Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 1. april 2019

Marts 2019


[Lad os håbe på det bedste er et anmeldereksemplar fra Hr. Ferdinand]

Marts var endnu en travl, men utrolig spændende måned. I starten af måneden var Sara Omar et smut forbi biblioteket, og jeg skulle selvfølgelig høre hende, når nu muligheden var der, og det var en rigtig dejlig aften.
Min ene lillebror kom forbi en lørdag med bil og trailer og jeg fik endelig købt flere reoler til mit bibliotek og et skrivebord til mit kontor. Efter vi havde samlet alle møblerne tog vi ud og spise og bagefter gik vi i biografen og så Captain Marvel, som var en god film. Jeg skal have rykket rundt på mange af mine bøger nu, men det håber jeg, at jeg kan nå i løbet af april.
Mine forældre kom forbi en søndag formiddag med min fars havefræser, så jeg kunne få fræset urtehaven. Det var nogle hyggelige timer, og nu er urtehaven klar til at blive sået til, når vi kommer lidt længere hen.
Min anden lillebror havde fødselsdag sidst på måneden, så der var vi inviteret til aftensmad, hvilket var meget hyggeligt.
Jeg var også i teateret med nogle kolleager, og vi havde en hyggelig aften.
Så for at sige det kort var marts en ret begivenhedsrig måned.

Jeg fik læst utrolig meget i løbet af måneden. Det blev til 50 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til hele 7.770 sider. Jeg fik læst en del børne- og billedbøger, hvilket jeg var glad for, for så har jeg nye bøger jeg kan anbefale når jeg har vagt i børnebiblioteket, for de fleste var virkelig fine læseoplevelser. Jeg fik også fulgt op på nogle tegneserie serier, som jeg er i gang med, desværre var der dog nogle store skuffelser i blandt. Jeg fik også læst nogle virkelig gode romaner, og så fik jeg endelig startet på en fantasyserie, hvor første bind var helt fantastisk, så den gælder jeg mig til at læse videre i.
I marts købte og modtog jeg 23 nye bøger, som jeg glæder mig til at læse. Jeg har købt nogle flere bøger, som jeg håber, når frem til mig i løbet af april.


Den korteste bog jeg læste i marts var billedbogen Lille frø af Jakob Martin Strid på 27 sider. Det var en lærerig historie, som jeg helt sikkert kommer til at anbefale, når jeg har vagt på børnebiblioteket.
Den længste bog var Harry Potter and the Order of the Phoenix på 776 sider.

Jeg havde flere rigtig gode læseoplevelser i marts, så jeg vil lige fremhæver nogle af de bedste her. Nevernight af Jay Kristoff var nok den bedste fantasyroman jeg har læst i år (indtil videre) og månedens bedste bog. Den var helt fantastisk! Dødevaskeren af Sara Omar var også en virkelig god, men også utrolig barsk bog at læse. Carolina Setterwalls Lad os håbe på det bedste var en sørgelig, men meget livsbekræftende bog. Jeg er vild med Maren Uthaugs striber og hendes Sådan overlever du livet, som henvender sig til teenager (og alle andre) var hylende morsom.

Månedens serie var Mere end veninder af Line Lybecker, som er en tematisk trilogi om seksualitet og køn. Den første bog Mere end veninder var okay, mens de to efterfølgende bøger Historien om en dreng og På vej mod Sophie var vildt gode og de stærkeste i serien efter min mening.

Jeg havde set frem til at læse volume 29 og 30 i The Walking Dead, men de var bare så skuffende. Det er stort set mere af det samme, som vi har set tusind gange tidligere i serien, og det var helt klart bare fyld til det næste store opgør, og jeg havde bare håbet på noget mere og andet. Volume 30 havde en bihistorie, som jeg var glad for, men det var bare ikke nok til at trække mig op af ligegyldighedens sump. Jeg kommer helt sikkert til at læse næste bind i serien, for når Walking Dead er god, så er den virkelig god, men jeg håber også at vi snart bevæger os mod slutningen.

I april skal jeg for første gang deltage i O.W.L.'s Magical Readathon, så det glæder jeg mig utrolig meget til. Derudover er der Dewey's 24 Hour Readathon, som jeg også satser på at deltage i. Det ligger nemlig på den samme dag som Krimimessen, som jeg også skal til, men jeg regner med at læse nogle flere timer om søndagen, så det bliver omkring 24 timer i alt.
På arbejde nærmer Galaksedagene sig også med hastige skridt, så det glæder jeg mig også til, selvom det kommer til at blive nogle travle dage. Hvis du kan lide Star Wars, film, litteratur og science fiction, så tjek programmet ud her. Der er lidt for enhver smag.
Sidst på måneden har jeg lidt ferie, hvor jeg håber på at få læst, skrevet anmeldelser og ikke mindst komme ud i haven.

Har du nogen spændende planer for april?


Læste bøger
Kristoffer J. Andersen: Den døde piges skrig
Sara Omar: Dødevaskeren
Matty Long: Den megafrosne magiske skov (Den megamuntre magiske skov #3)
Sarah Andersen: Adulthood Is a Myth (Sarah's Scribbles #1)
Sarah Andersen: Big Mushy Happy Lump (Sarah's Scribbles #2)
Brian K. Vaughan: Saga Volume 8
Biran K. Vaughan: Saga Volume 9
Sarah Andersen: Herding Cats (Sarah's Scribbles #3)
Nicole Boyle Rødtnes: Lærernes Angreb (Zombie Lejrskolen #1)
Nicole Boyle Rødtnes: Flugten til Camp A (Zombie Lejrskolen #2)
J.K. Rowling: Harry Potter and the Order of the Phoenix (lydbog)
Carolina Setterwall: Lad os håbe på det bedste (anmeldereksemplar)
Teddy Vork: Mare, mare minde
Line Lybecker: Mere end veninder (Mere end veninder #1)
Nicole Boyle Rødtnes: Dødt dyr (Zombie Zoo #1)
Maren Uthaug: Sådan overlever du livet
Nicole Boyle Rødtnes: De gale løver (Zombie Zoo #2)
Nicole Boyle Rødtnes: Blod i græsset (Zombie Zoo #3)
Nicole Boyle Rødtnes: Et råb om hjælp (Zombie Zoo #4)
Isabel Sánchez Vegara: Audrey Hepburn (Små mennesker, store drømme)
Lisbeth Kaiser: Rosa Parks (Små mennesker, store drømme)
Elena Favilli & Francesca Cavallo: Godnathistorier for rebelske piger 2 (Godnathistorier for rebelske piger #2)
Jakob Martin Strid: Lille frø
Chris Riddell: 100 Hugs
Jay Kristoff: Nevernight (The Nevernight Chronicle #1)
Nicole Boyle Rødtnes: Sort Blod (Zombie jæger #1)
Nicole Boyle Rødtnes: Knuste Kranier (Zombie jæger #2)
Nicole Boyle Rødtnes: Friske lig (Zombie jæger #3)
Nicole Boyle Rødtnes: Kæmpens kød (Zombie jæger #4)
Nicole Boyle Rødtnes: Campens fald (Zombie jæger #5)
Nicole Boyle Rødtnes: Døde venner (Zombie jæger #6)
Nicole Boyle Rødtnes: Kemikerens løgne (Zombie jæger #7)
Nicole Boyle Rødtnes: Verdens ende (Zombie jæger #8)
Steen Langstrup: I lygternes skær
Matty Long: Den megamuntre magiske skov - Dræbersneglen (Den megamuntre magiske skov #2)
Matty Long: Den megamuntre magiske skov (Den megamuntre magiske skov #1)
Catherine Leblanc: Hvordan bekæmper man edderkopper 
Catherine Leblanc: Hvordan bekæmper man zombier 
Shaun Tan: Cikade 
Katherine Assels og Kamila Slocinska: Forsøgsbillens fodnoter 
Robert Kirkman & Charlie Adlard: The Walking Dead vol. 29 - Lines We Cross
Dav Pilkey: Hundemand - og Katteknægten (Hundemand #4)
Dennis Jürgensen: Den Gyldne By (Drømmetjenerne #4) (lydbog)
Robert Kirkman & Charlie Adlard: The Walking Dead vol. 30 - New World Order
Stephen King: Elevation 
Dennis Jürgensen: Kadavermarch (lydbog)
A. Silvestri: Jeg ved godt, du er der 
Dennis Jürgensen: Kadaverjagt (lydbog)
Line Lybecker: På vej mod Sophie 
Marie Brennan: The Tropic of Serpents (The Memoirs of Lady Trent #2)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar