Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 3. januar 2021

December 2020


[Regnum Mortis er et anmeldereksemplar fra Valeta // Leoniderne er et anmeldereksemplar fra GyldendalUng]

December var en lidt mærkelig måned (ligesom størstedelen af året har været). Jeg følte aldrig rigtig, at jeg kom i "rigtig" julestemning, men jeg havde en rigtig hyggelig juleaften sammen med familien. Jeg har haft en del ferie, hvilket har været dejligt. Kunne godt have brugt noget mere solskin/lys/frostvejr i stedet for al gråvejret, men sådan blev det ikke.
__________

Jeg fik læst 18 bøger i løbet af december. 5 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 5.449 sider. 

Jeg besluttede mig for at genlæse Regnum Mortis, så den var igen den længste bog med sine 579 sider, mens den korteste var tænkepausen Fantasi på kun 60 sider.

Jeg genlæste en del favoritter i løbet af december, heriblant Magnus Chase trilogien, Regnum Mortis, Livets blod, A Curse So Dark and Lonely, Leoniderne samt Julemandens Død.

Invester i livet og Kontorkoma var nogle rigtig spændende fagbøger. Superfeministerne var også en fin grafisk roman, mens Aurora Rising var en virkelig god lydbog.
Der var ingen skuffende læseoplevelser i december, hvilket var virkelig dejligt. 
__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.

Færdiglæse 10 serier:
23. Spejlporten af Patrick Leis

Læse 10 faglitterære bøger:
34. Yes, det er fredag?! af Niels Sønderby Christensen
35. Invester i livet af Pernille Wahlgren & Jane Bækgaard
36. Fantasi af Andreas Lieberoth
37. Superfeministerne af Mirion Malle
38. Money makeover mindset af Carina Svendsen
39. Kontorkoma - Fra støj til fordybelse i dit arbejde af Pia Hauge
__________

De to første uger af januar byder på hjemmearbejde (medmindre der kommer ændringer), hvilket gør at jeg skal huske at komme ud og gå nogle ture mens det er lyst. Det har jeg været dårlig til i de gråtunge november og december, så det vil jeg gerne ændre.
Derudover har jeg mange læseplaner for det nye år, som jeg glæder mig til at kaste mig over. (Der kommer også noget på bloggen).
Hus & have projekter er der også nok af, så jeg glæder mig til at kommer i gang.


Læste bøger:
Niels Sønderby Christensen: Yes, det er fredag?! 
Rick Riordan: Thors Hammer (Magnus Chase and the Gods of Asgard #2) (lydbog)
Patrick Leis: Drømmepassagen (Spejlporten #2)
Pernille Wahlgren & Jane Bækgaard: Invester i livet
Linn Skåber: Til ungdommen
Rick Riordan: De dødes skib (Magnus Chase and the Gods of Asgard #3) (lydbog)
Andreas Lieberoth: Fantasi (Tænkepause #83) (lydbog) 
Patrick Leis: Tågefolket (Spejlporten #3)
Mirion Malle: Superfeministerne 
Patrick Leis: Blodherskeren (Spejlporten #4) 
Patrick Leis: Regnum Mortis (Necrodemic #5) (anmeldereksemplar)
Carina Svendsen: Money makeover mindset
Malene Sølvsten: Livets blod 
Amie Kaufman & Jay Kristoff: Aurora Rising (The Aurora Cycle #1) (lydbog)
Brigid Kemmerer: A Curse So Dark and Lonely (Cursebreakers #1)
Pia Hauge: Kontorkoma - Fra støj til fordybelse i dit arbejde
Nanna Foss: Leoniderne (Spektrum #1) (anmeldereksemplar)
Kenneth Bøgh Andersen: Julemandens Død (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar