Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 9. februar 2017

Februars klassiker og murstensroman


Så er det blevet februar og det er blevet tid til at finde en ny klassiker og en ny murstensroman. Hvad jeg lærte af januars udfordringer er, at jeg skal gå i gang med at læse bøgerne noget før. Så det må jeg hellere forsøge på i denne måned.

Lige nu deltager jeg i et readathon #TBRTakedown 5.0 (læs mere her) og hvis jeg får læst min tbr-bunke i løbet af ugen, går jeg straks videre med bøgerne her. Ellers starter jeg på dem i næste uge.

Jeg havde egentlig besluttet mig for at læse A Court of Mist and Fury (A Court of Thorns and Roses #2) af Sarah J. Maas, men så fik jeg Outlander - Guldsmed i rav på biblioteket, og den må jeg hellere få læst inden jeg skal aflevere den igen. Den er på små 936 sider, så der er nok at tage fat på.

Jeg havde også besluttet mig for at læse noget af H. G. Wells, for jeg trængte til noget klassisk science fiction, men igen ændrede jeg mening. Jeg læste nemlig The Circle af Dave Eggers i januar og den var bare så skræmmende og god. Så jeg fik lyst til at læse noget lignede og valget faldt på 1984 af George Orwell (og den muligvis er en inspirationskilde til The Circle). En moderne klassiker jeg længere gerne har villet læse, og en bog der er blevet meget efterspurgt på seneste på grund af dens skræmmende relevans og aktualitet i vores samtid.

Jeg er meget spændt på hvad jeg synes om begge bøger, nok især Guldsmed i rav. Jeg håber den kan holde mig fanget hele vejen igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar