Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 16. marts 2021

A Curse So Dark and Lonely af Brigid Kemmerer

"Prince Rhen, the heir to Emberfall, is cursed. Forced to repeat the autumn of his eighteenth year over and over, he can only be freed if a girl truly falls for him, and after so many failures his kingdom and its people are barely holding on.

Harper's life has never been easy, but she's learned to be tough enough to survive the streets of Washington, DC. When she is sucked into Rhen's world, nothing is as it seems. Powerful forces are standing against Emberfall ... and it will take more than a broken curse to save it from utter ruin."


Jeg modtog A Curse So Dark and Lonely i en FairyLoot boks for et par år siden. Det var ikke en bog, som jeg havde hørt om før, og jeg kendte heller ikke forfatteren. Det eneste jeg viste var, at det var en genfortælling af eventyret om Skønheden og Udyret, og det var sådan set nok til at fange min interesse.

Harper Lacy bor i Washington DC sammen med sin bror og mor. Moren er dødelig syg, og faren har efterladt dem med en stor gæld, som nogle ubehagelige typer kommer for at indsamle. Broren forsøger at skaffe pengene på en ikke helt lovlig måde, og en dag, hvor Harper agere som udkigspost, bliver hun bortført til det mystiske rige Emberfall.
Prins Rhen er arving til Emberfall, men han er blevet forbandet. Den eneste måde forbandelsen kan løftes på, er hvis en pige falder for ham. Han er ved at miste håbet, men så kommer Harper ind i hans liv.

Jeg forsvandt ind imellem siderne af denne bog. Jeg kunne knap nok lægge den fra mig, når jeg skulle spise og søvn blev ikke så højt prioriteret. Jeg elsker, når jeg bliver fuldstændig opslugt af en bog, og heldigvis er det noget der sker relativ ofte. 
Jeg kan virkelig godt lide Brigid Kemmerers skrivestil. Hun skriver smukt og fængende, og så er historien bare virkelig medrivende, som jeg allerede har været inde på. 

Harper og Rhen er de to hovedpersoner, og fortællingen bliver skiftevis fortalt af dem. Det giver et godt flow i historien. Vi får også et rigtig godt indblik i deres tanker, følelser og bevæggrunde. De er begge interessante karakterer, og jeg glæder mig til at tage på flere eventyr med dem. A Curse So Dark and Lonely er nemlig første bog i en trilogi.
En anden karakter, som også har en stor rolle, er Grey. Han er den eneste soldat, der er tilbage af den kongelige garde, og spiller også en betydningsfuld rolle i forbandelsen. Ham fik jeg også et ømt punkt for, og jeg kunne rigtig godt lide de relationer han har til både Rhen og Harper.

Jeg vil anbefale A Curse So Dark and Lonely til alle der elsker fantasy, eventyrgenfortællinger og en spændende historie med interessante karakterer.



5/5 stjerner

Titel: A Curse So Dark and Lonely
Forfatter: Brigid Kemmerer 
Serie: Cursebreakers #1
Sprog: engelsk
Forlag: Bloomsbury
Udgivet: 29. januar 2019
ISBN: 9781526610676
Sideantal: 477

Ingen kommentarer:

Send en kommentar