Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 10. oktober 2023

Nye bøger #97 - tilføjelser i september

 
[Indeholder anmeldereksemplarer]

Så september blev en vild måned, hvad angår bogindkøb. Hele 33(!) bøger blev det til. Fantasyfestivalen stod for sin del, og jeg fik også shoppet både i en boghandel og online. Derudover var jeg også så heldig at få tilsendt en god stak anmeldereksemplarer. Jeg glæder mig til at få læst alle dem, som jeg endnu ikke har læst.
Som altid starter jeg med anmeldereksemplarerne.


Superlux sendte mig en stor kasse, som indeholdte 7 af deres fantasy udgivelser.
Bøgerne var Uglemanden og Kuglens skygge af Jesper Riel, Nannas bog af Louise H. A. Trankjær samt Stormfront, Heksemåne, Dødsfare og Sommerridderen af Jim Butcher.


Fra Falco fik jeg tilsendt tredje og sidste del af The Poppy War - Den brændende gud af R.F. Kuang.
Mellem Verdener - Tidens slør er anden bog i Dina K. Sjöbloms serie, som jeg fik af forfatteren på Fantasyfestivalen. Bogen er udgivet på Forlaget Klippe
En anden bog, som jeg fik et anmeldereksemplar af på Fantasyfestivalen var Tidsdyret af Andreas Boeskov. Den er ligeledes anden del i en fantasyserie, som bliver udgivet på Gyldendal


Det var anmeldereksemplarerne. Resten af bøgerne kommer i en blandet orden.

Jeg købte to horrormangaer af Junji Ito, som er Gyo og Smashed. Jeg har allerede læst Smashed, som havde nogle fede historier, så jeg glæder mig til Gyo


De næste tre bøger har jeg allerede læst. Vilde kvinder, mørke toner af Anya Mathilde Paulsen er en interessant fagbog om kvinder i musikken.
Spående vølve af Malene Sølvsten læste jeg tilbage i foråret, og jeg kunne godt tænke mit eget eksemplar.
Stålhjerte af Brandon Sanderson fik jeg i en goodiebag til Fantasyfestivalen. Jeg har læst den for flere år siden, hvor jeg var godt underholdt.


Kenneth Bøgh Andersen er udkommet med to nye romaner i september, Dracula genfortalt og Danske Sagnvæsener - Et Bestiarium, som er illustreret af Kristian Eskild Jensen. Jeg har allerede læste Danske Sagnvæsner, som var fin omend teksterne var lidt korte.


Mortal Follies af Alexis Hall er vist nok en sapphic historisk fortælling. Er ikke helt sikker, men jeg elsker forsiden.
A Dowry of Blood af S. T. Gibson er vampyrer, og jeg håber det er en god vampyrfortælling.
Jeg ved ikke hvad One for My Enemy af Olivie Blake handler om, men jeg kunne rigtig godt lide forsiden.
Zhara af S. Jae-Jones er månedens Illumicrate bog, og den er så flot!


The Waking Fire af Anthony Ryan er en massiv fantasyroman, som jeg glæder mig til at sætte tænderne i.
Jeg har haft et godt øje til Catriona Wards thriller The Last House on Needless Street i et godt stykke tid, så da jeg fandt den slog jeg til.
A Magic Stepped in Poison af Judy I. Lin var et rent coverbuy. Den er så fin.
Battle Ground af Jim Butcher er den sidst udkomne i serien om Harry Dresden. Jeg er endnu ikke så lang i serien, men det kommer jeg en dag. 


The Sharp Edge of Silence af Cameron Kelly Rosenblum er en ya roman, som lød spændende.
Jeg havde helt glemt at jeg allerede ejede en udgave af Dune, men nu har jeg i hvert fald en ekstra. (Det kan være at jeg sender den videre på et tidspunkt). 
Endnu et par bøger, som jeg købte på grund af forsiden er So This is Ever After og Spell Bound af F.T. Lukens. Jeg er vild med de forsider!


The Shadow Cabinet af Juno Dawson er anden bog i en serie om hekse. Jeg har stadig den første bog til gode, men jeg håber snart at få gjort noget ved det.
A Psalm for the Wildbuilt og A Prayer for the Crownshy af Beckey Chambers er korte sci-fi romaner, som jeg har hørt meget godt om.
Gwen & Art Are Not in Love af Lex Croucher lød meget interessant og humoristisk.


Så er vi ved vejs ende. Tak fordi du holdt ud så længe. 
Jeg satser på at købe færre bøger de næste par måneder. Et decideret bogkøbsstop bliver det nok ikke til (der er ikke så længe til Bogforum), men jeg vil forsøge at begrænse mine indkøb. 33 bøger er mange, når man skal finde plads på allerede overfyldte reoler. Haha :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar