Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 2. april 2023

Marts 2023


[Anmeldereksemplar: Ubuden // Mørkets tjener]

Marts blev måneden, hvor jeg endelig(!) fik ryddet op i mit bibliotek. Det er så dejlig en følelse, så nu vil jeg gøre mit ypperste til at holde det ryddeligt og lade være med at lave bogstakke på gulvet. I virkeligheden burde jeg købe nogle flere reoler, men jeg ved bare ikke helt, hvor jeg skal stille dem henne...
Af kulturelle oplevelser var jeg inde og se Dracula på Aarhus Teater. Det var en virkelig fantastisk oplevelse. Jeg var også inde og se John Wick: Chapter 4 i biografen.
Jeg deltog også i Shiftathon, og selvom jeg ikke fik læst lige så meget, som jeg havde håbet på, var det stadig et hyggeligt readathon.
Vi fejrede også min ene lillebrors fødselsdag, og så var jeg også et smut i Randers Regnskov.

_________

Jeg læste 21 bøger, hvoraf 3 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 7.094 sider. 

Marts' korteste bog var Møgmis - Hævnen er sød og stinker af fisk på 72 sider, mens den længste var A Dance with Dragons på 1112 sider (som pt. også er den længste bog, jeg har læst i år).

De bedste bøger var UbudenLivet - IllustreretSpående VølveMørkets tjenerThe Initial InsultBlodig jagtDød i familien og A Dance with Dragons

Berserk var en spændende overraskelse. Den skulle lige gang, men så blev jeg revet med af fortællingen, og nu står jeg kø til næste volume på biblioteket.
Jeg kunne også godt lide The Third Person, men jeg synes også at den var lidt gentagende og langtrukken med sine 920 sider. Da det er en tegneserie, er den rimelig hurtig at læse, men den kunne godt have været strammet op i midten.

Arkin - lysets vogter var desværre ikke noget for mig. Jeg synes ikke at historien var særlig spændende, og tegnestilen ramte heller ikke helt plet altid. Det samme gør sig gældende for Parasyte.
Klump har et meget poetisk og smukt sprog, men jeg savnede dybde i karakterne, og der var heller ikke rigtig et plot.


Serier i marts: 
Færdiglæste serier:
Dødens spil af Anne Elvedal


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Mørkalfen 1 af Helene Kaldheim
A Song of Ice and Fire 5 af George R.R. Martin
Berserk Deluxe vol 1 af Kentaro Miura
Robert Hunter 12 af Chris Carter
Sookie Stackhouse 10 af Charlaine Harris
Fever 1 af Karen Marie Moning
The Initial Insult 1 af Mindy McGinnis


DNF:
Arkin - lysets vogter af H. L. Phoenix
Parasyte af Hitoshi Iwaaki


Anmeldelser i marts:
_________

April betyder Orilium Spring Equinox, som er et månedslangt readathon. Så jeg har lavet ambitiøse planer, som kan ses her.
Jeg skal besøge Ordkraft for første gang, så det ser jeg frem til. Jeg har også nogle biograf- og teaterture i kalenderen. 
Det er ligeledes begyndt at krible ret meget i fingrene, så forhåbentligt får vi noget havevejr i løbet af måneden.
Derudover byder april på en masse familiehygge, og spændende arbejdsopgaver.


Læste bøger:
H. L. Phoenix: Hemmeligheden (Arkin - lysets vogter #1)
H. L. Phoenix: Håbet (Arkin - lysets vogter #2)
Sophie Souid & Thomas Hjorthaab: Møgmis - Hævnen er sød og stinker af fisk
Malene Sølvsten: Spående Vølve
Teddy Vork: Ubuden (anmeldereksemplar)
Lisa Aisato: Livet - Illustreret
Helene Kaldheim: Alene (Mørkalfen #1)
Hitoshi Iwaaki: Parasyte, Volume 1
George R.R. Martin: A Dance with Dragons (A Song of Ice and Fire #5) (lydbog)
Emma Grove: The Third Person
Kentaro Miura: Berserk (Deluxe Edition Volume 1)
Anne Elvedal: Mørkets tjener (Dødens spil #3) (anmeldereksemplar)
Kate Baer: What Kind of Woman
Natsuki Kizu: Given, Vol. 1
Chris Carter: Blodig jagt (Robert Hunter #12) (lydbog)
Charlaine Harris: Død i familien (Sookie Stackhouse #10) (lydbog)
Karen Marie Moning: Darkfever (Fever #1)
Katinka Bjerregaard: Klump: En kærlighedshistorie
Nikita Gill: Where Hope Comes From - Poems of Resilience, Healing and Light
Mindy McGinnis: The Initial Insult (The Initial Insult #1)
Niels Sønderby Christensen: Yes det er fredag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar