Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 4. august 2018

Juli 2018


 [Reklame - Indeholder anmeldereksemplarer]

Juli gik med at smelte lige så langsomt, og sove dårligt om natten på grund af varmen. Juli gik også med tre ugers sommerferie, hvor jeg de første to var på besøg hos mine forældre. Det var ganske hyggeligt, og jeg fik både slappet af og oplevet forskellige ting.


I løbet af måneden fik jeg læst 21 bøger, heraf blev 7 hørt som lydbog. Det blev i alt til 7.241 sider. Jeg havde ellers en lidt sløv start på måneden, hvor jeg følte, at jeg ikke fik læst så meget eller havde den helt store læselyst. Heldigvis blev det bedre efter de første par uger. Jeg fik også genlæst nogle bøger, som jeg holder af, og det hjalp helt sikker på at få min læselyst op i et højere gear.
Det blev til 6 nye bøger til reolen.

Den korteste bog jeg læste var billedbogen Varulven Viggo - Snotfeen og andre gyserrim på 52 sider. Den havde nogle fede rim og ikke mindst tegninger, helt perfekt for en lille gyserfan. Den længste bog jeg læst eller mere præcist hørte var It af Stephen King på 1156 sider. Det er også den længste bog, jeg har læst i år.

Julis bedste læseoplevelse var der en del af. Jeg fik blandt hørt de sidste tre bøger i serien Immortals af Tamora Pierce. Jeg har læst de danske udgaver mange, mange gange, men har aldrig hørt de engelske lydbogsudgaver før nu. Og de kan virkelig anbefales. De er indtalt af Tamora Pierce selv og har også et skuespillerhold, der ligger stemmer til de forskellige karakterer, og det fungere bare virkelig godt. Jeg ville blot ønske, at de var længere.
Af andre gode bøger, som jeg genlæste i løbet af juli vil jeg nævne The Laughing Corpse og Every Heart A Doorway, som er nogle af mine yndlingsserier og -forfattere.
Af nye læseoplevelser berørte The Surface Breaks mig dybt. Rosernes torne var også en rigtig god læseoplevelse, og jeg har fået lyst til at læse og genlæse alle Stephen Kings bøger.

Julis største overraskelser: Her vil jeg fremhæve to vidt forskellige bøger, som endte med at overraske mig positivt. Den første var Lifel1k3 af Jay Kristoff. Det tog mig en par kapitler at komme ind i historien, men så blev jeg ellers fanget. Den havde nogle virkelige fede karakterer, som jeg glæder mig til at læse mere om.
Den anden positive overraskelse var den grafiske roman The Prince and the Dressmaker, som jeg ved et tilfælde faldt over på biblioteket en dag. Jeg kendte intet til den, da jeg gik i gang med den, og den endte med at blive en rigtig god læseoplevelse.

Selvom de fleste af mine læseoplevelser var gode, var der et par stykker, der var knap så gode. I starten af måneden ville jeg høre en kort lydbog og faldt over en dramatiseret udgave af Ursula K. Le Guins The Left Hand of Darkness, som er en bog jeg længe gerne ville læse. Desværre fik ikke så meget ud af denne udgave, fordi historien manglede en del kontekst og jeg følte mig derfor ret forvirret undervejs. Det havde sikkert givet mere mening, hvis jeg havde kendt historien på forhånd. Så næste gang bliver det papirudgaven jeg læser.
Magisk oprydning af Marie Kondo var en underlig læseoplevelse. Jeg tænkte, jeg kunne få nogle tips og tricks, men den var bare så mærkelig og gentagende og kedelig. Til gengæld var den hurtigt læst.

Jeg har ikke de store planer for august, så det bliver spændende at se, hvad der kommer til at ske, og hvad jeg får læst.


Læste bøger:
Tamora Pierce: Wolfspeaker (Immortals #2) (lydbog)
Ursula K. Le Guin: The Left Hand of Darkness (lydbog)
Carina Evytt: Gøglerkongens sværd (Dragernes konge #2) (anmeldereksemplar fra Tellerup)
Michael Kamp: Moln - Jorden husker 
Når mørket kommer krybende (anmeldereksemplar fra Enter Darkness)
Marie Kondo: Magisk oprydning 
Jay Kristoff: Lifel1k3 (Lifelike #1)
Kenneth Bøgh Andersen: Lysets hjerte 
Claus Riis: Varulven Viggo - Snotfeen og andre gyserrim 
Brian K. Vaughan & Fiona Staples: Saga vol. 8 
Stephen King & Owen King: Rosernes torne (anmeldereksemplar fra Hr. Ferdinand)
Stephen King: It (lydbog)
Seanan McGuire: Every Heart A Doorway (Wayward Children #1)
Tamora Pierce: Emperor Mage (Immortals #3) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Et Grimm't Eventyr (lydbog)
Pernille Eybye & Carina Evytt: Banneret samles (Dragernes konge #3) (anmeldereksemplar fra Tellerup)
Tamora Pierce: The Realms of the Gods (Immortals #4) (lydbog)
Louise O'Neill: The Surface Breaks 
Laurell K. Hamilton: The Laughing Corpse  (Anita Blake, Vampire Hunter #2)
Tamora Pierce: In the Hand of the Goddess (Song of the Lioness #2) (lydbog)
Jen Wang: The Prince and the Dressmaker 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar