Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 1. oktober 2016

September 2016

September skulle være den første efterårsmåned, men det var ikke noget jeg mærkede til i det meste af måneden. Det var kun de sidste par dage af måneden at vi fik regn, hvor jeg bor, og at det begyndte at blive køligere.
Men da vejret jo var så godt som det var for en september måned, fik jeg også gået nogle helt fantastiske ture i weekenden. En søndag tog jeg med min mor og far og hunden til Dollerup Bakker, hvor vi fik gået en noget anderledes og ikke mindst længere tur end vi plejer. Det var simpelthen et skøn vejr, og vi fik rigtig gået op og ned af bakkerne og nydt den flotte natur. En anden søndag jeg var hjemme var det bare mig og hunden der gik en tur i skoven, men det var også en rigtig dejlig tur.

September bød for mig også på mange arrangementer. Jeg var blandt andet til fødselsdag, i biografen for at se Bridget Jones' baby, og ikke mindst var jeg til to herlige arrangementer hvor bøger og læseglæde var i højsæde, nemlig Fantasyfestival i Esbjerg og Bogbloggertræf i Aalborg. Så selvom jeg har haft nogle travle weekender har jeg nydt det (men glæder mig også til lidt mere stille weekender i oktober).

I september fik jeg læst 18 bøger, som jeg er ganske tilfreds med, med alle de skønne arrangementer jeg har brugt weekenderne på. Den længste bog var The Fireman af Joe Hill på hele 768 sider, mens den korteste var børnebogen Billy smiler rødt af Zenia Johnsen på kun 28 sider.
Min fantasy tbr udfordring kom jeg desværre ikke helt i mål med, men til næste gang har jeg lært ikke at proppe for mange bøger på min tbr liste, men kun udvælge mig et par stykker.
Jeg fik købt 12 bøger, så det er også ganske overkommelig, men så var der jo lige Bogbloggertræf, hvor gaveregnen nærmest ingen ende ville tage :)
Septembers bedste læseoplevelse:
Jeg har virkelig nydt at genlæse de første fem bind i Den Store Djævlekrig af Kenneth Bøgh Andersen, samt de to første bøger om Keladry af Tamora Pierce.

Septembers største overraskelse:
Jeg synes ikke rigtig jeg oplevede de store overraskelser i september hvad angår bøger og læseoplevelser. Men bogen Autumn: A Folio Anthology, som er en blanding af digte, breve, citater og små uddrag fra bøger fik mig virkelige i efterårstemning, så nu er jeg på jagt efter den helt rigtig efterårsbog eller flere.

Septembers mest skuffende læseoplevelse:
The Fireman skuffede mig. Jeg havde nok (for) høje forventninger til denne bog. Den havde en rigtigt fed grundide, men den var desværre alt for lang.

Oktober byder på hele to Read-A-Thons for mit vedkommen. Jeg skal selvfølgelig deltage i Dewey's 24 Hour Read-A-Thon, men jeg skal også være med i et via mit arbejde, som bliver arrangeret for børn og unge i efterårsferien. Så jeg skal til at finde de bøger jeg gerne vil læse. Derudover vil jeg gerne læse nogle horrorbøger, men det kan jeg forhåbentlig kombinere med de to Read-A-Thons.
Læste bøger:
Michella Rasmussen: Stalker
Kenneth Bøgh Andersen: Djævelens lærling (Den Store Djævlekrig #1)
Lars Kramhøft: Således forgår alverdens herlighed
Warren Ellis: Global Frequency
Line Kyed Knudsen: Himlen brænder (Hvidt støv #2)
Tamora Pierce: Page på prøve (De Svages Beskytter #1)
Kenneth Bøgh Andersen: Dødens Terning (Den Store Djævlekrig #2)
Kenneth Bøgh Andersen: Den Forkerte Død (Den Store Djævlekrig #3)
Tamora Pierce: Balors Nål (De Svages Beskytter #2)
Jonas Wilmann: Det sidste hus
Zenia Johnsen: Billy smiler rødt
Kenneth Bøgh Andersen: Ondskabens engel (Den Store Djævlekrig #4)
Kenneth Bøgh Andersen: Den faldne engel (Den Store Djævlekrig #5)
Robert C.O'Brien: Z for Zachariah
Autumn: A Folio Anthology
Joe Hill: The Fireman
Robert Kirkman: The Walking Dead vol 25 - No Turning Back
Moïra Fowley-Doyle: Ulykkernes tid


Ingen kommentarer:

Send en kommentar