et tørklæde, Exclusive Rune Ceremony Scarf. Det var designet af FictionTea Designs og inspireret af Shadowhunter-bøgerne af Cassandra Clare. Jeg er helt sikker på, at jeg nok skal få det brugt, både fordi det er dejligt let og kan passe til det meste af min garderobe.


Som bonus var der i boksen også et bogmærke og et badge for bogen The Belles, som er blevet pænt hypet på de sociale medier. Om jeg nogensinde får læst bogen, ved jeg ikke, men nu har jeg da endnu et ganske fint bogmærke.


Og nu til månedens bog, som var State of Sorrow af Melinda Salisbury. Jeg tror, at jeg måske har set bogen på Goodreads, men ellers kender jeg ikke noget til hverken bogens handling eller forfatter. Jeg ved dog at bogen er første bind i en serie. Jeg synes coveret er rigtig fint, og jeg er sikker på at jeg nok skal få læst bogen på et tidspunkt.
Der var som altid inkluderet et brev fra forfatteren, en signeret bookplate, et postkort fra bogen, månedens FairyLoot bogmærke, månedens FairyScoop samt et kort med hashtag til min reading buddy.

Jeg var som sagt ikke helt overvældet af denne måneds FairyLoot. Mine forventninger når det kom til stykket var nok alligevel for høje. Jeg havde forventet at blive blæst bag over, når nu det var en jubilæumsboks og dermed noget ekstra særligt i mine øjne.
Når dette nu er sagt, glæder jeg mig rigtig meget til næste måneds boks, der har temaet Whimsical Journeys. Det skal nok blive interessant.

2 kommentarer:

  1. Jeg havde det på samme måde med sæben, som jeg havde meget svært ved at koble sammen med LOTR. Mig bekendt er der flere måneder hvor personerne ikke er i bad, og sæbe bliver aldrig nævnt, så... Og jeg er helt enig omkring korkflagene. Kedelig æske, og jeg vil aldrig få dem brugt. Synd, at boksen ikke levede op til det sædvanlige niveau, når det nu er en jubilæumsboks, men mon ikke næste boks er bedre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de kunne have inkludreret noget lembas brød eller en broche eller bogmærker i stedet for. Det havde jeg set ideen med. Der er så mange ting, der knytter sig til LOTR universet, som de kunne have brugt. Det er så sært at de lige har valgt sæbe...
      Tror heller ikke rigtig at jeg få brugt korkflagerne til noget fornuftigt. Måske kan jeg give den væk i gave?
      Ja, jeg havde godt nok forventet mig mere af denne boks, især fordi de andre jeg har fået har været så gode. Men jeg er sikker på at den næste boks nok skal blive bedre :)

      Slet