Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 14. januar 2021

- 2020 -


2020 er over, og det kunne jeg skrive meget om, men jeg har egentligt ikke rigtig lyst til det. Jeg lærte nogle ting om mig selv i 2020, som jeg sådan set er glad for at have lært, men jeg kan ikke komme udenom at det var et utroligt hårdt år på flere punkter. 
Så derfor vil jeg i stedet for fokusere på min læsning, for det har jeg nemmere at forholde mig til mig. 

Jeg fik læst 297 bøger i løbet af året. 53 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 71.349 sider.
I gennemsnit har jeg læst 24,75 bøger om måneden og 194,94 sider om dagen.

Langt størstedelen af mine læseoplevelser har været enten gode, rigtig gode eller helt fantastiske. Det er bare virkelig skønt, og en stor faktor for at jeg bliver ved med at læse. Livet er for kort til bøger du ikke kan lide. 

Antal læste bøger og antal sider fordelt på måneder:

Januar: 30 bøger (heraf 4 lydbøger) og 7.402 sider
Februar: 18 bøger (heraf 4 lydbøger) og 4.400 sider
Marts: 23 bøger (heraf 4 lydbøger) og 6.202 sider
April: 19 bøger (heraf 5 lydbøger) og 6.302 sider
Maj: 35 bøger (heraf 5 lydbøger) og 8.827 sider
Juni: 33 bøger (heraf 6 lydbøger) og 6.793 sider
Juli: 22 bøger (heraf 4 lydbøger) og 5.682 sider
August: 16 bøger (heraf 3 lydbøger) og 5.167 sider
September: 23 (heraf 1 lydbog) og 3.969 sider
Oktober: 33 bøger (heraf 4 lydbøger) og 5.923 sider
November: 27 bøger (heraf 8 lydbøger) og 5.233 sider
December: 18 bøger (heraf 5 lydbøger) og 5.449 sider


Normalt laver jeg en liste over de bogrelaterede events, jeg har deltaget i, i løbet af året, men da jeg kun nåede et fysisk arrangement, er den ikke særlig lang:


Jeg har dog også deltaget i nogle online events i efteråret, som var virkelig gode, men dem har jeg ikke skrevet blogindlæg om. 


Det blev ikke til så mange readathons i løbet af 2020, så det håber jeg på, at gøre noget ved i løbet af 2021.



Jeg opstillede også nogle læsemål for 2020, som jeg kort vil gennemgå. Der kommer et blogindlæg om mine læsemål for 2021 inden alt for længe, men jeg vil gennemgå de gamle inden da.

Mit første mål var at læse 150 bøger - Det mål gennemførte jeg ved at læse 297 bøger.

Mit andet mål var at fokusere på mine egne bøger - Det føler jeg, at jeg gjorde, men jeg kan faktisk ikke rigtig måle det, da jeg ikke rigtig har registeret det i et ordentlig system. Det vil jeg ændre på i år.

Mit tredje mål var at færdiglæse 10 serier - Jeg fik færdiglæst 23, så wuhuu!

Mit fjerde mål var at læse 10 klassikere - Jeg fik læst 4, så det var ikke så godt.

Mit femte mål var at læse 10 fagbøger - Jeg fik læst 39, så den udfordring gik rigtig godt.

Mit sjette mål var at læse 10 digtsamlinger - Jeg var så tæt på! Jeg fik læst 9 digtsamlinger.


Tusind tak til alle som læser med her. Det er jeg rigtig glad for. 
Tusind tak til de forskellige forlag, som jeg har samarbejdet med og tusind tak til alle forfatterne, hvis bøger jeg har læst i 2020.
2021 har bare at opføre sig pænt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar