Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 19. april 2023

Orilium Spring Equinox 2023 - uge 2


Mandag d. 10. april
Sidste feriedag i denne omgang, startede med morgentræning efterfulgt af morgenmad. Jeg fik også læst Myter af Karen Bek-Pedersen, som er en del af Tænkepause serien, og som jeg skal bruge på arbejde.
Min lillebror og jeg gik også en formiddagstur med hundene (min mor var på arbejde).
Jeg fik også læst nogle flere kapitler i Pæn pige-problemet og indtil videre er den lige som jeg forventede. Let, sjov, humoristisk og spicy - lige hvad jeg har brug for.
Min mor og jeg gik en eftermiddagstur med hundene, og efter aftensmad kørte mine forældre mig hjem igen. 
Om aften fik jeg startet på En episk fortælling om kaos og kyssefester, som jeg høre som lydbog. Jeg fik også set nogle afsnit af Angel, mens jeg byggede med lego.

Antal bøger: 8
Antal sider: 1.322

Tirsdag d. 11. april
Første arbejdsdag efter ferien var som forventet pænt travl, men jeg nåede da de fleste ting, som jeg havde på to-do-listen, så det var rart. På vej til arbejde fik jeg hørt noget mere af En episk fortælling om kaos og kyssefester. På vej hjem havde jeg brug for bare at lade mine tanker flyde, så det betød ingen lydbog. Jeg fik handlet ind på vej hjem. Jeg slappede lidt af før jeg fandt støvsugeren frem og fik støvsuget stue og værelser. Derefter trænede jeg i en times tid, før jeg begyndte at lave aftensmad.
Jeg fik læst Mit indre øje af Anna Laurine Kornum som er en horror graphic novel. Den var flot tegnet, og spændende fortalt.
Inden sengetid fik jeg læst nogle kapitler i Pæn pige-problemet.

Antal bøger: 9
Antal sider: 1.477


Onsdag d. 12. april
Onsdag bød på en lang arbejdsdag med først en inspirationstur til Gellerup Bibliotek, og derefter en aftenvagt i bussen. På vej til arbejde fik jeg hørt noget mere i En episk fortælling om kaos og kyssefester, mens jeg gik lidt intervalgang.
Men jeg fik alligevel læst en hel del i Cerulean Sins, som tegner rigtig godt.

Antal bøger: 9
Antal sider: 1.613

Torsdag d. 13. april
I dag startede vi Tænkepauser & Traveture op igen på arbejde, så jeg var ude at gå en vandretur med en kollega og en skøn flok mennesker, hvor vi diskuterede Myter af Karen Bek-Pedersen. Jeg havde fri til almindelig tid i dag, men jeg var simpelthen så træt (det må være alt det friske luft), da jeg kom hjem at jeg tog en lille lur. Jeg havde ellers planer om at læse, men det kom ikke til at ske. Så foruden min lydbog, som jeg lyttede til på vej til arbejde, blev det ikke til andet læsning. Jeg skulle nemlig i teateret og se Soulmates med nogle kollegaer, og inden da skulle vi hjem og spise ved en af dem.
Det var en rigtig hyggelig aften, og teaterstykket var virkelig godt, men jeg var mega træt, da jeg kom hjem, så jeg nærmest ud som et lys, da jeg kom i seng.

Antal bøger: 9
Antal sider: 1.657


Fredag d. 14. april
Jeg besøgte for første gang Ordkraft i Aalborg sammen med nogle kolleager. Det var en interessant oplevelse og jeg er glad for endelige at have besøgt den. Selve Nordkraft hvor Ordkraft bliver afholdt er en interessant bygning at gå på oplevelse i. 
Af forfattere hørte jeg Kim Blæsbjerg, Sissel-Jo Gazan, Anne-Marie Vedsø Olesen, Maren Uthaug og Malene Sølvsten. Jeg ville gerne have hørt Glenn Beck, men han meldte afbud. Der var heldigvis plads ved alle de forfattere jeg så, men nogle af mine kolleager var desværre ikke så heldige ved nogle af de forfattere de skulle se. Skiltningen ved Biffen, hvor jeg skulle se Malene Sølvsten kunne godt have været bedre, for da jeg kom var der en rigtig lang kø til et andet foredrag, og det gjorde det umuligt at se den kø, som jeg skulle i, fordi den var så meget kortere i forhold til den anden.
Jeg savnede at man kunne droppe ind og ud af de forskellige foredrag, men det var desværre ikke rigtig muligt til rigtig mange af dem. Jeg synes også bogsælgerområdet var en speget affære. Det var som om man gerne ville have det, men der var bare ikke rigtig gjort noget ud af det.
Da jeg var afsted det meste af dagen, nåede jeg ikke at læse så meget fysisk, men jeg fik hørt en del i En episk fortælling om kaos og kyssefester.

Antal bøger: 9
Antal sider: 1.755


Lørdag d. 15. april
Jeg havde mange planer lørdag såsom at gøre rent og læse det meste af dagen, men det kom desværre ikke rigtig til at ske. Jeg fik ikke gjort rent, og jeg begyndte først at læse om aftenen. Til gengæld fik jeg trænet, set flere afsnit af Angel, og generelt bare fladet ud. Jeg skal til at arbejde på at rent faktisk få ført mine to-do lister ud i verden, eller at have lavere forventninger til mig selv, når jeg har haft en lang uge. Det hjælper ikke at slå mig selv i hovedet med de mål jeg ikke når.
Jeg fik dog læst Cerulean Sins, som er en bog jeg bare forsvinder ned i og dvæler ved, hvilket er en skøn følelse, men som også gør at jeg læser den forholdsvis langsomt. Men det er måske også godt at sætte tempoet ned en gang imellem...
 
Antal bøger: 9
Antal sider: 1.825

Søndag d. 16. april
Søndag blev så dagen, hvor jeg skulle nå alt den rengøring og oprydning, jeg ikke nåede lørdag. Men først startede jeg dagen med træning og et par afsnit af Angel. Derefter ryddede jeg op og gjorde rent mens jeg lyttede til En episk fortælling om kaos og kyssefester, som jeg også nåede at blive færdig med. Det var en rigtig god afslutning på trilogien.
Jeg fik også læst She Eats the Night af Marjorie Liu & Sana Takeda, som er en meget flot og interessant graphic novel.
Jeg fik også læst et par kapitler i Pæn pige-problemet inden sengetid.

Antal bøger: 11
Antal sider: 2.151

Ingen kommentarer:

Send en kommentar