Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 1. juli 2024

Juni 2024


[Tidens slør er et anmeldereksemplar fra forlaget]

Juni var en travl måned. Både på arbejdet og i privaten. Jeg var i biografen et par gange, til fest, til traktortræk og meget mere. Jeg blev også ramt af sygdom, men er heldigvis kommet ovenpå igen.
Heldigvis blev det også til noget læsning.
_________

I juni fik jeg læst 20 bøger, hvoraf 5 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 4.695 sider.

Månedens længste bog var Krigsmager på 622 sider, mens den korteste bog var So Late in the Day på 47 sider.

Månedens bedste læseoplevelser var: 
Tidens slør af Dina K. Sjöblom, som var en spændende 2'er og nu er jeg så klar til 3'eren.
Høstnat af Malene Sølvsten - det var så rart at være tilbage i Ravneuniverset, selvom Benedict ikke fyldte helt så meget, som jeg måske lige have forventet.
When I Arrived at the Castle af Emily Carroll - har jeg læst for nogle år siden, men det var skønt at genlæse den og studere de fine tegninger.

Betonhjerter og Afslutninger overraskede mig begge positivt. De var to gode forskellige fortællinger, og jeg kan varmt anbefale dem begge.
 
The Brothers Hawthorne var en ok læseoplevelse men også meget unødvendig. Den manglede meget af det, som jeg godt kunne lide fra de tre første bøger, så jeg håber at serien stopper ved denne udgivelse. (Jeg satser i hvert fald ikke på at læse videre).

Krigsmager var desværre ikke den episke fantasyroman, som jeg havde håbet på. Den manglede tempo i handlingen, og en af hovedpersonen var virkelig usympatisk.  Jeg kommer til at uddybe mine tanker i en anmeldelse, så hold øje med bloggen.
 

Serier i juni: 
Færdiglæste serier:
Dødt kød af Nick Clausen
The Inheritance Games af Jennifer Lynn Barnes


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Mellem verdener 2 af Dina K. Sjöblom
Ravnenes hvisken 0,2 af Malene Sølvsten
Krigen 1 af Jacob Hedegaard Pedersen


DNF:


Anmeldelser i juni:

_________

I juli har jeg planer om at læse så mange danske fantasyromaner, som muligt, da jeg er en del af bloggerpanelet. Jeg har planer om at gå lange ture, slappe af og hygge med familien.


Læste bøger:
Jerk W. Langer & Ditte Ingemann: Faste uden sult 
Sara Rahmeh: Betonhjerter (lydbog)
Nick Clausen: Søvnløs
Claire Keegan: So Late in the Day (lydbog) 
Kim Andrea Brofeldt: Afslutninger (lydbog)
Terry Newman: Taylor Swift: And the Clothes She Wears
Dina K. Sjöblom: Tidens slør (Mellem verdener #2) (anmeldereksemplar)
Carolyn McHugh: Taylor Swift - Superstar
Emily Carroll: When I Arrived at the Castle
Holly Jackson: Five Survive (lydbog)
Malene Sølvsten: Høstnat (Ravnenes hvisken #0,2)
Jon Fosse: Hvidhed
The Brothers Grimm: Snow White
Charles Perrault: Cinderella, or The Little Glass Slipper
Nick Clausen: Dødt kød - Dag 1
Nick Clausen: Dødt kød - Dag 2
Nick Clausen: Dødt kød - Dag 3
Jen Wang: The Prince and the Dressmaker
Jennifer Lynn Barnes: The Brothers Hawthorne (The Inheritance Games #4) (lydbog)
Jacob Hedegaard Pedersen: Krigsmager (Krigen #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar