Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 1. august 2024

Juli 2024

NB: Høstnat har sneget sig med på billederne ved en fejl, men jeg opdagede det først, da jeg havde afleveret alle biblioteksbøgerne, så kunne ikke tage nye billeder. Men det er en god bog, så læs den!

Hvorfor er det sådan at hver gang, man går på ferie, så bliver vejret regnfuldt og køligt? - skulle spørge fra en ven. Julis vejr var en blandet landhandel. Det har været regnfuld, overskyet, blæsende og høj sol. 
Jeg havde ferie i tre uger af juli, afbrudt af en uge på arbejde.
I min ferie har jeg besøgt min familie, hvor jeg har gået mange og lange ture med min mor og hendes to hunde.
Vi var også på den årlige tur til Landskuet i Herning, en tur på Street Food i Aarhus og en shoppetur til Herning. Med mine forældre besøgte jeg også Fur, hvor vi både kørte rundt på øen og gik nogle ture udvalgte steder. Mine forældre og jeg kørte også en tur til Spøttrup Borg, hvor der var middelaldermarked. Der har også været en masse tid til at slappe af, hvilket var skønt og tiltrængt.
I min tredje uges ferie lavede jeg en del praktiske ting, såsom at få malet min udestue udvendigt (da vejret endelig tillod det). Nu mangler jeg blot det sidste indvendigt, men der er jeg heldigvis ikke afhængig af vejret.
Arbejde bød på ekstra vagter på grund af ferie, og jeg kom også i bund med nogle arbejdsopgaver, hvilket altid er dejligt.
Overraskende nok har jeg fået læst en hel masse i løbet af måneden. Det plejer ellers ikke altid at være sagen, men det er rart, at jeg kan overraske mig selv.
_________

I juli læste jeg 31 bøger, hvoraf 5 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 6.632 sider.

Månedens længste bog var Stridsmand på 627 sider, mens den korteste bog var Hvem slog min far ihjel på 71 sider.

Månedens bedste læseoplevelser var: 
Circe af Madeline Miller var en helt fantastisk læseoplevelse. Jeg er vil med den.
A Guest in the House af Emily Carroll, er en utrolig stemningsfuld graphic novel, der afslører noget nyt, hver gang jeg læser den.
Når de døde rejser sig af T. Kingfisher er også en genlæsning, men historien holder bare.
Troldmanden i træet af John Kenn Mortensen er en underfundig fortælling, og jeg glæder mig til at læse videre.

En macchiato kommer sjældent alene var en behagelig overraskelse. Det samme var Forbandet magi. Jeg vil betegne dem som cosy fantasy, og jeg var godt underholdt.

Jeg var desværre ikke særlig vild med Slangen & Skyggeridderne. Den fangede mig aldrig rigtig og der var for mange ting, der irriterede mig.


Serier i juli: 
Færdiglæste serier:
Ondskabens ø af R. L. Stine
Rædselsrummet af R. L. Stine
Folio Seasons af Sue Bradbury


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Natteravn 1 af Sarah Feddersen Thomsen
Krigen 2 af Jacob Hedegaard Pedersen
Midnatssolens Rige 1 af John Kenn Mortensen
Krypto 6 af Hans Jørgen Sandnes
Monsterjægeren Vilde 2 af Mads L. Brynnum
Steen & Stoffer 5 af Bill Watterson
Sworn Soldier 1 (dansk oversættelse) af T. Kingfisher
Den forsvundne gudinde 1 af Karen Ravn


DNF:
Sagartanerbrevene af Thomas Stordal. Jeg tvivler stærkt på, at jeg kommer til at læse videre i denne serie, da jeg ikke kunne lide den første bog (men det kan jo være, at jeg skifter mening).


Anmeldelser i juli:
Bloggen holdt sommerferie, så derfor ingen anmeldelser

_________

I august satser jeg på at få malet min udestue færdig indvendigt, når jeg lige har fået købt noget maling. Derudover trænger både mit kontor og bibliotek til en solid overhaling, så det håber jeg også at komme i mål med. Jeg krydser også fingre for godt havevejr, og at jeg få gået nogle lange ture. Jeg håber selvfølgelig også at få læst en hel masse gode bøger.  


Læste bøger:
Sarah Feddersen Thomsen: En macchiato kommer sjældent alene (Natteravn #1)
R.L. Stine: Løgner, løgner! (Rædselsrummet #4)
Rikke Schubart: Kød (lydbog)
Emily Carroll: A Guest in the House
Neil Gaiman & Chris Riddell: Art Matters: Because Your Imagination Can Change the World
R.L. Stine: Kære dagbog, jeg er død (Rædselsrummet #5) 
R. L. Stine: De kalder mig uhyret (Rædselsrummet #6) 
R. L. Stine: Skrigeren (Rædselsrummet #7) 
R. L. Stine: Skyggepigen (Rædselsrummet #8)
R. L. Stine: Åndelejren (Rædselsrummet #9)
R. L. Stine: Ondskabens ø (Rædselsrummet #10)
R. L. Stine: Flugten fra ondskabens ø (Rædselsrummet #11)
R. L. Stine: Gensyn med ondskabens ø (Rædselsrummet #12)
R. L. Stine: Halloween ved fuldmåne (Rædselsrummet #13)
R. L. Stine: Skolens skræk (Rædselsrummet #14)
R. L. Stine: Besøg fra rummet (Rædselsrummet #15)
Jacob Hedegaard Pedersen: Stridsmand (Krigen #2)
Sue Bradbury: Summer: A Folio Anthology (Folio Seasons)
E.K.B. Hovedskou: Forbandet magi
John Kenn Mortensen: Troldmanden i træet (Midnatssolens Rige #1)
Hans Jørgen Sandnes: I søuhyrets gab (Krypto #6)
Dorrit Willumsen: Tjeneren og hans søster (lydbog)
Mads L. Brynnum: Fimbulvinter (Monsterjægeren Vilde #2)
Grant Snider: I Will Judge You by Your Bookshelf
Madeline Miller: The Song of Achilles (lydbog)
Bill Watterson: Hjemlig psyke (Steen & Stoffer #5)
Thomas Stordal: Slangen & Skyggeridderne (Sagartanerbrevene #1)
Madeline Miller: Circe (lydbog)
Édouard Louis: Hvem slog min far ihjel (lydbog)
T. Kingfisher: Når de døde rejser sig (Sworn Soldier #1)
Karen Ravn: Brændt jord (Den forsvundne gudinde #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar