Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 19. september 2019

Fantasyfestival 2019 - søndag


[Reklame - aktivitetsarmbånd sponsoreret af Fantasyfestivalen/Esbjerg Bibliotek]

[Indeholder anmeldereksemplarer]

○ Lørdag 


Søndag startede ud med et bloggerevent med forfatterne Julie M. Day og Mikkel Wendelboe. Der stod kage, frugt og en snackbag klar til os og så kunne vi ellers læne os tilbage og høre de to fantasyforfattere fortælle. De to forfattere startede med at fortælle om fordele og ulemper ved at være forfattere, deres bøger, og ikke mindst deres vej til udgivelse. De var begge supergode fortællere og det var rigtig interessant. Til sidst have de arrangeret en Kahoot! quiz, hvilket altid er sjovt at deltage i.


Dernæst var jeg inde at se paneldebatten Der er for meget teenagekærlighedstrekantsdrama med Julie M. Day, Kristoffer J. Andersen, Katja L. Berger og Jacob Kokkedal. Det var lidt at et sidste øjebliks indskydelse, så jeg vidste ikke rigtig helt, hvad jeg gik ind til. Jeg synes ikke rigtig at emnet for debatten var så relevant, og som én fra publikum nævnte var det lidt en diskussion, der var mere aktuelt for måske 10 år siden, for der er sket rigtig meget inden for YA genren i årenes løb, og jeg synes at YA er en virkelig interessant genre. Jeg synes at forfatterene gjorde det godt med det de havde at arbejde med, men snakken kunne godt have været skarpere, hvis emnet også havde været mere skarp.

Dernæst var jeg til bogrelease for Nathalie og Bettina Lianes Kaldet fra Galathea. Jeg havde hilst på dem om lørdagen, men det var rigtig dejligt at snakke med dem igen, for de var simpelthen så søde. Og jeg var vild med at de var klædt ud som den æt (fra bogen) de er. Jeg glemte desværre at tage billeder, men det gjorde de heldigvis, så smut ind på deres Instagram, og se dem hvis du har lyst.


Jeg var derefter inde at høre Julie Kagawa fortælle om sit forfatterskab og vej til udgivelse. Hun var også en rigtig god fortæller, og jeg er glad endelig at have mødt hende. Jeg har flere af hendes bøger til at stå ulæste, og nu glæder jeg mig til at dykke ned i hendes forfatterskab og lære det bedre at kende.


Det sidste punkt på mit program var Folkeviser - det første fantasy? med forfatter Sidsel Sander Mittet, og det havde jeg virkelig set frem til. Jeg var vild med folkeviser, da jeg gik i gymnasiet, så da jeg så dette foredrag, var jeg nødt til at komme med. Og jeg blev bestemt ikke skuffet. Det var et virkelig fedt foredrag, og det måtte gerne have været længere end en ½ time for min skyld.


Bøger jeg fik signeret:


Inden jeg kaster mig ud i at vise hvilke bøger og merch jeg købte på festivalen, vil jeg lige sige tak til alle de forlag, forfattere, bloggere og læseglade mennesker jeg snakkede med i løbet af weekenden. Det var virkelig fedt, og jeg elsker simpelthen den stemning, der er på festivalen, så højt. Fantasyfestival er virkelig hyggelig, og jeg elsker enhver lejlighed for at nørde fantasy i dens mange afskygninger. 


Og nu er det tid til bøger, for selvfølgelig fik jeg slæbt en hel del med hjem (men det kunne have været meget værre, hvis jeg havde taget en større kuffert med, så det husker jeg til næste gang). Der er også et par anmeldereksemplarer imellem og de vil som altid være mærket som anmeldereksemplar. I alt fik jeg samlet 19 bøger til mig, men jeg havde kun 17 med hjem, da to af bøgerne var udsolgt ved forlagene, men de var så søde at sende dem senere, så man kunne drage nytte af de gode messetilbud.


[Anmeldereksemplar] Fra Forlaget Facet fik jeg Smagen af aske - Bjergtaget 2 af Sidsel Sander Mittet, som jeg glæder mig utrolig meget til at læse. Jeg bliver jo nødt til at få mit fix af folkeviser og elver.


[Anmeldereksemplar] Af Sissel Moody/Forlaget Klippe modtog jeg bind 1 og 2 i serien Forbandelsen over Laitana.


[Anmeldereksemplar] Ved bogrelasen for Nathalie og Bettina Liane fik jeg en godiebag af Turbine. Den indeholdte et rigtig fint Kaldet fra Galathea krus, en pose te, chokolade, bogmærker og den sidste bog Dødeklokken i Synne Kristine Eriksens trilogi.


Jeg var forbi Fantasts stand ad flere omgange og fik begrænset mig til 5 bøger (det var et farlig sted). Jeg købte tre bøger af Julie Kagawa, fordi de var helt vildt billige. Det var Shadow of the Fox, Soul of the Sword og The Eternity Cure. Derudover købte jeg M Is for Magic af Neil Gaiman og Brief Cases af Jim Butcher.


Jeg købte også Roser & Violer af Gry Kappel Jensen og fik en fin notesbog med i købet.


Jeg købte alle tre bind i Taran Matharus Påkalderen trilogi. Bog 2 var udsolgt allerede om lørdagen, så vidt jeg forstod, men forlaget ville sende den til mig så snart de have mulighed for det.


Jeg fik også købt bind 2 og 3 i Katja L. Bergers trilogi om døden. Her var bind 3 udsolgt, men igen ville forlaget sende den min vej.
Jeg fik også købt Den blå portal, som er anden del i Linette Harpsøes Skæbneløs trilogi.


De sidste bøger jeg fik købt var Gudindens avatar af Henriette Hesselholdt, Elementprøven af Julie Midtgaard samt Dronningernes erindringer af Line Wenzel.


Der var også mange gratis bogmærker, som jeg fik revet til mig i løbet af weekenden. Man kan jo aldrig få for mange bogmærker.


En stand jeg også har svært ved at holde mig fra er BRETH DESIGN/OVERLAPP.
Jeg fik købt fine skønne nye bogposer. Jeg synes at, de er virkelig flotte, og glæder mig til at tage dem i brug.


Jeg fik også købt nogle Ravnenes Hvisken print, som jeg er virkelig glad for, og nu skal jeg på jagt efter nogle rammer til dem.


Jeg fik også købt nogle Ravnenes Hvisken bogmærker med fine kvaster. Jeg fik også en del gratis bogmærker, klistermærker og dørskilt.

Det var vist alt for denne omgang. Jeg glæder mig allerede til næste år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar