Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 21. marts 2021

Bogmerch #1 - Overlapp bogposer


Lige siden jeg begyndte at købe og samle på bøger, har jeg ligeledes samlet på bogrelateret ting. Det startede med bogmærker, som jeg har samlet på lige siden, jeg var barn (og jeg er ved at have en temmelig stor samling). Så kom muleposer, fanart, smykker, postkort, duftlys, kopper samt bogposer.

Jeg fik min første bogpose i en FairyLoot boks for et par år siden, og lige siden har jeg været betaget dem. De kommer i mange forskellige designs og så er de bare vildt praktiske, når man som jeg for det meste har en bog med i tasken. De beskytter ens bog, mens de får dem til at se ekstra lækre ud.

Jeg har lyst at vise alle mine bogposer frem, men da jeg efterhånden har en hel del har jeg valgt at dele dem op i flere bidder (vi må lige se, hvordan det kommer til at gå). Jeg har købt alle mine bogposer selv, og ønsker blot at sprede det gode budskab :)

Bogposer startede ud som primært et udenlandsk fænomen (på engelsk kaldes de book sleeves), men de har også spredt sig til Danmark, hvor jeg selv kender til Overlapp. (Tip mig gerne, hvis du kender til andre danske producenter).
Bag Overlapp står Mette Breth, som også står bag Breth Design, og som har designet et utal af forsider heriblandt forsiderne til Ravnenes Hvisken af Malene Sølvsten.


Det hele startede med den hvide bogpose med ravnen, ulven og ormen (nederst i højre hjørne), som jeg købte på Mettes stand på Fantasyfestivalen i 2018 og siden har min samling bare vokset og vokset.


Bogposerne er lavet i forskellige former for stof. Den blå til venstre er for eksempel lavet i en form for glimmerstof, den sorte ved siden er lavet i et vandafvisende stof, mens den cremefarvet med det gyldne mønster er lavet af det blødeste stof. 
Fælles for alle bogposerne er, at de designmæssigt er gennemførte og bare er utrolig lækre. Der er også noget for enhver smag hvad enten man er til knald på farver, et mere enkelt udtryk eller elsker mønstre.


Jeg har helt sikkert flere bogposer end jeg muligvis kommer til at bruge, men så kan jeg jo altid lave en udfordring, hvor jeg vil forsøge at bruge dem alle i løbet af et år eller lignende.
For jeg bruger bogposer, og hver gang jeg er på farten og har en eller flere bøger med, er de altid beskyttet af en bogpose.

Bruger du bogposer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar