Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 11. oktober 2016

Himlen brænder af Line Kyed Knudsen

"Emily og hendes venner er nu i sikkerhed på hospitalet i Lindstead. Men selvom hospitalets forskere påstår, at de er tæt på at finde en kur, der kan helbrede zombierne, er det bare et spørgsmål om tid, før hospitalet løber tør for mad og vand. Emily bliver en del af et aktionsteam, som skal hente forsyninger i byen, men missionen går helt galt, og Emily indser, at de levende døde ikke er den eneste trussel. En helt anden og ny fare lurer i mørket..."


Himlen brænder er anden del i serien Hvidt støv. Først bog er De døde vågner.
Gruppen af de unge mennesker, som vi fulgte i bog 1, er nu kommet til hospitalet i Lindstead. Her møder de en pæn flok af andre immune, og de skal så forsøge at indordne sig de regler som hospitalets ledelse har. Det er ikke altid de er helt enige om tingene, og situationen spidser da også til, da hospitalet er ved at løbe tør for vand og mad. Emily melder sig til aktionsteamet, der har til opgave at netop skaffe vand og mad. Dette bringer hende ud blandt zombierne igen, og ikke mindst sammen med nogle mennesker hun ikke altid kan sammen med.

Jeg kunne faktisk rigtig godt lide handlingen i Himlen brænder. Den manglede lidt flow nogle steder, men der kom nogle rigtig spændende og nye ting på banen, blandt andet i hvad det hvide støv egentlig består af, men også noget ganske interessant som kan ske med de immune, hvis de er virkelige uheldige (jeg vil ikke afsløre hvad, for det synes jeg selv man skal finde ud af).

Desværre har jeg stadig et problem med karakterne. Emily sukkede over Anthony i hele første bog, men i Himlen brænder kommer der en ny flot fyr ind fra højre, nemlig soldaten Liam, på banen, og straks er Anthony glemt. Og det blev jeg ærlig talt en smule træt af. Nu var der bygget så meget op mellem Emily og Anthony i De døde vågner, og så løber det hele ud i sandet nærmest med det samme Liam kommer på banen. Det blev ikke engang til en form for trekantsdrama mellem de tre. Det skuffede mig at der var gjort så meget ud af et potentielt forhold, og så sker der intet. Men det kan jo være at det kommer i bog tre. Derudover kan jeg ikke forstå hvad Emily så i Liam. Hvis nogen opførte sig som sådan et røvhul over for mig, ville jeg give dem klart besked over, at det gør man bare ikke, og så ellers holder mig langt væk fra dem.
Til gengæld er jeg glad for at Emily ikke er nær så naiv som hun var i første bog. Hun forsøger ikke længere at tale med zombierne, men dræber dem i stedet for når de truer hende eller hendes venner Det klæder hende som hovedperson.

Jeg er stadig ikke så vild med alle karakterne fra serien, men jeg synes at handlingen er spændende og interessant, så jeg læser højst sandsynligt  videre i serien, når den næste bog bliver udgivet.


2,5/5 stjerner

Himlen brænder (Hvidt støv #2) af  Line Kyed Knudsen
Forlag: Gyldendal
Udgivet: 2016
ISBN: 9788702189339
244 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar