Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 1. marts 2019

Februar 2019


Februar er den korteste måned i løbet af året, og jeg må sige at min var godt fyldt op størstedelen af tiden. Jeg har haft det travlt på arbejde blandt andet med en vinterferie, hvor jeg sammen med et par kollegaer afholdte mange kreative aktiviteter for børn.
På læsefronten deltog jeg i to 10 dages readathon, hvor var det første gik godt, og det andet gik helt fantastisk.
Jeg fik læst 20 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 5.525 sider. Det var igen en fin blanding af tegneserier og romaner for både børn og voksne. Det blev også til 14 nye bøger til mine reoler.

Den korteste bog jeg læste i februar var billedbogen Der er ingen drager i den her historie, som var på 32 sider.
Den længste bog var Ondskabens dimension på 445 sider.

Jeg læste flere gode bøger i løbet af februar, men jeg vil gerne fremhæve Cinder, som jeg virkelig blev opslugt af samt lydbogsudgaven af Down Among the Sticks and Bones, der var indtalt af forfatteren selv, og det var virkelig godt.

Månedens serie var A Natural History of Dragons som heldigvis endte med at overraske mig positivt. Den startede ellers en kende sløvt efter min mening, og jeg overvejede et par gange om jeg skulle stoppe, men jeg var stædig og blev ved. Det er jeg glad for at jeg gjorde, for jeg endte med at blive fanget af den, og jeg fandt den meget interessant.

Jeg har endnu ikke de store planer for marts, men jeg håber på at få læst nogle af de bøger, som jeg allerede er i gang med færdig. Og når jeg er færdig med dem, har jeg en lang liste over andre bøger, som jeg skal have læst.
Jeg håber også at marts kommer til at byde på nogle gode solskinsdage, som vi har haft her i februar, for jeg kunne godt tænke mig at komme ud og gå nogle lange ture. Og måske kan jeg endda komme lidt ud i haven, det krydser jeg i hvert fald fingre for.


Læste bøger:
Seanan McGuire: Down Among the Sticks and Bones (Wayward Children #2) (lydbog)
H. C. Andersen: The Little Mermaid and Other Fairy Tales
Robin McKinley: Beauty - A Retelling of the Story of Beauty and the Beast
Kenneth Bøgh Andersen: Black Out (En rejse gennem natten #3)
Pascal Jousselin: Med kappe og porre (Overmand #1)
Melissa Albert: The Hazel Wood (The Hazel Wood #1)
Dennis Jürgensen: Mandators kappe (Drømmetjenerne #2) (lydbog)
Bill Watterson: The Complete Calvin and Hobbes - Book One
Marissa Meyer: Cinder (The Lunar Chronicles #1)
Chris Carter: Dødens galleri (Robert Hunter #9) (lydbog)
Lou Carter: Der er ingen drager i den her historie 
Bill Watterson: The Complete Calvin and Hobbes - Book Two 
Mira Grant: The Day the Dead Came to Show and Tell (Newsflesh #3.2)
Dav Pilkey: Hundemand (Hundemand #1)
Dav Pilkey: Snorløs (Hundemand #2)
Bill Watterson: The Complete Calvin and Hobbes - Book Three 
Bill Watterson: The Complete Calvin and Hobbes - Book Four 
Dav Pilkey: Den grimme killing (Hundemand #3)
Dennis Jürgensen: Ondskabens dimension (Drømmetjenerne #3) (lydbog)
Marie Brennan: A Natural History of Dragons (The Memoirs of Lady Trent #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar