Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 20. august 2017

Tome Topple Readathon // round 4 - Wrap up

I de sidste to uger har jeg deltaget i Tome Topple Readathon, hvor jeg har læst tomes/murstensbøger på 500+ sider. Første uge startede godt med hensyn til at få læst noget, mens den anden uge var lidt mere svingende. Men her er en oversigt over hvad jeg fik læst i løbet af de to uger.


Fredag d. 4 august
Så er readathonet endelig begyndt. Min første bog bliver Kampen om Sommersværdet af Rick Riordan. Jeg begyndte på den til træning og blev med det samme fanget af den. Den er utrolig sjov og Magnus Chase er en virkelig god hovedperson, der er rap i replikken. Jeg morer mig herligt sammen med ham.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider i alt: 165


Lørdag d. 5 august
Jeg startede morgen med at hente en pakke. Det var en ½ times gåtur frem og tilbage, så jeg udnyttede tiden til at lytte til to af de lydbøger jeg er i gang med - Grønne øjne af Dennis Jürgensen og Daughter of the Pirate King af Tricia Levenseller. De er ikke tomes, men jeg vidste allerede at jeg ville læse kortere bøger indimellem de lange. Jeg blev færdig med Grønne øjne senere på dagen. Jeg kastede mig derefter over Kampen om Sommersværdet igen og blev også færdig med den. Den var virkelig god og jeg glæder mig til at læse videre i serien. Den næste tome jeg kaster mig over bliver Den første af Justin Cronin


Antal læste bøger: 1
Antal læste sider i alt: 561

Søndag d. 6 august
Søndag begyndte jeg så på Den første og fik da også læst nogle sider i den. Min far kom på besøg, så det blev kun til 66 sider. Jeg fik også læst lidt i The Day of the Triffids, som jeg har været i gang med et stykke tid og som jeg læser meget sporadisk i.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider i alt: 627

Mandag d. 7 august
Dette var nok den værste læsedag indtil videre. Jeg fik kun læst 10 sider i Den første. Efter arbejde var jeg meget træt, så jeg faldt simpelthen i søvn, da jeg ville læse i den. Derudover blev jeg tilbudt om at komme i biografen og se Valerian and the City of a Thousand Planets og det sagde jeg selvfølgelig ja til. Det var en underholdende film og jeg skal da helt klart læse tegneserien på et tidspunkt.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider i alt: 637

Tirsdag d. 8 august
Igen en dag, hvor jeg kom træt hjem efter arbejde, men jeg fik da læst 38 sider i Den første. Jeg synes den er lidt langsom i starten. Det kunne jeg ikke lige huske at den var. Så det betyder noget for mit læsetempo. Jeg må bare forsøge at sætte noget mere tid af til at læse den. Men det bliver nok først i weekenden, for jeg har nogle sene vagter i denne uge. Og så er jeg for træt til at få læst særligt meget i den.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider i alt: 675

Onsdag d. 9 august
Jeg skulle møde sent i dag, så jeg nåede at læse "hele" 28 sider i Den første. Og så fandt jeg lige en ny tome som jeg gerne vil genlæse, nemlig Leoniderne af Nanna Foss og den fik jeg læst 68 sider.
Jeg fik også hørt noget mere af Daughter of the Pirate King. Jeg er pt. i gang med fem bøger, så må hellere få læst nogle af dem færdige snart.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider i alt: 771

Torsdag d. 10 august
Jeg forsøger stadig at læse Den første, men jeg kan ikke rigtig koncentrere mig om den. Og jeg ved ikke helt hvorfor, måske er det tempoet (?), men jeg fik da læst 18 sider i dag. Meget bedre går det med Leoniderne som jeg fik læst 141 sider i.

Antal læste bøger: 1 
Antal læste sider i alt: 930



Fredag d. 11 august
Endnu en aftenvagt, så jeg fik lavet lidt husligt arbejde samt trænet inden jeg skulle på arbejde. Posten kom også forbi med to pakker af to omgange, så jeg slap denne gang for at gå på posthuset efter dem. Den ene indeholdte bøger fra The Folio Society, mens den anden indeholdte bogmærker fra MyBookmark. Hvad læsningen angik fik jeg læst 26 i Den første, og jeg blev faktisk færdig med Leoniderne. Så nu har jeg fået læst 2 tomes på knap en uge. Det er jeg meget glad for, for der har været perioder, hvor jeg ikke har haft energien til at læse.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider i alt: 1.292 

Lørdag d. 12 august
I dag stod den på 6 timers lørdagsvagt inden jeg kunne holde weekend. Jeg begyndte i dag også på en ny tome, der heller ikke stod på min tbr, men jeg havde lyst til at læse den. Jeg har tidligere læst Stephen Kings 'Salems Lot på dansk, men det er ved at være en del år siden. Så det var på tide med en genlæsning, denne gang på engelsk. I løbet af dagen fik jeg læst 86 sider og set en del episoder af sæson 3 af The Last Ship og den virkelig fede sydkoreanske zombiefilm Train to Busan.

Antal læste bøger: 2 
Antal læste sider i alt: 1.378


Søndag d. 13 august
Søndag havde jeg sat af til ren afslapning. Så jeg sov længe, så en hel masse dvd'er, tog billeder og skrev anmeldelser til bloggen og fik læst 70 sider i 'Salems Lot. Det var en dejlig dag, jeg godt kunne bruge nogle flere af.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider i alt: 1.448 

Mandag d. 14 august
Dette blev endnu en dag, hvor jeg ikke fik læst særligt meget. Til gengæld var mine forældre på besøg i nogle timer, og det var meget hyggeligt. Og jeg fik også hørt min ene lydbog (Daughter of the Pirate King) færdig, som jeg har været i gang med noget tid. Jeg mangler ca. 1½ time på den anden lydbog, så det burde kunne lade sig gøre.
Så det blev til 10 sider i Den første og 37 i 'Salems Lot.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider i alt: 1.495

Tirsdag d. 15 august
Min læselyst har været lidt svingende men jeg fik da hørt Gargoylens gåde færdig og læst nogle sider af The Day of the Triffids, men fik desværre ikke læst noget i de tomes jeg er i gang med andet end en enkelt side.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider i alt: 1.496


Onsdag d. 16 august
I dag fik jeg endelig læst The Day of the Triffids færdig. Jeg havde været i gang med den i lang tid, hvor jeg har læst lidt on and off i den, så det var på tide at få vendt sidste side. Jeg fik også læst en Steen & Stoffer tegneserie, men det blev heller ikke til nogle tomes denne dag.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider i alt: 1.496


Torsdag d. 17 august
Readathonet sidste dag og jeg besluttede at starte på en ny tome, for hvorfor ikke. Det blev Nanna Foss Geminiderne, og jeg fik læst 129 sider i den.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider i alt: 1.625

For at summe TomeTopple Readathon op:

  • Jeg fik læst 2 tomes og påbegyndt 3.
  • I alt blev det til 1.625.
  • Jeg fik læst 3 bøger som ikke var tomes.
  • Hvis jeg deltager en anden gang, skal jeg finde en måde at bevare min læselyst i anden uge, for der var den seriøst under pres.
  • Men alt i alt et godt readathon, hvor jeg fik læst nogle gode bøger og påbegyndt nogle andre.
Deltog I i Tome Topple, og fik I læst noget godt?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar