Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 5. januar 2017

- 2016 -


2016 kom og gik igen.

Januar 2016 var måneden og året, hvor jeg startede denne bogblog. Og det var og er jeg utrolig glad for. Det har simpelthen givet mig så meget af gode ting. Gode boglige oplevelser, møde mange søde og skønne bogbloggere, og ændret en smule på hvordan jeg læser. En anden vigtig ting for mig personligt er at bloggen giver mig et sted at udtrykke mine meninger og holdninger om de bøger jeg elsker. Hvad enten jeg elsker dem til månen og tilbage igen eller jeg hellere vil begrave dem et eller andet sted. Det var og er en af de vigtige bevæggrunde bag denne blog. Bloggen er et sted hvor jeg kan gå tilbage og læse tidligere anmeldelser, et sted hvor jeg kan skrive nye. Et sted til at mindes mange af de bøger jeg læser, så de ikke så let forsvinder i glemslens tåger. At I har lyst til at læse med gør bare det hele meget bedre, og I skal have stor tak for det!

  • Januar 2016 var også tidspunktet jeg blev fastansat som bibliotekar, i et job som jeg elsker. 
  • 2016 blev året, hvor jeg pressede tre nye bogreoler ind i min lille lejlighed. Og jeg er allerede løbet tør for plads, og er begyndt at stakke mine bøger på gulvet *suk*. Måske skulle jeg begynde at kigge på et lille hus med mere plads?
  • 2016 var året hvor jeg fik hængt både lamper og kunst på væggene. Jeg kan ikke klare hvide, bare vægge.
  • 2016 var året hvor jeg fik købt en del Disney Traditions af Jim Shore. Jeg har helt klart et samlergen når det gælder bøger, boglige ting og Disney.


Og 2016 var året hvor jeg fik læst bøger, og mange bøger for at det ikke skal være løgn!

I 2016 fik jeg læst hele 247 bøger fordelt på 58.421 sider! Jeg har aldrig læst så mange bøger før, og jeg er helt overvældet af antallet. Det svarer til at jeg har læst 20,58 bøger om måneden i gennemsnit og 159,6 sider om dagen.



Jeg læste mange gode bøger og nogle få dårlige. Mine stjerner på Goodreads fordeler sig således:


  • 4 fik 1 stjerne  
  • 22 fik 2 stjerner 
  • 82 fik 3 stjerner  
  • 93 fik 4 stjerner
  • 31 fik 5 stjerner



(Jeg ved godt, der kun står 232 bøger i min Goodreadsoversigt over 2016, men det er fordi at nogle af de bøger jeg læste ikke var derinde).


Med hensyn til mine læsemål for 2016 gennemførte jeg min Goodreads Reading Challenge om at læse 150 bøger. Jeg fik læst 108 af mine bøger, hvor mit mål var 100. Jeg fik ikke læst hele min Penguin Drop Caps, men det skal nok lykkes for mig på et tidspunkt. Jeg ændrede også min Well-Read Women udfordring, da jeg ville læse dem, når jeg havde lyst og ikke føle mig "tvunget" til det. Jeg nåede også mit mål med at læse 12 lyriksamlinger, en for hver måned i 2016.

Af boglige oplevelser var jeg i 2016:
  • for første gang på Krimimessen i Horsens.
  • deltog i 3 Read-A-Thons; Dewey's 24 Hour Read-A-Thon i foråret og efteråret samt Bout of Books 17 i en uge af august. (Faktisk har jeg været med i 4 Read-A-Thons, hvis man tæller #bibreadathon med, som jeg var med til at afholde på mit arbejde, og hvor jeg selvfølgelig også fik læst et par bøger).
  • var til Bloggerbrunch, hvor Katja Berger præsenterede hendes debutroman De 7 Synder.
  • for første (men bestemt ikke sidste!) gang til FantasyFestival i Esbjerg.
  • var til Bogbloggertræf i Aalborg. En helt igennem fantastisk dag, og som jeg håber bliver gentaget i år!
  • var for anden gang til BogForum, og jeg vil meget gerne afsted igen i år!
Så 2016 var et ganske begivenhedsrigt år. Jeg håber 2017 bringer endnu flere fede oplevelser.


__________________________________________________________________________________________________________________

Dette var en kort oversigt over mit litterære 2016. Jeg håber at I alle får et godt 2017!

__________________________________________________________________________________________________________________

Ingen kommentarer:

Send en kommentar