Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. februar 2021

Januar 2021


[Næsten her er et anmeldereksemplar fra Forlaget Brændpunkt]

Første måned af det nye år er gået, og jeg må indrømme at de fleste dage er begyndt at flyde lidt sammen for mig (men det gjorde de nu også i december, så på den front er der ikke sket så meget nyt). 
Nogle dage skilte sig dog ud fra de andre, da jeg havde fødselsdag i januar. Dagen blev fejret sammen med mine forældre. Når det engang igen er muligt skal jeg ud og spise med mine forældre og brødre.
De sidste to uger af januar, er jeg også begyndt at gå ture efter arbejde, og det er rigtig dejligt. Jeg trænger så meget til at bevæge mig (nu hvor fitness er lukket), og det er rart at få noget frisk luft til hjernen og måske lytte til en god lydbog imens.
_________

I januar fik jeg læst 25 bøger spredt ud på 5.343 sider. 4 af dem blev hørt som lydbøger.

Den længste bog jeg læste var The Diviners på 578 sider, mens de korteste var tænkepauserne AlderPessimisme og Lykke, der alle var på 60 sider.

Jeg læste en hel del gode og fantastiske bøger i løbet af måneden, heriblandt A Court of Thorns and RosesVei - bog 1 & 2Head GamesGirls just wanna have fun(damental human rights)Det blå bjerg, PaladsetAfsløring, Næsten her samt Anderledes med drenge. Nogle har jeg læst får, mens andre er helt nye bekendtskaber.

Jeg brød mig virkelig ikke om tegneserien Hieronymus. Tegnestilen var slet ikke mig og historien fangede mig overhovedet ikke.

Jeg fik anbefalet Jessica Simpsons biografi Open Book af en god veninde, og det var en meget positiv lytteoplevelse. Jessica har selv indtalt den og selvom jeg aldrig har været den store fan af hendes musik, nød jeg at lytte til hendes stemme. Hun har bestemt ikke haft et helt nemt liv.
__________

Jeg vil rigtig gerne blive ved med at gå ture hver dag i februar, for det gør altså noget for mit humør. 
Mit hjemmebibliotek er et rod for øjeblikket så det vil jeg gerne få styr på. Jeg håber selvfølgelig også på at få læst en hel del bøger i løbet af februar.


Læste bøger:
Teri Terry: Nedtælling (Mørkt stof #1) (lydbog)
Suresh I.S. Rattan: Alder (Tænkepauser #45)
Per Jepsen: Pessimisme (Tænkepauser #58)
Christian Bjørnskov: Lykke (Tænkepauser #26)
Jacob Berner Moe: Nu tuder jeg igen
Helle Helle: Rester
Emil Blichfeldt: Hunden der troede den var en isbjørn
Libba Bray: The Diviners (The Diviners #1) (lydbog)
Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses (A Court of Thorns and Roses #1)
Marcel Ruijters: Hieronymus
Joe Hill & Gabriel Rodríguez: Head Games (Locke & Key #2)
Jessica Hallbäck: Girls just wanna have fun(damental human rights)
Teri Terry: Afsløring (Mørkt stof #2) (lydbog)
Patrick Ness: Anderledes med drenge
Wendy & Richard Pini: Det blå bjerg (Elverfolket #3)
Adda Djørup: Poesi og andre former for trods
Nanna Goul: Erle perle
A. Silvestri: Næsten her (anmeldereksemplar)
Ole Henrik Laub: Mirakler er ikke for alle og enhver
Simon Fruelund: Mælk
Jessica Simpson: Open Book (lydbog) 
Wendy & Richard Pini: Paladset (Elverfolket #4)
Carlos Fuentes: Aura
Sara B. Elfgren & Karl Johnsson: Vei - bog 1
Sara B. Elfgren & Karl Johnsson: Vei - bog 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar