Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 6. april 2021

A Court of Mist and Fury af Sarah J. Maas

"Feyre survived Amarantha's clutches to return to the Spring Court—but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can't forget the terrible deeds she performed to save Tamlin's people.
Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms—and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future—and the future of a world torn apart."



Feyre har befriet Prythian fra Amaranthas 50 år lange forbandelse, men hun har betalt en høj pris for det. Hun døde og blev genført som High Fae, og skal nu vænne sig til at have en udødelig krop med et menneskeligt hjerte. Hun er plaget af mareridt og skyldfølelse over, hvad hun blev tvunget til at gøre Under the Mountain. Samtidig er forholdet til Tamlin ikke særlig sundt (men det kan hun ikke rigtig se i starten), og hun er langsomt ved at sygne hen. Da Tamlin en gang for alle går over stregen kommer Rhysand til Feyres redning. Langsomt begynder Feyre at genfinde sig selv, men en gammel trussel begynder at vise tænder.

Jeg synes altid at det er sværere at anmelde bøger, som jeg virkelig elsker og som har rørt mig utrolig dybt. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men det er det bare. Det har taget mig 3 læsninger, før jeg har kunnet skrive denne anmeldelse.
Så lad mig startede med at sige at A Court of Mist and Fury er simpelthen fantastisk. Jeg elsker alt ved den. Den knuste mit hjerte, formåede at sætte det sammen igen, for så at knuse det endnu engang. Det er en ret ond bog, når det kommer til stykket.
"'To the people who look at the stars and wish, Rhys.' Rhys clinked his glass against mine. 'To the stars who listen— and the dreams that are answered.'”
A Court of Mist and Fury er tusinde gange bedre end den første bog A Court of Thorns and Roses (og den bog var også god). Jeg oplever ellers relativt ofte at bog to i en serie ikke altid rammer niveauet fra 1'eren, men det er bestemt ikke tilfældet her. Så snart jeg havde vendt den sidste side, havde jeg lyst til at læse den igen og igen.

Feyre og Rhysand er fantastiske karakterer, og jeg elsker deres samspil. Det slår altså gnister imellem dem, og jeg lapper det op. Jeg holder også utrolig meget af Mor, Cassian, Azriel og Amren. Maas skriver nogle virkelig troværdige og levende karakterer, og jeg ville bare ønske at de fandtes i virkeligheden. Jeg var vild med Feyres udvikling, selvom den var svær at læse til tider. Jeg elskede de forskellige temaer, som Maas tog op, som for eksempel at kærlighed kan være utrolig giftig, og hvorfor det kan være så svært at forlade et voldeligt forhold.
Plottet er også fuldstændig mageløst. Maas skriver som en drøm, og jeg var totalt opslugt af historien. Det er virkelig en pageturner af dimensioner. 

Kort sagt er A Court of Mist and Fury et mesterværk!



5/5 stjerner

Titel: A Court of Mist and Fury
Forfatter: Sarah J. Maas
Serie: A Court of Thorns and Roses #2
Sprog: engelsk
Forlag: Bloomsbury
Udgivet: 3. maj 2016
ISBN: 9781619634466
Sideantal: 624

Ingen kommentarer:

Send en kommentar