Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 1. juli 2018

Juni 2018


[Indeholder anmeldereksemplarer]

Juni forsvandt i arbejde og varme dage. Men der var heldigvis også tid til afslapning i form af bøger og film. Juni bød også på et rigtig hyggelig bogbloggerevent hos Leatherbound. Og så rundede jeg juni måned af med en dejlig sejltur på Silkeborg søerne sammen med familien.

I løbet af måneden fik jeg læst 21 bøger, hvoraf 6 blev hørt som lydbog. I alt er det blevet til 6.414 sider.
Juni bød også på 11 nye bøger til reolen.

Den korteste bog jeg læste i juni var billedbogen Fyrannosaurus Fræk på 24 sider, mens den længst var Gemina659 sider.

Junis bedste læseoplevelse var uden tvivl Obsidio. Den var simpelthen helt fantastisk! Jeg var også rigtig glad for Den halves arv, som er første bog i serien Grænsen til Trafallas.

Junis største overraskelser Heksejægerens bytteRejsen til Falkien og Thornhill. De var meget forskellige læseoplevelser, men de havde alle sammen nogle gode overraskelser undervejs.

Selv om de fleste af junis læste bøger var enten gode eller fantastiske var der dog to bøger eller nærmere bestemt lydbøger, som var en fæl skuffelse. Jeg havde store forventninger til The Waking Land, som lød til at være starten på en meget spændende fantasyserie. Desværre var den bare virkelig kedelig og forudsigelig. Og selvom den havde nogle gode ideer, var de ikke nær nok til at løfte bogen, som faktisk allerede er glemt igen.
Den anden lydbog, som jeg til at starte med var spændt på var Death Overdue, som handler om et hjemsøgt bibliotek og en mordgåde. Så naturligvis forventede jeg spøgelser, gåder og ikke mindst bogkærlighed. Da var godt nok et spøgelse (og det var et temmelig kedeligt et af slagsen), og der var mord, men størstedelen handlede om hovedpersonens liv, og hun var godt nok kedelig og det var hendes liv godt nok også. Og man kunne absolut ikke mærke nogen kærlighed til bøger, og det selvom vores hovedperson var bibliotekar. Og jeg siger ikke at alle bibliotekarer skal elske bøger. Men jeg havde forventet noget mere bogkærlighed.

I de to første uger af juli fortsætter Tome Topple, som jeg deltager i. Derudover vil jeg koncentrere mig om min sommer tbr, som kan ses på bloggen i morgen. Derudover er der ikke så meget på programmet andet end ren afslapning det meste af måneden.


Læste bøger:
Amie Kaufman & Jay Kristoff: Obsidio (The Illuminae Files #3)
Jen Campbell: Weird Things Customers Say in Bookshops 
Jen Campbell: More Weird Things Customers Say in Bookshops 
Julie M. Day: Den halves arv (Grænsen til Trafallas #1) (anmeldereksemplar)
Caroline Hainer: Mænd viser mig deres pik 
Isak Dinesen: Babettes gæstebud 
Hannah Frey: Sukkerfri - 40 dages udfordringen 
Callie Bates: The Waking Land (The Waking Land #1) (lydbog)
Camilla Wandahl & Caroline Ørsum: Sprækker i virkeligheden (anmeldereksemplar)
Tamora Pierce: Wild Magic (Immortals #1) (lydbog)
Muriel Barbery: En delikatesse 
Nick Clausen: Søvnløs (anmeldereksemplar)
Tamora Pierce: Alanna: The First Adventure (Song of the Lioness #1) (lydbog)
Pernille Eybye: Heksejægerens bytte (Dragernes konge #1) (anmeldereksemplar)
Nick Ward: Fyrannosaurus Fræk 
Allison Brook: Death Overdue (The Haunted Library Mysteries #1) (lydbog)
Benni Bødker: De grædende 
Christina Bonde: Rejsen til Falkien (IZOLA #1) (anmeldereksemplar)
Amie Kaufman & Jay Kristoff: Illuminae (The Illuminae Files #1) (lydbog)
Pam Smy: Thornhill 
Amie Kaufman & Jay Kristoff: Gemina (The Illuminae Files #2) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar