Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 5. november 2021

Tome Topple Readathon opsummering // runde 15


Mandag d. 18. oktober
Så blev det første dag i Tome Topple, og det var faktisk også en fridag for mig, da jeg var på uddannelse hele weekenden. Jeg startede derfor dagen med at sove længere end normalt, fordi jeg havde mulighed for, og fordi jeg havde brug for det.
Alt i alt var det en rart stille og rolig dag, hvor jeg fik vasket lidt tøj og handlet ind.
Jeg fik også skrevet og planlagt to anmeldelser, hvilket var dejligt. 
Af bøger fik jeg startet på The Stand af Stephen King, som er en bog, som jeg har taget tilløb til længe. Det er en ordentlig mursten, og jeg er først lige fået begyndt.
Jeg fik også færdiglæst The Digital Mage, samt fik læst videre i Dødens spil og Kadavermarch, men da de ikke er over 500 sider, kan jeg ikke tælle dem med her.
Jeg sluttede dagen af med at se et afsnit af Squid Game, og pakke min rygsæk til Bibreadathon, som løber fra tirsdag til onsdag.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 91


Tirsdag d. 19. oktober
Jeg sov også længe denne dag, da vi på biblioteket har Bibreadathon, som er et 24 timers readathon for børn og unge fra 13-20 år. Vi havde også et 7 timers readathon for de 10-12 årige. 
Jeg skulle derfor først møde kl. 10, da vi gik i gang kl. 12. Jeg fik pakket min taske færdig, og jeg nåede også at læse lidt mere i The Stand inden jeg skulle afsted.
Deltagerne var virkelig søde, og vi havde nogle hyggelige readathons, hvor jeg nåede at få læst 5 bøger, som var forholdsvis korte. Jeg fik dog også læst 200 sider i Middlegame inden klokken slog midnat.

Antal læste bøger: 0
Antal læste sider: 323


Onsdag d. 20. oktober
Søvn er det ikke blevet så meget til på grund af readathonet, men jeg tror, at jeg fik omkring én times tid eller deromkring. Vi afsluttede lidt før kl. 12, og vi var heldigvis rart hurtige til at rydde op, så jeg kunne nå en bybus hjem kl. 12.30. 
Jeg kan virkelig mærke trætheden presse på bag mine øjenlåg, men ingen power nap til mig, da jeg er bange for, at jeg ikke vil kunne sove om natten. Det er ret vigtigt, da jeg også skal på arbejde i morgen.
Det lykkes mig dog at læse Middelgame færdig om aftenen, så det var jeg rigtig glad for. Jeg har nu fået færdiglæst min første murstensroman. Yeah!

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 651


Torsdag d. 21. oktober
Jeg vågnede op til endnu en arbejdsdag. Denne var dog betydelig kortere end tirsdag og onsdag.
Det er efterårsferie, og det betyder at vi er kreative på børnebiblioteket, og i dag lavede vi blæksprutter i stor stil. 
Efter jeg kom hjem fik jeg taget en del billeder til bloggen, og derefter slappede jeg af i sofaen. Jeg var stadig en kende smadret efter readathon, så derfor kom jeg først i gang med at læse i The Stand inden jeg skulle sove. Det blev til hele 24 sider, før jeg blev for træt. Jeg håber på, at få læst lidt mere i morgen.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 675


Fredag d. 22. oktober
Det har været endnu en kreativ dag på børnebiblioteket. I dag lavede vi magiske tryllestave, og det var meget sjovt. Mine kollegaer var også magiske, da de sagde at de kunne klare den sidste time alene, så derfor kunne jeg holde weekend lidt tidligere, hvilket var skønt. 
Jeg var lige forbi og hente en pakke på vejen hjem, men ellers har jeg arbejdet på bloggen og slappet af.
Jeg fik færdiglæst to korte bøger, så de tæller jo ikke med her, men ellers fik jeg læst 38 sider i The Stand, hvilket er lidt mere end i går, men stadig ikke alverden, når der er tale om så tyk en bog. Jeg fik også så småt startet på en ny lydbog, nemlig Offer af Paul Cleave, som faktisk er på over 500 sider, så den tæller med her.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 729


Lørdag d. 23. oktober
I dag skulle jeg til et bogbloggerevent hos Straarup & Co i Aarhus, som jeg havde glædet mig meget til. Jeg tog derfor afsted med bussen om formiddagen. Det var et rigtig hyggeligt event, hvor vi fik en rundvisning, hørte en booktalk om nogle af forlagets kommende bøger og prøvede et escape room inspireret af Den sorte brud, som er anden bog i serien Dødens spil. Vi fik også en skøn goodiebag med hjem. 
Jeg var hjemme igen omkring kl. 18.30, så fik lige lidt aftensmad (som jeg havde forberedt på forhånd - yeah fortidsmig!). Derefter slappede jeg af på sofaen, og fik ikke læst frygtelig meget, men kom da lidt videre med Offer og The Stand. I bussen hjem fik jeg også startet på A Court of Wings and Ruin, som jeg fik læst et par kapitler i. Det bliver de tre bøger, som jeg vil koncentrere mig om at få færdiglæst i løbet af readathonet eller det har jeg i hvert fald lovet mig selv.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 808


Søndag d. 24. oktober
Så blev det søndag. Jeg fik trænet, slappet af, arbejdet på bloggen, var et smut på biblioteket og fik læst både i Offer og The Stand.
Alt i alt var det en meget stille og rolig dag, hvilket var skønt! 

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 1.019


Mandag d. 25. oktober
Så blev det mandag igen, og der er nu en uge tilbage af readathonet. Jeg startede dagen med en omgang træning i FitnessWorld, hvorefter jeg tog på arbejde. 
Jeg var en kende træt, da jeg kom hjem, så jeg brugte faktisk det meste af eftermiddagen på afslapning på sofaen. Men jeg fik dog både læst i A Court of Wings and Ruin, The Stand samt hørt en smule mere af Offer, men det blev ikke til så frygtelig meget.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 1.135


Tirsdag d. 26. oktober
I dag have jeg min første af to aftenvagter, så derfor var der ikke så meget tid til at sidde ned og læse, men heldigvis findes lydbøger, og hallelujah for det!
Jeg gik nemlig til FitnessWorld, så kunne derfor nå at høre en god klump af Offer. Efter træning tog jeg på arbejde, hvor jeg havde en tætpakket dag, der sluttede med et aftenarrangement, hvor jeg havde et livestreamingsforedrag der handlede om Pandemier i de sidste 200 år. Det var meget spændende og lærerigt. 
På vej hjem hørte jeg en del mere af Offer, og da jeg skulle i seng, fik jeg læst noget mere af A Court of Wings and Ruin.
Jeg har besluttet at sætte The Stand lidt på pause, fordi det til dels går lidt langsomt med at læse den og fordi jeg gerne vil forsøge at færdiglæse to bøger inden ugen er omme, og der er A Court of Wings and Ruin og Offer de bedste bud.

Antal læste bøger: 1
Antal læste sider: 1.301


Onsdag d. 27. oktober
Jeg sov lidt længere i dag, da jeg først skulle møde senere. Da jeg stod op, havde jeg nogle praktiske opgaver, som jeg skulle have styr, og igen er lydbøger bare herlige, så jeg fik lyttet til Offer.
Jeg fik også læst i A Court of Wings and Ruin inden jeg skulle på arbejde.
Min transporttid til og fra arbejde gav mig mulighed for at høre Offer færdig. Desværre endte jeg med ikke at blive særlig glad for den. Jeg kunne simpelthen ikke lide slutningen, og der var også flere ting undervejs, der irriterede mig. Men nu er den færdig, og det er jeg glad for.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider: 1.528


Torsdag d. 28. oktober
Jeg havde en tætpakket arbejdsdag, som endte med at flyve afsted. 
Jeg skulle hjem til mine forældre på forlænget weekend fordi mine forældre holder stor fødselsdagsfest på lørdag, og det har jeg glædet mig rigtig meget til. Mine forældre kom og hentede mig om eftermiddagen, og så kørte vi hjem til dem.
Vi skulle bage småkager til festen, så jeg lavede dej til cookies, og min mor og jeg bagte også fedtebrød. Jeg nåede at skrive et enkelt indlæg til bloggen (et bookhaul), og så fik jeg læst 12 sider i A Court of Wings and Ruin før jeg faldt i søvn af træthed.

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider: 1.540


Fredag d. 29. oktober
Fredag stod i forberedelsens tegn, da jeg skulle renskrive bordplan og bordkort for min mor. Derefter bagte jeg utrolig mange cookies. Der kom også en del mennesker forbi, så der blev også snakket en del. Men jeg fik også læst en del i A Court of Wings and Ruin, og jeg har vist ikke sagt det før, men jeg kan rigtig godt lide, det jeg har læst indtil videre, og jeg nyder virkelig at være tilbage i universet. 

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider: 1.670


Lørdag d. 30. oktober
Min mor og jeg tog om formiddagen til marked i byen, hvor vi var i forskellige butikker og på torvet, hvor der var markedstelte med forskellige stande. Det var nogle hyggelige timer. Jeg fik ikke selv købt noget (men var meget fristet), men min mor fik købt lidt.
Da vi var hjemme igen spiste vi frokost, og så slappede vi ellers af og ladede op til fødselsdagsfesten om aften.
Jeg fik læst noget mere i A Court of Wings and Ruin, og så gjorde jeg mig ellers klar til fest.
Det var en rigtig hyggelig aften, og det var rart at se og snakke med mennesker, som jeg ikke havde set i virkelig lang tid. 

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider: 1.745


Søndag d. 31. oktober
Sidste dag af Tome Topple Readathon, og det blev en pæn afslappende én af slagsen. Jeg fik desværre ikke læst særlig meget af A Court of Wings and Ruin, men jeg satser på at få læst den færdig i starten af november. Jeg skal også have samlet The Stand op igen, så jeg kan få gjort et solidt indhug i den også (og med det mener jeg at få den læst færdig).

En generel opsummering af Readathonet, er at jeg er glad for at jeg fik startet på nogle af de murstensromaner, som jeg har taget tilløb til i lang tid. Selvom jeg ikke fik læst to af dem færdige i løbet af de to uger er det rart endelig at være begyndt. 

Antal læste bøger: 2
Antal læste sider: 1.773

Ingen kommentarer:

Send en kommentar