Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 5. april 2016

Ghosted: Books of the Dead af Joshua Williamson

"After his last job, Jackson Winters won his freedom. But even now, he can't put his very real ghosts to rest. News of his reappearance has spread, and there are people who have waited a long time to use his peculiar talents for all the wrong reasons."


Ghosted: Books of the Dead er anden del af serien Ghosted (se min anmeldelse af bind 1 her).

Jackson Winters overlevede det hjemsøgte hus, og har nu vundet sin frihed, men det bliver kun for en stakket frist. Der er igen brug for hans særlige evner med det overnaturlige, og han får ikke noget valg om han vil hjælpe eller ej.

I Ghosted: Books of the Dead er der blevet skriftet tegner, og dermed har tegnestregen og -stilen også undergået mange ændringer. Jeg bryder mig som regel ikke om at der bliver skiftet tegner undervejs. Det bliver ikke altid lige vellykket, og det 'ødelægger' også nogle gange tegneseriens samlet udtryk, især hvis man ikke bryder om den nye tegnestreg.
Jeg ved ikke rigtig om jeg bryder mig om den nye tegnestil, nogle steder i historien fungerer stilen rigtig godt, mens andre steder bryder jeg mig ikke den, og den bliver lidt flad i det, og en smule ligegyldigt.

Til gengæld synes jeg at historien er bedre i dette bind end i det foregående. Den fængede mig på en anden måde og havde nogle gode øjeblikke. Der sker desværre ikke den store karakterudviklingen i dette bind. Karakterne er stadig lidt flade og stereotype i det, men jeg godt lide at man fik mere at vide om Jackson Winters ubehaglige fortid, som der blev hinted til i bind 1. Ghosted: Books of the Dead har også et fint tvist til sidst, der gør at min nysgerrighed stadig er intakt, og at jeg vil læse videre i serien på et tidspunkt.



3/5 stjerner

Ghosted: Books of the Dead (Ghosted #2) af Joshua Williamson, tegnet af Davide Gianfelice og Miroslav Mrva
Forlag: Image Comics
Udgivet: 2014
120 sider

Ingen kommentarer:

Send en kommentar