Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 5. maj 2017

Spring into Horror readthon - Wrapup


Spring into Horror readathon var det andet ud af tre readathons som jeg deltog i april måned. Det to andre kan ses her og her, og min tbr til dette readathon kan ses lige her.
Jeg startede readathonet lidt senere end det officielle tidspunkt (fordi jeg var godt i gang med Tome Topple Readathonet), men jeg fik alligevel læst en del. Jeg har også valgt at tælle alt med hvad jeg læser under readathonet, ligegyldigt om det er horror eller ej.


Fredag d. 21 april
Jeg havde en fridag, som jeg brugte på at træne, læse og slappe af. Lige hvad jeg havde brug for.
Jeg startede på Doll Bones af Holly Black om en dukke der bliver hjemsøgt af et spøgelse. Jeg fik læst næsten halvdelen af den.
Jeg fik også læst 3 graphic novels. Heraf havde to af dem horror elementer. Jeg læste det 27 bind i The Walking Dead af Robert Kirkman. Det er stadig en god serie, selvom den har gået lidt op og ned for mig, og så sluttede den med en cliffhanger, så nu må jeg vente på at det næste bind en gang bliver udgivet.
Den næste graphic novel jeg samlede op er en ny serie af Tatiana Goldberg, der foregår i en hvad-nu-hvis dysptopisk verden. Første bind hedder Overløber og genmanipulation og konsekvenserne ved dette spiller en stor rolle. Den var ganske spændende med en god streg og jeg glæder mig til at læse videre.
Den tredje graphic novel jeg læste var den satiriske og humoristiske Men egentlig ville jeg så gerne have været antropolog - af Margaux Motin. Nogle af hendes tegninger og små historier ramte plet, mens andre ikke gjorde. Alt i alt var det en rigtig fin læsedag, hvor jeg fik læst nogle af de bøger jeg har haft stående på forskellige tbrlister.

Antal læste bøger: 3
Antal læste sider i alt: 524


Lørdag d. 22 april
Jeg var til holdtræning om morgen. Det var hårdt, men godt at være med igen, så det vil jeg helt klart holde fast i og komme lidt oftere af sted. Jeg havde også en times arbejde, fordi vi fik besøg af nogle musikere og rollespillere. Musikerne spillede middelalder og vikinge musik og det lød helt fantastisk. Vi dansede også kædedans i udlånet.
I løbet af lørdagen fik jeg ogs¨å færdiglæst Doll Bones. Den var ikke så uhyggelig som jeg havde håbet på, men en fin historie om venskaber. 

Antal læste bøger: 4
Antal læste sider i alt: 638

Søndag d. 23 april
Endnu en afslapningsdag. Det bliver hårdt at starte på arbejde i morgen. Min næste bog var Kværnen, en zombieroman skrevet af Martin Schjönning og illustreret af Tom Kristensen. Den var underholdende og Schjönnning forstår at lege med sproget. Tilsæt Kristensens tegninger og du får en spændende og blodig historie.
Den næste bog jeg samlede op var manuskriptet til Fantastic Beasts and Where to Find Them skrevet af J. K. Rowling. Jeg blev hurtigt fanget af stykket. Jeg har selvfølgelig set filmen, faktisk et par gange, og det var som at være tilbage igen.

Antal læste bøger: 5
Antal læste sider i alt: 950

Mandag d. 24 april
Til træning mandag morgen begyndte jeg på science fiction novellesamlingen Who Goes There? af John W. Campbell Jr. Jeg fik læst 38 sider af den første novelle. Der er syv i alt.
Jeg havde en lidt længere arbejdesdag, hvor jeg først var ude og undervise 2 klasser i hvordan man skriver anmeldelser. Dernæst havde jeg lidt almindelig biblioteksarbejde, og jeg sluttede arbejdsdagen af med et arrangement, hvor en kollega og jeg tilbød at flette lånernes hår vikingestil. Det var i forbindelse med et tema vi har kørende på biblioteket pt. og som er et samarbejde mellem flere af landets biblioteker og DR.
Jeg fik læst en lille smule mere i Fantastic Beast, men ikke meget inden jeg gik i seng.

Antal læste bøger: 5
Antal læste sider i alt: 1001

Tirsdag d. 25 april
Var igen til morgentræning, hvor jeg fik læst resten af den første novelle i Who Goes There? færdig.
Jeg havde taget en feriedag i dag, hvor jeg fik ordnet en helt masse praktisk. Det hjælper meget for så skal jeg ikke tænke på det i weekenden, hvor jeg jo skal koncentrere mig om at læse.
Jeg fik også hørt 3 timer og 12 minutter af Wool. Der begynder at ske lidt mere og jeg bliver mere og mere fanget af handlingen og personerne.
Jeg var også til bogklubsmøde, hvor vi skulle snakke om 1984 af George Orwell. Vi havde lidt delte meninger om den, men det var rigtig dejligt at tale om den, for den indeholder virkelig meget.
Jeg nåede også at blive færdig med Fantastic Beasts and Where to Find Them og jeg fik sørme også set filmen.

Antal læste bøger: 6
Antal læste sider i alt: 1194

Onsdag d. 26 april
Jeg fik ikke læst så meget denne dag. Jeg fik dog hørt ca. 20 minutter af Wool, samt læst ca. 31 sider i Who Goes There? Jeg har valgt at fokusere på at få læst Who Goes There? færdig inden Dewey's Read-A-Thon på lørdag. Jeg kan godt mærke at det kniber lidt om at koncentrere mig om den. Den har nogle gode ideer, men jeg ved ikke hvor vild jeg lige er med skrivestilen.

Antal læste bøger: 6
Antal læste sider i alt: 1225

Torsdag d. 27 april
Igen ikke en særlig aktiv læsedag, men det blev til 1 times Wool og 20 siders Who Goes There?
Men så fik jeg rengjort lejligheden og set nogle tv-afsnit.

Antal læste bøger: 6
Antal læste sider i alt: 1245

Fredag d. 28 april
Dette var tilgengæld en bedre læsedag. Jeg skulle møde sent, så jeg fik læst noget i Who Goes There? om morgenen og formiddagen. Jeg blev ikke helt færdig med den, så jeg håber på at få den læst i min pause i morgen på arbejde.

Antal læste bøger: 6
Antal læste sider i alt: 1317


Lørdag d. 29 april
Dagen for Dewey's Readathon og jeg nåede sørme at blive færdig med Who Goes There? Yay! Resten af dagen og en god del af søndag med brugte jeg på Dewey's Read-A-Thon.

Antal læste bøger: 7
Antal læste sider i alt: 1346

Så for at summe Spring into Horror readathon op:
  • Jeg fik læst 7 bøger i alt. 3 var graphic novels, 1 screenplay, 1 novellesamling og 2 romaner.
  • Jeg fik læst 1346 sider og hørt lidt over 4½ timer af min lydbog.
  • Og jeg fik læst nogle horrorbøger (hvilket jo var formålet med dette readathon).
  • Jeg kunne måske have fået læst noget mere i slutningen af readathonet, hvis jeg ikke havde valgt at fokusere på Who Goes There? men jeg er glad for at jeg den læst.
  • Jeg skal helt klart læse nogle flere horrorhistorier i den nærmeste fremtid. Og de må gerne være af den skræmmende slags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar