Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 22. december 2016

En tidlig julegave

Jeg var så heldig at vinde en konkurrence hos Irene, som hun udlovede i forbindelse med hendes Jane Eyre readalong #JaneEyreDK. Jeg deltog også, men er ikke helt færdig med Jane Eyre endnu, men nu har jeg juleferie, så jeg håber at få tiden til at fordybe mig i den igen.

Så efter en lang arbejdsdag (8½ timer) i går nåede jeg lige i Føtex før de lukkede for at hente min pakke, og jeg kunne knap nok vente med at åbne den til jeg kom hjem. Jeg gik meget hurtigt, for ikke at pine mig selv længere end højst nødvendigt.

Hjemme flåede jeg pakken op og fandt disse tre skønne bøger:
De er alle tre gotiske romaner, og alle fra Lindhardt & Ringhof.
Den første er en ny udgivelse af Jane Eyre, og nok en af de smukkeste bøger jeg har set i år. Hold da op hvor er den bare smuk og bogdesign i højeste potens. Jeg kunne stirre på det gyldne bladdesign i timevis.
Den anden bog i pakken var Ensomheden af Andrew Michael Hurley. Den har også et ganske smuk cover, og jeg er vild med rødderne/grenene og bloddråben, som sammen med forfatternavnet lyser op i alt det hvide og sorte. Jeg har længe ønsket at læse denne bog, og har da også stirret længselfuldt efter den hver gang jeg så den på biblioteket. Nu står den i meget bibliotek, hvor jeg kan beundre den og forhåbentlig få den læst inden for nærmeste fremtid.
Den sidste bog som pakken indeholdte var Carlos Ruiz Zafons Tågens fyrste. Igen smuk bogdesign. Jeg synes den ser lidt mere drømmeagtig. Jeg har endnu ikke læst noget af forfatteren, men har hørt mange rosende ord om ham og hans bøger.

Til sidst vil jeg bare lige sige tak til Irene endnu en gang og tak til Lindhardt og Ringhof. Det var en helt fantastisk pakke at vinde her op til jul.

P.S. Jeg undskylder (en lille smule) for at Ariel er med på stort set alle billeder, men det var en tidlig julegave fra mig til mig. Og jeg synes hun er så skøn i hendes Art Deco stil, så i virkeligheden er jeg faktisk ikke ked af det, men udnytter hver mulighed for skamløst at vise hende frem ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar