Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 31. juli 2018

Sommer Readathon opsummering


I lørdags afholdte folkene bag Dewey's 24 Hour Readathon for første gang et Readathon om sommeren. De har normalt et i foråret (april) og et i efteråret (oktober). Min tbr kan ses lige her.
Der var lagt op til at dette var et meget afslappet Readathon, og det var det også for mit vedkommende, og det var faktisk rigtig dejligt. De normale Readathons er altid lidt fortravlet for mig til at starte på, fordi jeg altid formå at piske en stemning op om at jeg skal læse så meget som muligt. Det er en glad og energisk stemning, men den kan være energidrænende i længden. Dette Readathon var helt anderledes for mig, for jeg var meget rolig og afslappet når det kom til hvor meget jeg fik læst (det var også for varmt til at være andet end afslappet).
Efter denne lille intro kommer der nu en kort opsummering af mit læsedøgn.

Klokken 02:00
Noget andet ved dette Readathon var, at det startede kl. 2 om natten. Jeg havde ikke planlagt at starte på dette tidspunkt, men jeg var faktisk vågen, fordi det var alt for varmt i mit soveværelse til, at jeg kunne sove. Jeg lagde mig derfor ud i udestuen, hvor det var lidt køligere for at få et par timers søvn.

Klokken 06:40
Jeg vågner første gang omkring kl. 5 og bevæger mig ind i soveværelset igen for lige at få lidt mere søvn. Meget bliver det ikke til for allerede lidt over 6 er jeg vågen igen. Så derfor kan jeg vel ligeså godt sætte mig til at læse.
Jeg finder min første bog, The Surface Breaks af Louise O'Neill frem, sætter mig ud i udestuen og begynder at læse.

Antal sider: 0
Antal bøger: 0

Klokken 10:56
Så er sidste side i The Surface Breaks blevet læst. Det var en virkelig flot og grusom genfortælling af eventyret om Den Lille Havfrue. Og jeg er slet ikke færdig med, så derfor tager jeg lige en kort pause inden jeg kaster mig over den næste bog.

Antal sider: 313
Antal bøger: 1


Klokken 11:17
Efter en rundgang på SoMe er jeg nu klar til at begynde på min næste bog, som bliver The Laughing Corpse af Laurell K. Hamilton, som er bog 2 i serien om Anita Blake. Det er en bog, jeg har læst før, men jeg er i gang med at genlæse de første bind, så jeg kan forsætte, hvor jeg slap sidste gang, jeg læste serien.

Antal sider: 313
Antal bøger: 1

Klokken 13:15
Jeg har fået læst 74 sider af The Laughing Corpse, hvilket ikke er meget, men jeg kan mærke at varmen påvirker min koncentration og læsetempo. Så endnu en lille pause er vist på sin plads, og måske noget koldt vand.

Antal sider: 387
Antal bøger: 1

Klokken 14:45
Pausen blev lidt længere end planlagt. Til gengæld fik jeg spist en ordentlig portion is og læst nogle flere sider.

Antal sider: 420
Antal bøger: 1


Klokken 18:05
Jeg har bevæget mig lidt frem og tilbage mellem sofaen, lænestolen og havestolen i udestolen. Og er nu endt i havestolen. Anitas univers er altså virkelig underholdende og fængslende og selvom jeg har læst bogen før, nyder jeg hver side af den, mens jeg drømmer om en smule køligere vejr, så min koncentration kan holde længere.

Antal sider: 522
Antal bøger: 1

Klokken 22:03
Så er The Laughing Corpse blevet læst. Og jeg glæder mig så meget til at begynde på den næste bog i serien. Det begyndte at trække op til regnvejr tidligere på aften og da det endelig kom, sad jeg ude i udestuen og lyttede til den hektiske trommen på taget. Det var så hyggeligt. Desværre begyndte det at blive for mørkt til at jeg kunne læse (har endnu ikke fået sat lys op derude), så jeg rykkede ind i lænestolen igen for at læse det sidste af The Laughing Corpse.
Jeg får ikke læst mere i aften, da for lidt søvn natten før gør at jeg er for træt til at læse. Derfor vil jeg se en video på Youtube og så vil jeg på hovedet i seng.

Antal sider: 653
Antal bøger: 2

Alt i alt fik jeg læst 2 bøger på i alt 653 sider i løbet af Readathonet. Det er ikke prangende, men det var heller ikke det jeg sigtede efter. Og i og med at jeg havde 3 bøger på min tbr, er det meget godt at jeg nåede 2 af dem. Jeg sigtede efter at have en hyggelig dag i bøgernes verden, og det havde jeg!

Deltog du, og hvordan gik det for dig?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar