Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 28. januar 2020

Ravnenes hvisken spoiler event


Søndag d. 19 januar tog jeg toget til Skanderborg, da jeg havde købt billet til et Ravnenes hvisken spoiler event med Malene Sølvsten i Schmidt Bog & Idé. Jeg havde glædet mig rigtig meget til eventen, da man kunne spørge om alt til Ravnenes hvisken uden at være bange for at spoile nogle, da man jo ligesom var advaret på forhånd. Jeg havde nået at læse alle bøgerne inden, faktisk blev jeg færdig med Livets blod lørdag aften, så jeg var fuldstændig klar til eventen.
Jeg mødte faktisk Malene på vej ud af toget, og jeg var også heldig at få et lift hen til Bog & Idé.
Jeg ventet udenfor i solen sammen med en hel flok andre ravnefans, og da vi blev lukket ind ildede jeg hen for at finde en god plads.

Malene havde fået sin helt egen trone, hvilket var virkelig fedt. Hun startede med at fortælle om, hvordan Ravnenes hvisken blev til. Det startede som en effektiv måde at tømme hovedet på efter en travl hverdag, og det var slet ikke meningen at nogen hverken skulle vide at hun skrev eller læse det, og det skulle helt bestemt ikke udgives. Men til sidste fandt folk ud af det, og det blev jo også udgivet til sidst og serien er pt. 5 bøger lang.
Malene fortalte også om nogle af de valg hun traf undervejs, nogle var svære end andre, og hvordan plottet og karakterne udviklede sig imens hun skrev. Hun tog også fat i nogle af de spørgsmål, hun tidligere har fået, blandt andet nogle af dødsfaldene og nogle af de ting, der sker i Ravnenes hvisken 3. Jeg synes at det var meget fedt, for der var nogle af tingene i blandt andet 3'eren, som jeg undrede mig over, men det gav så meget mere mening i mit hoved efter at Malene havde forklaret dem.


Derefter var gulvet åbnet for spørgsmål, hvor man kunne spørge om alt, og der kom også rigtig mange og spændende spørgsmål. Der blev stillet spørgsmål til karakterne, universet og meget mere. Malene kan alle karakternes historie, hvilket jeg synes er vildt og meget fedt, for der er altså en del karakterer i universet. Jeg fik også selv stillet nogle spørgsmål, selvom jeg plejer at være lidt tilbageholdende på det punkt, men der var altså nogle ting som jeg bare måtte vide.
Jeg har kun nævnt nogle af de ting, som Malene kom ind på her, for hun kom virkelig vidt omkring og talte både om skriveproces, research og at ingen fantasyroman uden et godt kort.


Bagefter var der mulighed for at få signeret sine bøger, bogmærker eller plakater. Malene havde allerede signeret alle mine bøger, så jeg fik taget et billede med hende i stedet for.


Mette Breth som står bag Breth Design og Overlapp, hvor sidstnævnte bliver til en shop, hvor man kan købe bogligt merch. (Shoppen er endnu ikke åbnet endnu, men på Instagram, kan du se nogle af de fede ting som Mette laver). Mette har lavet de vildt fede forsider til Ravnenes hvisken, og har også lavet en hel del bogligt merch med Ravnenes hvisken som motiv, heriblandt bogposer, plakater, bogmærker, tshirts og muleposer.
Jeg har allerede tidligere købt en del ravnemerch, men jeg kunne simpelthen ikke stå for bogposerne, så jeg endte med at købe 4 bogposer i alt. De 3 af dem var fra ravneuniverset, mens den sidste var holdt i et sort mønster. De er virkelig god kvalitet , og jeg glæder mig til at tage dem i brug. Mette kommer også til Fantasyfestivalen i september, så jeg vil anbefale at I tjekker hendes ting ud der, for de er virkelig fede.


Efter eventen kunne vi alle tage en lille goodiebag på vej ud. Min indeholdte en plakat med alle de forsider som Mette har designet, en god stak bogmærker, klistermæker, et don't disturb skilt til døren, samt et eksemplar af november udgaven af YA mag, der indeholder et interview med Malene om Livets blod.


Jeg havde en rigtig skøn eftermiddag i Skanderborg. Det var et virkelig godt og spændende event, og jeg håber at der kommer flere af den slags, for jeg vil virkelig gerne deltage, hvis jeg har mulighed for det. Jeg glæder mig også vildt meget til den næste bog, som Malene udgiver, hvad enten det bliver i ravneuniverset eller noget helt andet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar