Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 15. december 2016

Nye bøger #11

Gæt hvem der har købt bøger igen... Men jeg elsker jo at berige mig selv med nye bogskatte, så ingen dårlig samvittighed her. 
De første tre bøger er fra Barnes & Noble Collectible Editions/ Barnes & Noble Leatherbound Classics. Tre bøger som jeg finder utroligt smukke. Den første er The Abrabian Nights som er oversat af Sir Richard F. Burton. Den sartrosa Beauty and the Beast and Other Classic Fairy Tales som jeg glæder mig helt utroligt meget til at læse. Jeg elsker eventyr og denne udgave er så fin. Sidst men bestemt ikke mindst købte jeg H.P. Lovecrafts The Complete Cthulhu Mythos Tales, som udover alle de historier Lovecraft skrev om Cthulhu og de andre guder også indeholder en plakat.
De næste fem bøger er fra The Folio Society, som altid laver smukke bøger efter min mening.
De to første bøger er af A.A. Milne, nemlig den første bog om Peter Plys, Winnie the Pooh, som blev genudgivet i forbindelse med Plys' 90 års fødselsdag (så vidt jeg har forstået). The Red House Mystery, som handler om mord, bedrag og jalousi. Lyder meget spændende og en del anderledes end Peter Plys.
Persuasion af Jane Austen er simpelthen bare så fin og vidunderlig, og jeg holder også meget af historien, som jeg snart må få genlæst.
Jeg holder meget af eventyr og folkefortællinger, men det har mest været de vestlige jeg har læst. Nu vil prøve at give mig i kast med African Folktales Selected and Retold af Roger D. Abrahams.
L. M. Montgomerys Anne of Avolea røg også med i denne omgang.
De sidste tre bøger er anmeldereksemplarer fra Turbine. Marianne Kaurins debut Alting begynder med efterår, fantasyromanen De Tre Tyste - Beskytteren af Synne Kristine Eriksen og Verden udenfor af Jorge Franco.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar