Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 2. maj 2019

April 2019


[Vilde dyr er et anmeldereksemplar fra Hr. Ferdinand // Der var engang i en mørk skov er et anmeldereksemplar fra Turbine // Dødt kød - dag 1 & Dødt kød - dag 2 er anmeldereksemplarer fra Facet // Nordiske guder er et anmeldereksemplar fra Alvilda // Virtropolis er et anmeldereksemplar fra Valeta //Legenden om Querqus Skjoldet er et anmeldereksemplar fra forfatteren]

April har til tider været en meget travl måned, men den har også været utrolig spændende og der har også været tid til at slappe af i form af en lang påskeferie, der stod på familiebesøg, venindehygge, havearbejde, forfatterforedrag, læsning og bare ren og skær afslapning på sofaen.
I den første weekend af april var jeg et smut på Krimimessen, som du kan læse mere om her,
Ugen efter havde vi på Randers Bibliotek Galaksedage med altings Star Wars, forfatterforedrag, kreative aktiviteter, ballet, sværdkamp, paneldebat og meget meget mere. Det var nogle virkelig gode dage, hvor humøret var højt og Kræften var med os.

Jeg deltog også i et par readathons i løbet af mig. Jeg var med i Dewey's 24 Hour Readathon igen, igen, og så var jeg for første gang med i et månedslangt readathon, nemlig O.W.L.'s Magical Readathon, hvor jeg har lavet en opsamling for hver uge: O.W.L.'s Magical Readathon 2019 - uge 1 // O.W.L.'s Magical Readathon 2019 - uge 2 // O.W.L.'s Magical Readathon 2019 - uge 3 // O.W.L.'s Magical Readathon 2019 - uge 4

I alt fik jeg læst 42(!) bøger på sammenlagt 8.639 sider. Igen var det en god blanding af børne- og voksenbøger.

De korteste bøger jeg læste i april var Og de onde lo - amoralske fablerDer var engang i en mørk skov og Tidens mester, der alle var på 32 sider.
Den længste bog var Feedback på 525 sider.

Jeg læste rigtig mange gode bøger i løbet af april. Nogle af dem var Dødt kød - dag 2BaglænskCircus of the DamnedVirtropolis, Feedback og Legenden om Querqus Skjolde. Men som sagt læste jeg rigtig mange.

Jeg hoppede over månedens serie i april på grund af min deltagelse i O.W.L.'s Magical Readathon, men jeg vender stærkt tilbage her i maj. Jeg har faktisk ret mange serier, som jeg gerne vil læse.

Hun bad selv om det var nok den mest overraskende læseoplevelse jeg havde i april. Jeg viste godt den ville være hård at læse, men den ramte mig virkelig i alle følelserne. Den er så god - læs den!

Jeg ved endnu ikke helt hvad maj kommer til at byde på, så det tager jeg som det kommer.


Læste bøger
Ellen Holmboe: Ønskebørn
Ellen Holmboe & Kristian Eskild Jensen: Og de onde lo - amoralske fabler
Ellen Holmboe: Lykkemageren og andre gys
Ellen Holmboe: Felt nummer 13
Tina Sakura Bestle: Bogen om Blom
Gin Phillips: Vilde dyr (anmeldereksemplar)
Dennis Jürgensen: Dansende røde bjørne (Roland Triel #2) (lydbog)
Seanan McGuire: Dusk or Dark or Dawn or Day
Chris Riddell: Der var engang i en mørk skov (anmeldereksemplar)
Nick Clausen: Dødt kød - dag 1 (anmeldereksemplar)
Nick Clausen: Dødt kød - dag 2 (anmeldereksemplar)
Johan Egerkrans: Nordiske guder (anmeldereksemplar)
Kenneth Bøgh Andersen og Benni Bødker: Grimm
Nicole Boyle Rødtnes: Rådne soldater (Zombie-jæger - Den nye verden #1)
Nicole Boyle Rødtnes: De dødes mission (Zombie-jæger - Den nye verden #2)
Nicole Boyle Rødtnes: Menneskenes bedrag (Zombie-jæger - Den nye verden #3)
Nicole Boyle Rødtnes: Den sande fjende (Zombie-jæger - Den nye verden #4)
Nicole Boyle Rødtnes: Ekspeditionen (Zombiekrigen #1)
Nicole Boyle Rødtnes: Forræderi (Zombiekrigen #2)
Nicole Boyle Rødtnes: Overlevelsens pris (Zombiekrigen #3)
J.K. Rowling: Grindelwalds forbrydelser - Filmmanuskriptet (Fantastiske skabninger #2)
Benni Bødker: Kraken
Ellen Holmboe: Marionetdukken 
Ellen Holmboe: Jernkysten 
Robert Kirkman & Charlie Adlard: The Walking Dead, Vol. 31: The Rotten Core
Line Høj Høstrup: Det rette element
Dennis Jürgensen: Hviskende lig (Roland Triel #3) (lydbog)
Mira Grant: Feedback (Newsflesh #4)
Erin Watt: Papirprinsessen (The Royals #1)
Anna Jacobina Jacobsen: Baglænsk
Becky Albertalli: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda (Creekwood #1)
Cormac McCarthy: The Road
Freddy E. Silva: Virtropolis (anmeldereksemplar)
Laurell K. Hamilton: Circus of the Damned (Anita Blake, Vampire Hunter #3)
Lars-Henrik Olsen: Erik Menneskesøn (Erik Menneskesøn #1) (lydbog)
Amie Kaufman & Meagan Spooner: These Broken Stars (Starbound #1)
Mats Letén: Finn Herman
Oren Lavie: Bjørnen, som ikke havde været der før
Helle Laursen: Tidens mester
Eva Egeskjold: Legenden om Querqus Skjoldet (Næslandet #1) (anmeldereksemplar)
Louise O'Neill: Hun bad selv om det
Ellen Holmboe: De døde dukkers hævn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar