Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 1. august 2023

Juli 2023

 

I første halvdel af juli havde jeg ferie, hvilket var skønt og tiltrængt!
Jeg brugte den på at slappe af, hygge sammen med familien, gå lange ture med hundene. 
Anden halvdel af juli var jeg tilbage på arbejde, hvor jeg krydset flere arbejdsopgaver af, hvilket var en herlig følelse.
Jeg nåede også tre gange i biografen på to dage for at se tre vidt forskellige film - Toves værelse, No Hard Feelings og Barbie.
Jeg nåede desværre ikke særlig meget i haven på grund af vejret, så jeg håber lidt på at jeg kan tage lidt revanche i august.

_________

Jeg læste 23 bøger, hvoraf 2 blev hørt som lydbøger. I alt fik jeg læst 6.088 sider.

Jeg kom ikke igennem hele min juli tbr, den var måske også lidt for ambitiøst, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg tror altid, jeg kan læse mere i min ferie, end jeg rent faktisk kan. Der er bare så mange andre ting man kan, når man holder ferie med andre. Min koncentration var heller ikke så god efter jeg kom tilbage på arbejde. Jeg krydser dog fingre for at, jeg kan få læst nogle af de bøger, som jeg mangler i august.

Den korteste bog var Monstre under Manhattan på 47 sider, og den længste var Haunting Adeline  607 sider.

De bedste bøger var: 
Pigen med det regnvåde hår (som jeg rent faktisk læste 2 gange!). Det er en virkelig god gyser til børn og unge. Jeg læste faktisk flere gysere i juli. Kat bød på nostalgisk uhygge, mens Når frosten kommer og The Deep begge var psykologiske gyser, der tager udgangspunkt i sorg og skyldfølelse, men var meget forskellige i deres udførelse.
In the Lives of Puppets, som er min første, men bestemt ikke sidste TJ Klune bog. Det er en sci-fi roman, og jeg havde virkelig ikke forventet at den ville vække så mange følelser i mig.
Flænger i tiden er en spændende fantasyroman, som også have fokus på sorg, og endnu en rigtig god tilføjelse til Awen serien.
Den røde enkes løfte er afslutningen på den storslået dystopiske trilogi, Rød og blå, og det er rigtig dejligt endelig at få at vide, hvad der sker med karakterne.
Boyfriend Material er en virkelig sød kærlighedshistorie, som jeg læste på det helt rigtige tidspunkt.


Haunting Adeline var virkelig ikke en bog for mig - læs hvorfor i min kommende anmeldelse.


Serier i juli: 
Færdiglæste serier:
Rød og blå af Nicole Boyle Rødtnes
Myter og mysterier af Jesper W. Lindberg


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Awen 3 af Nathali & Bettina Liane
London Calling 1 af Alexis Hall
Ekho spejlverdenen 8 & 9 af Christophe Arleston & Alessandro Barbucci
Hades x Persephone 1 af Scarlett St. Clair


DNF:
Cat and Mouse Duet af H.D. Carlton


Anmeldelser i juli:

_________

Jeg er skrevet op til en god stak biblioteksbøger, og jeg forventer at få flere af dem i løbet af august. Jeg vil forsøge at læse den, så snart jeg får dem, og så skal jeg skære ned på, hvor mange biblioteksbøger jeg låner, for det kan hurtigt gøre tage overhånd.
Jeg har også længe haft lyst til at læse længere bøger (500+ sider), så dem vil jeg forsøge at prioritere (efter jeg har læst biblioteksbøgerne).
Jeg har også planer om at komme i gang med at skrive, så det vil jeg også sætte tid af til.


Læste bøger:
Teddy Vork: Pigen med det regnvåde hår (anmeldereksemplar)
Steen Langstrup: Kat
Aske Munk-Jørgensen: Når frosten kommer (anmeldereksemplar)
Nicole Boyle Rødtnes: Den røde enkes løfte (Rød og blå #3)
Christabelle Marbun: When the Dark Spoke to Me
T.J. Klune: In the Lives of Puppets
Nathali & Bettina Liane: Flænger i tiden (Awen #3)
Jane Ibsen Piper: 28 dage til grønnere hverdagsvaner 
Nick Cutter: The Deep
Anna Degnbol: Rød Vintersol
Jesper W. Lindberg: Uhyret i Loch Ness (Myter og mysterier #1)
Alexis Hall: Boyfriend Material (London Calling #1) (lydbog)
Marianne Gammelgaard: Ryd op: Få styr på dit hjem og ro i dit liv
Jesper W. Lindberg: Bigfoot og Yetien (Myter og mysterier #2)
Jesper W. Lindberg: Illuminati (Myter og mysterier #5)
Jesper W. Lindberg: Jack the Ripper (Myter og mysterier #3)
Jesper W. Lindberg: Ufoer og liv i rummet (Myter og mysterier #4)
H.D. Carlton: Haunting Adeline (Cat and Mouse Duet #1)
Christophe Arleston & Alessandro Barbucci: Monstre under Manhattan (Ekho spejlverdenen #8)
Christophe Arleston & Alessandro Barbucci: Abidjan-Nairobi Express (Ekho spejlverdenen #9)
Scarlett St. Clair: A Touch of Darkness (Hades x Persephone #1) (lydbog)
Teddy Vork: Pigen med det regnvåde hår (anmeldereksemplar)
Tim Burton: The Melancholy Death of Oyster Boy

Ingen kommentarer:

Send en kommentar