Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 1. november 2020

Oktober 2020


[Udød er et anmeldereksemplar fra forfatteren/forlaget]

I oktober var jeg hjemme og besøge mine forældre i en weekend, og det var virkelig tiltrængt. 
Jeg kom en smule videre med mit husprojekt, og så havde jeg gang i mange ting på arbejde.
Jeg var også til to online forfatterevents i løbet af oktober. Den første var Eva Munks VIP event for Mellem træernes grene, som var superhyggeligt, og den anden var Spektrum-reboot med Nanna Foss, som også var meget hyggeligt. 

__________

Det blev til 33 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbog. I alt blev det til 5.923 sider.
Det blev samtidig til 11 nye tilføjelser til reolen.

Den længste bog jeg læste var Sorcery of Thorns 453 sider, mens den korteste var Festen48 sider.

Jeg fik læst en del gode bøger i løbet af måneden heriblandt Sorcery of ThornsTre, Grimm II, Welcome to Lovecraft, UdødThrough the Woods samt Lusingandos fælde.

Jeg fik læst vol. 13 og 14 i Lumberjanes, og nu gider jeg simpelthen ikke mere. Historierne bliver tyndere og tyndere og kører i ring, den nuværende tegnestil er overhovedet ikke mig og karakterne er ikke til at kende længere. Jeg kommer ikke til at læse videre i denne serie.

__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.


Færdiglæse 10 serier:
15. Krøniker fra Kvæhl af Dennis Jürgensen
16. Tænkehatten Præsenterer af Michael Kamp
17. Exilium af Linette Harpsøe
18. Lumberjanes af Shannon Watters (serien er ikke komplet, men jeg er færdig med den)
19. Striber på højkant af Maren Uthaug
20. Rovdyrenes klub af Valérie Mangin & Steven Dupré

Læse 10 faglitterære bøger:
20. Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones af James Clear
21. Alt om K-pop : den ultimative guide til de største idoler af Malcolm MacKenzie
22. Ro af Iben Have

__________

Jeg har nogle biblioteksbøger, som jeg gerne skulle have læst inden november er ovre, så det er dem, jeg satser på først.
Ellers vil jeg gerne ud og gå nogle lange ture, så jeg håber at vejret er med mig. 



Læste bøger:
Dennis Jürgensen: Lusingandos fælde (Krøniker fra Kvæhl #5)
James Clear: Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones (lydbog)
Michael Kamp: Grisedamen (Tænkehatten Præsenterer #3)
Linette Harpsøe: Ingenmandsland (Exilium #3) (lydbog)
Leïla Slimani: Vuggesang
Steffen Nohr: Amazonas
Jeaniene Frost: One Foot in the Grave (Night Huntress #2) (lydbog)
Shannon Watters: Indoor Recess (Lumberjanes #13)
Shannon Watters: X Marks the Spot (Lumberjanes  #14)
Maren Uthaug: Parforhold (Striber på højkant #3)
Maren Uthaug: Børn (Striber på højkant #4)
Alessandro Perissinotto: En grim lille historie (Anna Pavesi #1)
Tomas Lagermand Lundme & Fred Tornager: Min nat med dig
Valérie Mangin & Steven Dupré: Bogeyman (Rovdyrenes klub #1)
Valérie Mangin & Steven Dupré: Festen (Rovdyrenes klub #2)
Ralph Meyer & Xavier Dorison: Rigmandens sidste måltid (Undertaker #1)
Ralph Meyer & Xavier Dorison: Gribbenes dans (Undertaker #2) 
A. Silvestri: Tre
Maren Uthaug: Livet (Striber på højkant #2)
Kazu Kibuishi: Byen bag skyerne (Amulet #3)
Kazu Kibuishi: De sidste stenvogtere (Amulet #4)
Gretelise Holm: Dødfunden
Joe Hill & Gabriel Rodríguez: Welcome to Lovecraft (Locke & Key #1)
Kenneth Bøgh Andersen & Benni Bødker: Grimm II - Grumme eventyr genfotalt for gamle og unge
Margaret Rogerson: Sorcery of Thorns (lydbog)
Emily Carroll: Through the Woods
Ruben Greis: Udød (anmeldereksemplar)
Scott Snyder & Sean Gordon Murphy: The Wake
Ralph Meyer & Xavier Dorison: Slagteren fra Sutter Camp (Undertaker #3)
Ralph Meyer & Xavier Dorison: Hippokrates' skygge (Undertaker #4)
Malcolm MacKenzie: Alt om K-pop : den ultimative guide til de største idoler
Ralph Meyer & Xavier Dorison: Den hvide indianer (Undertaker #5)
Iben Have: Ro (Tænkepauser #74)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar