Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 21. oktober 2023

Readathon #13 - oktober 2023

Dette blogindlæg vil løbende blive opdateret


Klokken 13:25
Jeg har brugt morgenen og formiddagen på at træne, rydde op og gøre rent.
Læsestakken er klar, og jeg har fået taget billeder til bloggen. Nu skal jeg bare lige udvælge hvilken bog, jeg vil starte med og så er jeg ellers klar til klokken slår 14.

Klokken 14:00
Så er vi i gang!
Jeg har sat mig til rette i sofaen med et tæppe og readathonets første bog Things Have Gotten Worse Since We Last Spoke af Eric LaRocca.
Nu skal der læses :)

Antal bøger læst: 0
Antal læste sider: 0

Klokken 15:24
Så fik jeg vendt den sidste side i Things Have Gotten Worse Since We Last Spoke og den var weird på den fede måde. Jeg ved ikke helt, hvad det var jeg læste, men det var en meget interessant læseoplevelse. Den var skrevet som emails og instant messaging mellem to kvinder, om hvordan den ene kvinde (Zoe) manipulerede den anden (Agnes) til mere og mere grænseoverskridende ting. Havde også nogle effektfulde bodyhorror scener.
Nu tror jeg, at jeg vil læse en af mine mangaer af Junji Ito, men først skal jeg lige finde nogle håndledsvarmer, for hold nu op, hvor jeg fryser mine fingre.

Antal bøger læst: 1
Antal læste sider: 120

Klokken 17:23
Mit valg af manga faldt på Gyo af Ito. Den havde en interessant præmis og nogle fede tegninger, men jeg fandt den desværre en lille smule langtrukken og til tider lidt fjollet. Novellen The Enigma of Amigara Fault, som var med som en bonus, var til gengæld uhyggelig og gribende.
Nu vil jeg lige tage en lille pause fra læsningen ved at tage et bad, spise noget aftensmad og se lidt streaming.
Så vender jeg stærkt tilbage.

Antal bøger læst: 2
Antal læste sider: 518

Klokken 19:00
Så er aftensmaden spist, og jeg fik set Werewolf by Night imens. Nu vil jeg gå i gang med dagens tredje bog, som bliver What Moves the Dead.

Antal bøger læst: 2
Antal læste sider: 518

Klokken 21:59
What Moves the Dead var en helt igennem forrygende læseoplevelse! Den var creepy de helt rigtige steder, samt spændende og tankevækkende. Tror ikke jeg kommer til at se på svampe på samme måde igen.
Nu vil jeg flytte læsningen ind i soveværelset. Jeg kommer ikke til at holde mig vågen hele natten, men jeg vil gerne læse lidt mere inden jeg falder i søvn. Jeg tager en manga med samt en anden bog, og så må vi se, hvor meget jeg når.

Antal bøger læst: 3
Antal læste sider: 694

Klokken 06:23
Godmorgen :)
Jeg nåede at få læst 72 sider af Shiver af Junji Ito før øjnene blev for tunge, men nu er jeg oppe igen, og klar til at læse videre.

Antal bøger læst: 3
Antal læste sider: 766

Klokken 08:21
Sidste side af Shiver er nu vendt. Der var nogle ret effektive gyserfortællinger imellem, så alt i alt en rigtig god samling. Nu tror jeg, at jeg vil kaste mig over nogle af novellerne fra Slasher Girls & Monster Boys, som er en bog, der har været på min tbr liste i flere år efterhånden.

Antal bøger læst: 4
Antal læste sider: 1.094

Klokken 13:51
Der er ikke længe til klokken bliver 14, men jeg stopper nu. Jeg fik læst 182 sider i Slasher Girls & Monster Boys eller hvad der svarer til 6 noveller. De var rigtig gode, og jeg kommer helt sikkert til at læse samlingen færdig i løbet af en dag eller to.

Antal bøger læst: 4
Antal læste sider: 1.276

I alt fik jeg læst 4 bøger, begyndt på en femte og til sammen blev det til 1.276 sider, hvilket jeg er meget tilfreds med. Mit mål var at ramme de 1000 sider, og det lykkes jeg med.
Nu vil jeg gå ud for at hente et par pakker, og bagefter vil jeg træne lidt, og forhåbentlig få skrevet et par anmeldelser.
Tak for denne gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar