Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 2. marts 2017

Adulthood Is a Myth af Sarah Andersen

"Are you a special snowflake?
Do you enjoy networking to advance your career?
Is adulthood an exciting new challenge for which you feel fully prepared?
Ugh. Please go away."


Adulthood Is a Myth er en samling af Sarah Andersens små tegninger og fortællinger om hverdagslivet og alle dens glæder men i højeste grad også dens genvordigheder. Der er også en del satire i fortællingerne, og mange af dem er ganske sjove. Personligt kan jeg godt lide dem, hvor læsning og bøger indgår, men også kæledyrene som katte og kaniner er pænt sjove.

Sarah Andersen startede oprindelig på internettet med at udgive sine tegninger, men nu er nogle af dem så samlet i blandt andet denne bog og i endnu en bog der udkommer her i marts. Bogen er hurtig at læse, fordi så meget står der heller ikke i den, men jeg ved ikke om de fungere bedre på internettet, hvor man hurtig lige kan læse et par stykker og så gå videre.

Der var nogle af tegningerne der ramte spot on for mig, mens andre bare var lidt ligegyldige og mærkelige. Men sådan synes sker en gang imellem. Man er forskellige steder i livet, har oplevet forskellige ting, og noget rammer bare lidt mere plet end andet. Sådan havde jeg det også da jeg læste Maren Uthaugs striber i januar. Nogle ramte plet, mens dem med blandt andet børn ikke sagde mig så meget, nok fordi jeg ikke selv har børn.

Adulthood Is a Myth kan give et lille pusterum i hverdagen, men om det fungere bedst på internettet eller i bogform er op til den enkle at bestemme.


3/5 stjerner

Adulthood Is a Myth (Sarah's Scribbles #1) af Sarah Andersen
Forlag: Andrews McMeel Publishing
Udgivet: 8. marts 2016
ISBN: 9781449474195
109

2 kommentarer:

  1. Dejlig anmeldelse - Den har stået min to-read liste i en rum tid, men er SÅ bagud med læsningen ... :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg håber du snart får mere læsetid.

      Slet