Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 30. juli 2019

N.E.W.T.s Magical Readathon 2019 tbr


Efter lang tids venten (eller sådan føles det) er det endelig ved at være tid til N.E.W.T.s Magical Readathon. Jeg opdagede readathonet sidste år, men havde desværre ikke mulighed for at deltage, da jeg opdagede det for sent. Men det skulle der laves om på i år. I foråret deltog jeg i O.W.L.s Magical Readathon, som kan læses om her, her, her og her. Her fik jeg bestået alle mine O.W.L.s, og kan derfor tage alle de N.E.W.T.s jeg skulle have lyst til. Jeg har dog valgt at fokusere på de N.E.W.T.s jeg skal bruge til at blive Magizoologist (og så evt. tage en N.E.W.T. i Potion).
Som i Harry Potter universet er der tre karaktere, man kan bestå et fag med: A for Acceptable, E for Exceeded Expectations og O for Outstanding. Hvis man skal have et O i et fag, skal man have læst og bestået læseudfordringerne for A og E først. 
G, som er skaberen bag Magical Readathons, har lavet nogle meget gode introduktionsvideoer, så tjek hende endelig ud lige her.

N.E.W.T.s Magical Readathon starter d. 1. august og slutter igen d. 31. august ved midnat. Man har altså ligesom ved O.W.L.s en hel måned til at få bestået sine N.E.W.T.s. 

For at blive Magizoologist, skal jeg have et O i Care of Magical Creatures, et E i Charms samt et E i Herbology. Jeg skal altså have læst 7 bøger for at blive Magizoologist. Det er ikke mange bøger i forhold til hvad jeg plejer at læse i løbet af en måned, og jeg kommer helt sikkert til at læse flere, men lige nu vil jeg koncentrere mig om de 7 bøger, som min tbr kommer til at består af.


Care of Magical Creatures 
A: Follow the spiders! Why couldn't it be follow the butterflies! Book title that starts with a letter A, for Aragog! - Afsløring af Teri Terry
E: Book under 300 pages - Den faldne engel af Kenneth Bøgh Andersen
O: Grab onto Fawke's tail! Read a book with a bird on the cover - Godsgrave af Jay Kristoff



Charms 
A: Read a book that you think has a gorgeous cover - Ravnenes Hvisken 2 af Malene Sølvsten
E: Read a comic/graphic novel/manga (or book under 150 pages) - American Vampire vol 1 af Scott Snyder



Herbology 
A: Mandrake! Quick, put your headphones on! Listen to an audiobook (if not - green cover) - Lydbog: Harry Potter and the Deathly Hallows af J.K. Rowling // Grønt cover: Fangirl af Rainbow Rowell
E: Read a book between 350-390 pages - The Cruel Prince af Holly Black


Jeg vil ikke gå i dybden lige nu med, hvorfor jeg har valgt netop disse bøger. Det vil jeg i stedet for gøre løbende i mine opdateringer af readathonet. 
Jeg har som skrevet flere bøger, som jeg vil læse i løbet af august, og en af dem er Spellslinger af Sebastian de Castell, som jeg længe gerne har villet læse og som man faktisk også er readathons fællesbog, hvis man har lyst til at deltage i det, og man kan også bruge den i stedet for en af de andre læseudfordringer. 

Som altid vil jeg lave nogle opsummeringer her på bloggen, og jeg vil også forsøge at være aktiv på Instagram (@pthoustrup).

Deltager du i readahonet? Og i så fald hvilken bog glæder du dig mest til at læse?

2 kommentarer:

  1. Det lyder som nogle spændende bøger, som du skal læse. Jeg har selv først rigtigt fået sat mig ind i readathon'et her i weekenden, så jeg overvejer at tage min OWL fra den 15.august til den 15. september og så tage min NEWT engang i løbet af efteråret, hvis jeg får tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er spændt på om jeg når dem alle...
      Det lyder rigtig hyggeligt. Håber du finder tid og rigtig god læselyst :)

      Slet