Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 3. oktober 2023

September 2023


[Millionæren fra Singapore er et anmeldereksemplar fra forlaget]

September bød både på opstart i Biografklub Danmark med Når befrielsen kommer, samt teaterforestillingen Fra regnormens liv.
Årets store bogrelateret event, Fantasyfestivallen i Esbjerg, var jeg selvfølgelig også med til. Jeg har skrevet lidt mere om mine oplevelser her, men alt i alt var det en meget hyggelig weekend.
Der har været travlt på arbejde med mange aktiviteter, arrangementer og andet arbejde, men der har heldigvis også været plads til afslapning både alene og sammen med familien.

_________

Jeg læste 27 bøger, hvoraf 5 blev hørt som lydbog. I alt fik jeg læst 7.463 sider.

Månedens længste bog var Berserk vol 5 på 720 sider, mens den korteste var Opmærksomhed og Penis som hver var på 60 sider.

Der var en hel del gode bøger i løbet af måneden, men jeg vil gerne fremhæve: 
Hvor skoven møder stjernerne, som jeg vil anbefale til alle, der elskede Hvor flodkrebsene synger. De har begge lidt den samme vibe, og man følger to unge kvinder ude i naturen.
Wingbearer var en virkelig fin og eventyrlig graphic novel til mellemtrinnet.
Berserk er en vild og voldsom horror manga, som bestemt ikke er til børn, og jeg fik læst både volume 4 og 5. (Og nu venter jeg lidt utålmodig på volume 6).
Proven Guilty var en virkelig god bog om Harry Dresden, og jeg glæder mig utrolig meget til at læse videre i serien (især efter jeg hørte forfatteren på Fantasyfestivalen).
Vilde kvinder, mørke toner var en spændende og velfortalt fagbog om kvinder i rytmisk musik.
Sidst, men bestemt ikke mindst, er jeg rigtig glad for at jeg fik læst Heksens urter og Heksen vender tilbage, som er de sidste to bøger i Hekse sagaen. Jeg holder utrolig meget af den serie, og har læst den flere gange igennem min barndom, og tidlige ungdom.

Der var desværre også nogle bøger, som ikke helt ramte plet for mig:
78 grader var en god og interessant historie, men tegnestilen desværre ikke lige mig.
Hvis sandhedens skal frem var en sød romance, men den var lidt for forudsigelig.

Og så var der to bøger, som slet ikke var noget for mig:
Leech havde et spændende præmis, men skrivestilen faldt ikke i min smag. Jeg blev aldrig rigtig fanget af historien, og jeg følte mig jævnt forvirret undervejs (og ikke på den fede måde).
Tjenester havde jeg set frem til at læse, men igen var skrivestilen slet ikke noget for mig. Handling var der heller ikke meget af, og karakterne var rent ud sagt forfærdelige. 


Serier i september: 
Færdiglæste serier:
Hekse saga af Phyllis Reynolds Naylor


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Vilde hjerter 1 af Sara Ejersbo
Wingbearer 1 af Marjorie M. Liu & Teny Issakhanian
Berserk 4, 5 af Kentaro Miura
Crazy Rich Asians 1 af Kevin Kwan
Spy x Family 7, 8, 9 af Tatsuya Endo
The Dresden Files 8 af Jim Butcher
Krypto 5 af Hans Jørgen Sandnes
The Family Upstairs 1 af Lisa Jewell


DNF:
Jeg opgav ingen serier i løbet af september.


Anmeldelser i september:


_________

I oktober håber jeg på at få mit bloggergame tilbage on track. Det har stået lidt stille efter Fantasyfestivalen, så anmeldelser der mangler at blive skrevet er begyndt at hobe sig op.
Jeg håber også på at få læst en del i løbet af oktober. Jeg er begyndt at sætte min aftner af til det, så det vil jeg gerne holde fast i og gøre til en god vane. Jeg har også planlagt et par readathons, så der satser jeg også på at få læst noget. Jeg har ligeledes skåret kraftig ned på mine biblioteksbøger, og hvor mange reserveringer jeg har aktiv ad gangen, og det vil jeg virkelig holde fast, så jeg kan koncentrere mig om at læse mine egne bøger. 
Jeg satser også på at få gået nogle lange ture i løbet af oktober, og se efteråret træde frem. Jeg har allerede været ude på nogle ture, og det har været utrolig dejligt.


Læste bøger:
Phyllis Reynolds Naylor: Heksens urter (Hekse saga #5)
Emma Louise Louth: Opmærksomhed
Glendy Vanderah: Hvor skoven møder stjernerne
Luka Holmegaard: Havet i munden
Hiron Ennes: Leech (lydbog)
Sara Ejersbo: Hvis sandheden skal frem (Vilde hjerter #1) (lydbog)
Phyllis Reynolds Naylor: Heksen vender tilbage (Hekse saga #6)
Wendy Xu: Tidesong
Marjorie M. Liu & Teny Issakhanian: Wingbearer (Wingbearer #1)
Jakob Kristian Jakobsen: Penis
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 4
Kevin Kwan: Millionæren fra Singapore (Crazy Rich Asians #1) (anmeldereksemplar) (lydbog)
Paul Cleave: Den dræbende time (lydbog)
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 7
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 8
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 9
Nora Dåsnes: Lad skoven leve!
StineStregen: Voksenværk
Jim Butcher: Proven Guilty (The Dresden Files #8)
Anya Mathilde Paulsen: Vilde kvinder, mørke toner
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 5
Hans Jørgen Sandnes: Gennem is og sne (Krypto #5)
Kenneth Bøgh Andersen og Lars Gabel: 78 grader
Amina Elmi: Barbar: [Tavshedens objekt]
Karin Pallisgaard: Langsom livsstil
Lisa Jewell: The Family Upstairs (The Family Upstairs #1) (lydbog)
Lillian Fishman: Tjenester 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar