Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 1. december 2021

November 2021


November var ligesom oktober en travl, men god måned. Den var til tider grå, men solen tittede heldigvis også frem fra skydækket et par gange, og det hjalp gevaldigt på mit humør.
Jeg fik desværre ikke nået alle de ting, som jeg gerne ville, men lidt har da heldigvis også ret. Og jeg skal huske at tage pauser, når jeg har brug for det.
Det var også meningen at jeg skulle deltage i NaNoWriMo, og jeg var da også med i den første uge, men så blev arbejdspresset alt for stort, og kombineret med at jeg ikke rigtig havde en skriveide, kunne jeg ikke overskue det til sidst. Men jeg vil meget gerne i gang med at skrive igen for min egen skyld, så det vil jeg arbejde mere målrettet på fremover, men jeg skal lige have mit hoved med først. 
_________

Jeg fik læst 19 bøger, hvoraf 3 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 4.475 sider.

Den korteste bog jeg læste var Havfruer - Magiske fakta og fortællinger på blot 40 sider, mens den længste var A Court of Wings and Ruin på 705 sider.

Jeg fik læst flere gode bøger i løbet af måneden heriblandt HavfruerUdødDungeon Critter, The Sister Who Ate Her Brothers: And Other Gruesome Tales, Det gule tapetA Court of Wings and Ruin samt My Dark Vanessa.

Jeg blev desværre aldrig særlig glad for Ever After. Jeg kunne godt lide tegnestilen, men historien var for rodet og ikke specielt spændende. Jeg kunne godt lide flere elementer af Mooncakes, men den stjal aldrig mit hjerte, som jeg havde håbet på.

Jeg havde ikke lige regnet med, at jeg ville synes så godt om For enhver pris af Paul Cleave, som jeg endte med at gøre. I sidste måned læste jeg nemlig Offer af samme forfatter, og den bog hadede jeg indædt. Den var så dårlig, så jeg havde derfor ikke de store forventninger til For enhver pris, men den overraskede mig så positivt, og det var rigtig dejligt.
_________

Jeg glæder mig til at julehygge med familie, venner og kollegaer. Jeg glæder mig til at dykke ned under varme tæpper, læse nogle gode bøger, se nogle gode film/tv-serier og mest af alt til at slappe af og komme helt ned i gear.
Jeg glæder mig til at gå nogle lange ture, mens jeg kan mærke frosten i kinderne og høre bladene knase under støvlerne. Jeg krydser fingre for at der kommer sne, for jeg elsker at gå ture mens sneen stille daler ned mod jorden.


Læste bøger:
Stine Bødker: Havfruer - Magiske fakta og fortællinger
Rune Ryberg: Gigant 
Dennis Gade Kofod & Aske Schmidt Rose: Bjergtaget
Paul Cleave: For enhver pris (lydbog) 
Ruben Greis: Udød
Emil Blichfeldt & Lykke Bianca: Udvalgt? (Underfulde mørke #1)
Emil Blichfeldt & Lykke Bianca: Uvirkeligheden (Underfulde mørke #2)
Emil Blichfeldt & Lykke Bianca: Katarsis (Underfulde mørke #3)
Whitney Gardner: Long Distance
Olivia Vieweg: Ever After
Natalie Riess & Sara Goetter: Dungeon Critters
Jen Campbell: The Sister Who Ate Her Brothers: And Other Gruesome Tales
Suzanne Walker & Wendy Xu: Mooncakes 
Charlotte Perkins Gilman: Det gule tapet
Sarah J. Maas: A Court of Wings and Ruin (A Court of Thorns and Roses #3)
Kate Elizabeth Russell: My Dark Vanessa (lydbog)
StineStregen: Forklædt som voksen
Stina Jackson: Ødemark (lydbog)
Andrzej Sapkowski: The Last Wish (The Witcher #0.5)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar