Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 24. februar 2020

Tome Topple Readathon opsummering // Runde 10


Fredag d. 7. februar
Det er første dag af Tome Topple Readathon. Jeg startede min dag med træning, inden jeg tog på arbejde. Jeg fik dog en hovedpine, der ikke rigtig gad gå væk igen, så den havde jeg fornøjelsen af resten af dagen. Jeg var derfor også en kende træt i hovedet, da jeg kom hjem og koncentrere mig i første omgang om at læse Pestmageren af Åsa Larsson, som jeg begyndte på i går. Da den er under 500 sider, tæller den selvfølgelig ikke med i Tome Topple, men jeg er glad for at få den læst færdig. Jeg læste også videre i Circus of the Damned af Laurell K. Hamilton, som jeg også begyndte på inden readathonet, og jeg regner med at blive færdig med den inden weekenden er omme.
Jeg fik dog begyndt på en bog fra min tbr nemlig Elantris af Brandon Sanderson, som jeg dog ikke fik læst særlig meget i, da min koncentration svigtede.
Jeg fik derfor ikke læst særlig meget den første dag, men heldigvis er readathonet 2 uger lange, så jeg skal nok få gjort et ordentligt indhug i min tbr (håber jeg).

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 29

Lørdag d. 8. februar
Jeg har vekslet mellem at læse i Circus of the Damned og gøre rent i hele huset, vaske tøj, rydde op samt bage boller. Det var utrolig dejligt at arbejde mig ned af min to-do liste. Imens jeg ordende mine praktiske gøremål lyttede jeg min lydbog The Hazel Wood af Melissa Albert, som jeg fik gjort et stort indhug i.
Jeg fik dog ikke læst i nogle af mine murstensromaner i dag, men i morgen er der jo atter en dag.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 29

Søndag d. 9. februar
Jeg havde planlagt at både gå en lang tur og handle ind i dag, men vejret var desværre ikke rigtig med på den ide, så i stedet for blev jeg indenfor, hvor jeg så tv, skrev bogindlæg og fik læst både Circus of the Damned og The Hazel Wood færdige, hvilket jeg er rigtig glad for, for så kan jeg bedre koncentrere mig om mine murstensromaner.
Jeg fik også læst 71 sider i Elantris og så begyndte jeg på lydbogsudgaven af Akkanas gåde af Boris Hansen, hvor jeg fik hørt de første 36 sider.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 136

Mandag d. 10. februar
Jeg startede dagen ud med træning inden jeg skulle på arbejde. Da det er vinterferie, har vi kreative aktiviteter alle hverdagens dage, og i dag have vi perledag, hvor vi lavede perleplader, perleslanger og perlesmykker. Der kom virkelig mange glade børn og voksne forbi, og det var jo bare herligt.
Efter vi havde ryddet op og fejret en million perler (eller sådan følte det) op, tog jeg hjem, og fik lige handlet ind på vejen.
Jeg havde fået en træls hovedpine, så jeg brugte det meste af eftermiddagen og aften med at se tv. Jeg kunne ikke rigtig koncentrere mig om at læse. Jeg fik blandt set nogle afsnit af Angel, set en Beyoncé koncert og set det første afsnit af The Witcher.
Inden sengetid fik jeg læst 12 sider af Elantris og hørt 40 sider af Akkanas gåde trods hovedpine og manglende koncentration.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 188


Tirsdag d. 11. februar
Endnu en dag, der startede med træning og lydbog. Derefter stod den på arbejde og i dag skulle vi lave magiske tryllestave, og det var virkelig en populær aktivitet. Jeg ved slet ikke hvor mange børn og voksne, der var forbi, men det var godt nok mange!
Jeg en kende træt, da jeg kom hjem, men jeg fik dog begyndt på mit projekt omrokere hjemmebibliotek, og jeg må bare konstatere, at jeg har virkelig mange bøger, så det bliver et projekt, der kommer til at tage noget tid. Jeg hørte noget mere af Akkanas gåde imens og nåede i alt at høre 79 sider. Jeg var gået lidt i stå i Elantris, så jeg besluttede at sætte den på pause, og i stedet for at kaste mig over Darkdawn af Jay Kristoff, som jeg har glædet mig utrolig meget til at læse. Jeg fik læst 41 sider inden det blev sengetid, og jeg må bare sige at det starter godt ud.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 308

Onsdag d. 12. februar
Jeg skulle sent i dag, men det er jo ikke en undskyldning for ikke at stå tidlig op, så det gjorde jeg. På den måde kunne jeg også nå at arbejde noget mere på Projekt Hjemmebibliotek, da jeg ville komme sent hjem. Jeg lyttede igen til Akkanas gåde, og fik gjort et godt indhug i den.
På arbejde skulle vi i dag lave flit fingerdukker. Det var også meget sjovt, og en aktivitet, hvor man virkelig kunne fordybe sig. Derefter skulle jeg have vagt i bogbussen. Det var en stille og rolig vagt, da mange højst sandsynlig havde ferie, men heldigvis kom en del af de faste forbi, for at låne bøger.
Jeg fik også 62 sider læst i Darkdawn, og den er bare så spændende!

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 459

Torsdag d. 13. februar
Jeg var endnu en gang til morgenbike og tog derefter på arbejde. I dag skulle vi lave pottermonstre, og da vi først startede kl. 11, havde jeg tid til at komme nogle af bunkerne på mit skrivebord til livs. Det var tiltrængt, og dejligt at få dem væk fra min arbejdsplads og hjerne.
Vi lavede som sagt monstre ud af urtepotter, og det var en rigtig populær aktivitet, så det var bare herligt.
Jeg var lidt træt, da jeg kom hjem, så jeg tog en kort lur på sofaen, og fortsatte så med mit Projekt Hjemmebibliotek. Før stod mine bøger lidt tilfældige. Forfattere og serier stod for det meste sammen, og jeg havde et par reoler, hvor mine mange klassiker stod. Jeg besluttede mig for at prøve at stille mine bøger alfabetisk, og det betød at jeg skulle sortere alle mine bøger, og allerede der var jeg ved at dø en smule. Men jeg ville lige give det et forsøg, men jeg er ikke sikker på, at jeg vil kunne lide det. På den ene side er det ret nemt at finde en bestemt forfatter, men jeg ved ikke rigtig om jeg bryder mig om det. Jeg fik lyttet til 197 sider af Akkanas gåde. Det blev dog kun til 17 sider i Darkdawn, da jeg var pænt træt, da jeg gik i seng.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 673

Fredag d. 14. februar
Jeg havde fri i dag, da jeg skal på arbejde i weekenden, så jeg kunne passende arbejde videre på Projekt Hjemmebibliotek inden jeg fik besøg af en veninde. Og lige som jeg havde regnet med er jeg ikke vild med den måde mine bøger står på nu, og jeg er også bange for at der ikke er plads til dem alle, da jeg legede ret meget tetris med dem før. Så nu skal jeg lave det hele om igen, men forhåbentlig bliver jeg gladere for resultatet denne gang. Jeg nåede faktisk heller ikke at blive helt færdig med at stille bøgerne op alfabetisk.
Min veninde kom på besøg om formiddagen, og vi havde nogle hyggelige timer, hvor vi snakkede, spiste frokost og gik en lang tur.
Efter min veninde tog hjem endte jeg på sofaen med et par afsnit af Angel inden det blev tid til at lave aftenmad.
Jeg endte med at høre 114 sider af Akkanas gåde, og jeg manglede ikke særlig meget af den, men jeg var simpelthen for træt til at læse den færdig, så det må blive i morgen.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 787

Lørdag d. 15. februar
Jeg skulle arbejde i dag, men jeg nåede at læse Akkanas gåde færdig inden jeg skulle afsted. Den var fed, og jeg glæder mig til at læse videre i serien.
Jeg har hentet Kvadrantiderne af Nanna Foss, som lydbog, så jeg kunne høre den på vej til arbejde.
Der var lidt stille i bogbussen, da det jo er vinterferie, så jeg fik både læst den grafiske udgave af Drengen med sølvhjelmen af Hanne Kvist (som ikke tæller med her) og nogle flere sider i Darkdawn.
Da jeg fik fri, slog jeg mig ned på sofaen og fik set nogle afsnit af Angel, samt en lille lur. Jeg fik også arbejdet på bloggen og set endnu et afsnit af The Witcher, og så var den dag sådan set gået.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 965


Søndag d. 16. februar
Jeg skulle også på arbejde i dag, dog kun fire timer, da det var søndag. Vejret var mildest talt elendig, så jeg endte med at tage bussen på arbejde i stedet for at cykle eller gå.
Efter arbejde tog jeg ud at handle, da der var et ophold i regnvejret. Hjemme igen så jeg et par afsnit af Angel og arbejdede på bloggen indtil det var tid til at lave aftensmad. Jeg fik hørt endnu en bid af Kvadrantiderne, mens jeg lavede aftensmad. Jeg så et afsnit af The Witcher, og fik læst en smule i Darkdawn inden sengetid.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 1.064

Mandag d. 17. februar
Jeg besluttede at gå på arbejde i dag, i stedet for at cykle. Til dels fordi det blæste af H til, og fordi jeg skulle have noget med hjem, der var nemmere at fragte enten til fods eller i bus end på cykel. Det var så selvfølgelig også en mulighed for at høre noget mere af Kvadrantiderne. På arbejde havde jeg kontordag, hvor jeg skulle se på vores samling af voksen fantasy & science fiction samt vores YA romaner. Det betød at jeg brugte en del tid på vores lager, så det betød endnu en mulighed for at høre Kvadrantiderne, så den greb jeg naturligvis.
Da jeg kom hjem, fik jeg arbejdet lidt på bloggen, men var også en kende træt, så det blev også til noget Angel, som jeg kunne stene til inden aftensmad.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 1.278

Tirsdag d. 18. februar
Endnu en dag, der startede med træning, men dog ikke spinning, da min træner var på ferie. Så det blev til løbebånd, maskiner, frivægte og øvelser på gulv.
Derefter skulle jeg på arbejde, som bød på børnevagt og opsamling på nogle opgaver.
Det var igen en dag med virkelig dårlig vejr, og hvor det selvfølgelig regnede, da jeg cyklede hjem. Så efter at have skiftet tøj, slog jeg mig ned på sofaen med Angel og lidt blogarbejde inden aftensmad.
Jeg endte med at få læst 101 sider i Kvadrantiderne.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 1.379

Onsdag d. 19. februar
Jeg skulle møde sent i dag, da jeg havde aftensvagt i bogbussen, så jeg tog muligheden for at sove lidt længere end normalt. Det var dejligt.
Der skete ikke så meget i dag, men jeg fik læst 122 sider i Kvadrantiderne, og jeg mangler derfor knap 100 sider, som jeg regner med at læse færdig i morgen.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 1.501

Torsdag d. 20. februar
Readathonets sidste dag startede med at jeg stod op, tog til træning og derefter på arbejde. Jeg havde en forholdsvis kort arbejdsdag, hvilket var dejligt. Jeg fik nemlig min nye seng i dag, som min far og bror hjalp med at samle og stille op. Derefter tog jeg med dem hjem til mine forældre, hvor jeg skulle holde forlænget weekend. Jeg var lidt smadret, men jeg fik læst de sidste 92 sider i Kvadrantiderne, og nåede derfor at færdiglæse to murstensromaner, og påbegynde to andre. Jeg fik også læst nogle andre bøger, som dog ikke tæller med her, da de var under 500 sider.
Alt i alt vil jeg sige at det var et ganske udemærket readathon, hvor jeg måske ikke fik læst så meget, som jeg havde håbet på. Men da jeg havde haft nogle travle uger, giver det jo fint mening.
Næste gang håber jeg dog, at readathonet ligger lidt bedre, så jeg har bedre tid og energi til at læse.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider: 1.593

Ingen kommentarer:

Send en kommentar