Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 17. marts 2017

Skønheden & Udyret - Currently reading #5


I morgen skal jeg se filmatiseringen af Skønheden & Udyret.
Der er reklamer for filmen her, der og alle vegne jeg kigger. Det er på grænsen til at blive lidt for meget efter min smag (jeg er ikke så god til ting der bliver overhypet), men det har endnu ikke mindsket mine forventninger til selve filmen, for jeg glæder mig utrolig meget. Og når jeg sidder i biografsalens mørke i morgen er jeg sikker på at filmen får mig til at glemme alt andet.

Eventyret om Skønheden & Udyret er blevet genfortalt mange gange og i mange forskellige versioner. Jeg har nogle stykker stående. Nogle har jeg læst, andre har jeg stadig til gode. En af dem jeg endnu ikke har læst er Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuves version The Beauty and the Beast. Den udkom for ikke så lang tid siden, og den er simpelthen en så skøn udgave.
Disneys tegnefilms version af Skønheden & Udyret er en film jeg har elsket siden jeg så den første gang, da jeg var barn. Den træk mig i ind dens fortryllende eventyr verden med magi, kærlighed og et bibliotek som er helt fantastisk.

Min weekend står derfor i Skønheden & Udyrets tegn. Jeg vil nemlig se tegnefilms versionen i aften samt begynde på The Beauty and the Beast, mens jeg glæder mig til i morgen.


Håber I får en skøn weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar