Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 24. august 2023

Blodsbånd af Carsten Bossen Christiansen

"Guderne er vendt tilbage. Vores helte er nødt til at finde dem og overtale dem til at hjælpe, inden det onde Taratos vågner fra sin dvale og kaster kontinentet ud i et evigt mørke. Men krigsguden Gerrak arbejder stadig imod dem, og resultaterne af de desperate valg, heltene måtte tage for at redde verden, vender snart tilbage for at hjemsøge dem."


Dødedans

Guderne er vendt tilbage til Keln, men de er ikke helt så guddommelige som før. De er nemlig blevet fanget i dødelige kroppe, men derfor skal vores helte bestemt ikke undervurdere dem. Vores helte har til opgave at finde guderne og overtale dem til at hjælpe med at stoppe Taratos i at bryde gennem seglet, som holder ham ude fra Keln.

Vi følger igen et større persongalleri, der består af Raya, Valen, Hannah, Aein, Lynch med flere.
Vores heltegruppe er blevet brudt op og har forskellige opgaver, som de skal løse, og som bringer dem rundt i Keln. Vi oplever derfor forskellige konstellationer af gruppen og hvordan de interagerer med hinanden. Vi møder også nogle nye farverige karakterer, hvor jeg især blev glad for Embla. Hun var et festfyrværkeri. Det var også interessant at møde guderne, og få et lille indblik i deres verden og tankegang. De var måske ikke helt som nogle af karakterne havde forventet. 

Handlingen går støt fremad mens vi følger de forskellige missioner. Der er nogle velbeskrevne actionsscener samt nogle mere karakterudfoldende scener. Undervejs bliver Raya og Valens nye vogtertræning belyst, men det fyldte desværre ikke så meget. De lærte at styre deres kræfter rimelig hurtigt, hvilket jeg synes var en skam, for jeg kunne godt have tænkt mig nogle flere træningsmontager samt en bedre uddybning af hvordan deres kræfter virker.  

Jeg synes måske at Blodsbånd lider en smule af bog 2 syndrom, hvor vi bygger op til den episke kamp i bog 3, mens vi rejser fra den en mission/krise til den næste. Det føltes en lille smule langtrukken til tider, men ikke noget der for alvor trak min læseoplevelse ned. Der skulle måske bare have været strammet op et sted eller to. Der var også nogle korrektur/slåfejl, der burde have været fanget i processen.

Blodsbånd er en medrivende og velskrevet fantasy roman, hvor der er fokus på kampen mellem det gode og det onde, men hvor alt måske ikke er så sort og hvidt, som man måske kunne have ønske sig, hvilket flere af karakternes indre kampe afspejler fint.
Det er en spændende fortsættelse, som jeg kan anbefale til dem, der godt kan lide high fantasy. 
Jeg glæder mig til bog 3 udkommer, for jeg håber på et episk opgør og på at få mere at vide om Taratos.


4/5 stjerner

Titel: Blodsbånd
Forfatter: Carsten Bossen Christiansen
Serie: Vogternes fald #2
Sprog: dansk
Forlag: Krabat
Udgivet: 1. maj 2023
ISBN: 9788794244534
Sideantal: 447

Ingen kommentarer:

Send en kommentar