Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 13. august 2024

En macchiato kommer sjældent alene af Sarah Feddersen Thomsen

"Egentlig har Europa nok at slås med. Der er den aften hun ikke kan få lov at glemme fordi hendes psykolog konstant roder i den, bedsteveninden som ikke har tid til hende længere, og chefen der af uvisse årsager har set sig sur på hende.

Alligevel er det den gådefulde fremmede og hans bøn om hjælp som optager Europas tanker. For er hun villig til at sætte sit job på spil for at give ham ro i sindet - og stille sin egen spirende nysgerrighed?"


Europa arbejder på et kontor hos mareridtsjægerne. Det er dog ikke et job, som hun er særlig vild med (især på grund af hendes chef), da hun hellere vil være mareridtsjæger, som jager og fanger mareridtsravnene. Der er ikke særlig mange, der kan se mareridtsravne, som besætter mennesker og gør dem psykisk syge, men det kan Europa. Europas mor var en mareridtsjæger, inden hun blev syg og begik selvmord på Europas 16 års fødselsdag. Men hun har lovet sin far ikke at blive en mareridtsjæger, så det næstbedste er at arbejde på et af deres kontorer. En dag møder hun Dante, som beder hende om hjælp til at finde ud af, hvem der var hans afdøde brors partner, men det er ikke så ligetil, da sagsmappen er blevet deaktiveret.

En macchiato kommer sjældent alene er Sarah Feddersen Thomsens debutroman, og det er en rigtig fin debut. Der er ikke særlig mange fantasyelementer i bogen. Jeg havde personligt foretrukket et større fokus på de fantastiske elementer, fordi det var lige lidt for lidt til min smag, men jeg tænker, at dem der ikke så tit læser fantasy sagtnes kan være med her. Fokusset er nemlig mere på Europas hverdag, hendes problemer med chefen og bedsteveninden, samt hendes nye ven Max, og den mystiske Dante. 

Bogen er velskrevet, og handlingen flyder derudaf. Det er meget hyggeligt og underholdende uden at det bliver alt for alvorlig med høj risiko. Bogen er et rigtig godt dansk bud på cosy fantasy. 
Jeg synes måske ikke at forsiden passer helt til bogens handling og vibe - den er lidt for lyserød efter min mening. 

En macchiato kommer sjældent alene slutter på en (ond) cliffhanger, så sørg for at have næste bog klar, hvis du ikke vil vente på at finde ud, hvad der sker, som jeg blev nødt til. Jeg håber også, at jeg får svar på nogle af de mange spørgsmål, som jeg sidder tilbage med.


3,5/5 stjerner

Titel: En macchiato kommer sjældent alene
Forfatter: Sarah Feddersen Thomsen
Serie: Natteravn #1
Sprog: dansk 
Forlag: Tellerup
Udgivet: 11. august 2023
ISBN: 9788758849959 
Sideantal: 294

Ingen kommentarer:

Send en kommentar