Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 28. marts 2019

O.W.L.'s Magical Readathon 2019 - tbr


[Indeholder anmeldereksemplarer]

Sidste år var første gang O.W.L.'s Magical Readthon løb af stablen for første gang. Desværre opdagede jeg det for sent, og havde derfor ikke mulighed for at deltage, men det vil jeg lave om på i år. Det er Booktuberen Book Roast, der står bag readthonet og instruktionsvideoen for denne omgang kan ses lige her. Her kan der også findes oversigt over læseudfordringerne for O.W.L.'s samt hvilke magiske karrierer, man kan vælge og hvad de kræver af O.W.L.'s og N.E.W.T.'s.

O.W.L.'s står for Ordinary Wizarding Levels som stammer fra Harry Potter universet og er de eksaminer, eleverne skal tage på deres femte år. Der er 12 forskellige O.W.L.'s og hvis man består én eller flere af de forskellige fag, kan man vælge at læse dem videre på N.E.W.T. niveau. Så det giver lidt sig selv at, hvis man ikke fuldføre et af fagene på O.W.L. niveau, kan man ikke læse dette fag på N.E.W.T. niveau.

O.W.L.'s Magical Readthon løber i hele april måned, og handler i al sin enkelhed om at bestå de O.W.L.'s man gerne vil tage på N.E.W.T. niveau, for at kunne få den magiske karriere man gerne vil have. Jeg har planer om at tage alle 12 O.W.L.'s i april, så jeg derved får frit slag på mine N.E.W.T.'s i august, men jeg har skævet til de forskellige magiske karrieremuligheder.
Lige nu kunne jeg godt tænke mig at uddanne mig til Magizoologist, som handler om at studere, undersøge og beskytte magiske skabninger. Uddannelsen kræver O.W.L.'s i fagene Care of Magical Creatures, Charms, Herbology og Potions og af N.E.W.T.'s krævers der O i Care of Magical Creatures, E i Charms og E i Herbology. Så det er de fag jeg vil fokusere på at få læst og bestået først.

O.W.L.'s for de forskellige fag er:

  • Ancient Runes - Retelling
  • Arithmancy - Work written by more than two autors
  • Astronomy - "Star" in the title
  • Care of Magical Creatures - Land animal on the cover
  • Charms - Age-line: read an adult work
  • Defence Against the Dark Arts - Reducto: title starts with an "R"
  • Divination - Set in the future
  • Herbology - Plant on the cover
  • History of Magic - Published at least 10 years ago
  • Muggle Studies - Contemporary
  • Potions - Next ingredient: sequel
  • Transfiguration - Sprayed edges or red cover


Min læseliste ser således ud:
  • Ancient Runes - Der var engang i en mørk skov af Chris Riddell (Anmeldereksemplar fra Turbine)
  • Arithmancy - Papirprinsessen (Royals #1) af Erin Watt
  • Astronomy - These Broken Stars (Starbound #1) af Amie Kaufman & Meagan Spooner
  • Care of Magical Creatures - Vilde dyr af Gin Phillips (Anmeldereksemplar fra Hr. Ferdinand)
  • Charms - Dusk or Dark or Dawn or Day af Seanan McGuire
  • Defence Against the Dark Arts - The Road af Cormac McCarthy
  • Divination Virtopolis af Freddy E. Silva (Anmeldereksemplar fra Valeta)
  • Herbology - Legenden om Querqus Skjoldet (Næslandet #1) af Eva Egeskjold (Anmeldereksemplar fra forfatteren)
  • History of Magic - Circus of the Damned (Anita Blake, Vampire Hunter #3) af Laurell K. Hamilton
  • Muggle Studies - Hun bad selv om det af Louise O'Neill
  • Potions - Feedback (Newsflesh #4) af Mira Grant
  • Transfiguration - Simon vs. the Homo Sappiens Agenda (Creekwood #1) af Becky Albertalli

Jeg håber på at få læst alle bøgerne i løbet af april, det burde bestemt kunne lade sig gøre, men jeg har også meget travlt på arbejdet først på måneden, så krydsede fingre. 
Jeg laver som altid en opsummering, men jeg regner med at dele den op i mindre bidder, så den ikke bliver for lang. Jeg vil også forsøge at være aktiv på både Instagram og Twitter (begge steder @pthoustrup) og få opdateret min læsning.

Deltager du i O.W.L.'s Magical Readathon?

2 kommentarer:

  1. Genial Readathon - virkelig godt fundet på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig spændt på det, og en smule skræmt af at det varer en hel måned :)

      Slet